Social media reprezintă o modalitate utilă atât pentru companii, cât și pentru clienți de a crea și distribui conținut despre produsele vândute online sub formă de recenzii, evaluări și fotografii. Un astfel de conținut poate avea o influență semnificativă asupra potențialilor clienți, iar din acest motiv, orice afacere orientată către spațiul online ar trebui să contureze o direcție de e-Commerce pe platformele sociale.
Clienții care vin din mediile online solicită permenent respectarea unui anumit grad de transparență în ceea ce privește produsele pe care le cumpără, astfel încât organizațiile care nu au acces la recenzii sau rețele sociale de pe platforma de comerț electronic pot fi dezavantajate.
Potrivit unui sondaj realizat de Centrul de Cercetare Pew, Youtube și Facebook reprezintă cele mai utilizate site-uri de social media, mai ales în Statele Unite ale Americii, reprezentând principalele canale de informare cu privire la produse și servicii. Pentru a colecta date, feedback-urile și dorințele clienților, companiile sunt nevoite să interconecteze platformele e-Commerce cu software-uri de monitorizare a rețelelor sociale. Pe lângă faptul că soluțiile de acest tip pot îngreuna flow-ul, organizațiile nu au acces deplin la activitatea clienților, iar până și un review negativ ce persistă poate afecta imaginea, credibilitatea și succesul companiei.
Pentru a evita un scenariu de acest tip și pentru a eficientiza și automatiza procesele, implementarea unei aplicații software de tip CRM (Customer Relationship Management), cu scopul de a oferi control întreg asupra activităților și cererilor clienților, reprezintă un punct cheie spre o evoluție solidă.
În privința aplicabilității platformelor de social media, potrivit unui articol publicat de TechTarget, iată care sunt principalele beneficii oferite de soluțiile de management al relațiilor cu clienții:
- Se pot obține în mod rapid informații de la utilizatori, care sunt preferințele, ce își doresc, ce urmăresc și așa mai departe
- Clienții pot lăsa cu ușurință review-uri legate de experiența lor, indiferent dacă acestea sunt pozitive sau negative
- Se pot urmări conversațiile despre produse sau servicii pentru a obține date și feedback în timp real
- Se poate menține, recâștiga sau reconstrui încrederea cumpărătorilor
- Compania poate răspunde și gestiona foarte rapid feedback-ul negativ
- Clienții pot oferi idei pentru viitoarele produse sau modificări
Aceste instrumente oferă companiilor un control mai mare asupra a ceea ce postează beneficiarii și a modului de abordare a acestora în timp real. Aplicațiile de acest tip adaugă mai multă valoare business-urilor care le folosesc, deoarece majoritatea oferă funcții de chat în timp real, unde clienții pot primi suport și pot pune întrebări despre produsele sau serviciile de care sunt interesați.
Aplicațiile software de gestiune a relațiilor cu clienții includ toate tipurile de interacțiuni dintre o companie și clienții săi, cum ar fi servicii de vânzări sau complementare. Într-un sens larg, CRM include activitățile aferente departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic relativ la clienți, potențiali clienți, furnizori și parteneri. Scopul unei aplicații CRM este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia.
Ai nevoie de o aplicație software de tip CRM? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.