Pornind de la nevoia pieței, Softlead a făcut o selecție a celor mai importante 5 tipuri de cursuri pe care agențiile web/de digital sau companiile/departamentele IT trebuie să le aibă în vedere în contextul creării unei echipe complete, care să poată răspunde cu succes nevoilor clienților din România sau cerințelor venite de la companii globale.
1. Curs dezvoltare competențe non-tehnice
Companiile de IT nu sunt formate doar din departamente tehnice, ci există și echipe creative, care ajută întregul ecosistem la promovarea sau vânzarea produselor și serviciilor software/hardware. Pentru aceștia, cursurile de comunicare, Product Management sau testare pot fi primul pas către reconversia profesională în domeniul IT sau pot însemna creșterea competențelor complementare job-ului de bază.
2. Cursuri de testare
Conform Global Market Insights, industriile IT și Telecom dețin aproximativ 20% din piața de testare software (2020). Până în 2027, cele două segmente vor crește cu alte 7 procente.
Datele indică o nevoie clară de specialiști în testare care să poată ajuta la construirea soluțiilor IT performante și scalabile, iar acest lucru poate fi obținut prin perfecționarea continuă a echipelor interne, dar și prin aducerea unui plus de forță de lucru obținut prin reconversie.
3. Cursuri de programare
Indiferent de tehnologie sau de limbajul de programare folosit, resursa umană dedicată serviciilor de software development reprezintă o nevoie constantă, atât pentru start-up-uri, cât și pentru companiile medii sau mari. De aceea, cursurile de programare care includ Arhitectura, design-ul aplicațiilor, comunicarea cu API-uri sau cu servere, tendințe, bune practici sau utilizarea cu succes a unor instrumente sunt module de bază ce pot fi acoperite eficient în cursuri dedicate, gândite în amănunt de specialiști care lucrează în domeniu și cunosc piața, nevoile și cerințele business-ului din spatele unei aplicații software.
4. Cursuri frontend
Site-urile web sau aplicațiile web/mobile sunt instrumente care se află la baza piramidei nevoilor atunci când vorbim despre digitalizare. De aceea, fie că este vorba despre cursuri pentru începători sau pentru cei care au deja portofolii de proiecte lansate, nevoia de a fi mereu actualizat cu cerințele pieței este prioritară pentru companii de IT sau pentru agenții de publicitate/Digital.
5. Cursuri pentru crearea și gestionarea bazelor de date
Când apare nevoia de a investi în cursuri?
Sunt mai multe tipuri de situații care indică nevoia ca o companie IT să investească în training-uri. În funcție de obiectivele de creștere sau de mărimea echipei, acestea pot fi:
- Gradul mare de încărcare
Extinderea unor proiecte, creșterea portofoliilor de clienți sau ridicarea unor runde de finanțare pot fi doar câteva dintre situațiile în care companiile IT să aibă nevoie rapidă de noi colegi.
- Nevoia de noi colegi specializați în arii complementare
- Creșterea competențelor de tipul soft skills
- Rata de retenție scăzută
Există situații în care mai mulți colegi programatori au ales să drumul antreprenoriatului și au creat propriile business-uri, plecând din companie alături de echipă. În astfel de situații sau atunci când vorbim, în general, de un grad scăzut de retenție, cu migrare continuă a angajaților, dincolo de rezolvarea problemei de bază, este nevoie de o soluție. Training-urile susținute de specialiști sunt varianta optimă, atât din perspectiva costurilor, cât și din cea a accesului la consultanță primită de la oameni care au experiență validată în start-up-uri, dar și în organizații medii sau în corporații.
Cum alegem furnizorul de cursuri/training-uri IT?
Piața serviciilor de training pentru echipe tehnice sau non tehnice este una dinamică și extrem de competitivă. Tocmai de aceea este esențial ca alegerea furnizorului să se bazeze pe experiență, abordare și pe capacitatea de a personaliza oferta în funcție de tipul companiei, obiectivele pe termen mediu și lung, capacitatea de absorbție/implementare.
Humans in Learning este o companie cu experiență de 20 de ani în industria IT și cu aproape 10 ani de experiență în livrarea cursurilor pe piața din România, dar și pentru clienți internaționali, din 8 țări europene. Peste 2000 de participanți au beneficiat de-a lungul timpului de 15 tipuri de workshop-uri scurte, 5 tipuri de profile IT formate până acum, 7 limbaje de programare folosite și 11 framework-uri.
Ceea ce distinge Humans in Learning de alte servicii sau platforme de învățare este angajamentul companiei de a adopta o abordare cognitivă, centrată pe umană a învățării, bazată pe fapte științifice și pe dovezi.