Segmentul de piață dat de companiile imobiliare care operează zona rezidențială nu este un etalon în digitalizare, așa cum sunt alte sectoare de activitate, unde s-a investit semnificativ în aplicații software. Cu toate acestea, marii jucători din domeniu, care au un sistem de creștere accelerată prin francize, au ales să parieze pe transformarea digitală eficientă. Două astfel de companii sunt Re/Max și Keller Williams.
Conform unui interviu publicat de Cio.com, iată cum s-a schimbat, în timp, perspectiva celor două companii imobiliare din perspectiva tehnologiei.
Dacă Re/Max a funcționat mulți ani bazându-se doar pe un server care opera datele companiei, în ceea ce privește Keller Williams, directorul de tehnologie și digitală Chris Cox vede cloud-ul ca un motor al inovației. „Ne-am luat angajamentul de a fi cu adevărat nativi din cloud și de a construi o arhitectură care să nu fie împovărată de nicio infrastructură moștenită”, spune Cox.
În prezent, ambele companii promovează și susțin digitalizarea, cu atât mai mult cu cât extinderea lor la nivel global nu ar fi putut avea loc dacă nu exista o strategie și infrastructura necesară care să poată gestiona eficient zeci de mii de oferte, agenți imobiliari, tranzacții, contracte și multe alte tipuri de date.
Re/Max, lanțul imobiliar din Denver a dezvoltat, de asemenea, o aplicație de business intelligence bazată pe Salesforce, care rulează de pe Tableau, pentru a-și alimenta rețeaua globală de aproximativ 145.000 de brokeri și agenți. De asemenea, o echipă de peste 30 de specialiști IT lucrează constant la arhitectura soluțiilor software, în timp ce experți în date folosesc Snowflake pentru a capta o gamă largă de tipuri de date, de listări și pentru a putea genera rapoarte de tranzacționare, statistici, trenduri de vânzări/închirieri.
Din punct de vedere tehnic, echipa folosește AWS SageMaker, o soluție de Machine Learning, ce le oferă agenților imobiliari acces la sugestii de potențiali clienți cumpărători, astfel încât să impulsioneze tranzacțiile și să eficientizeze încheierea contractelor prin cele mai bune conexiuni de date. Astfel, Re/Max a construit modele de învățare automată, bazate pe algoritmi de scoring sau de previzionare, ce ajută agenții imobiliari să determine care contacte din bazele de date au cea mai mare probabilitate de a lista locuințele spre vânzare pe termen mediu și lung.
Keller Williams, un alt jucător important pe piața imobiliară din Statele Unite ale Americii, reprezentat prin birouri și în România, a început procesul de transformare digitală în urmă cu aproximativ 7 ani. Departamentul de IT are grijă ca datele introduse de cei peste 189.000 de agenți să fie gestionate eficient, folosind o arhitectură nativă, construită pe Google Cloud Platform.
Conform IDC, segmentul rezidențial este foarte puțin digitalizat, investițiile în procese de transformare digitală fiind reduse.
Cu acces la peste 600 parteneri IT, Softlead ajută agențiile imobiliare să aleagă aplicația software potrivită și să implementeze proiecte de digitalizare de succes, în mod eficient, pornind de la ADN-ul acestora și de la nevoia de business. Află mai multe despre aplicațiile dedicate agențiilor imobiliare: https://softlead.ro/aplicatii-software/imobiliare
Ai nevoie de o aplicație software dedicată agenției tale imobiliare? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu cerința completă pe adresa [email protected]