Cum funcționează Softlead?
Softlead este un marketplace de soluții software, de tip B2B, care funcționează ca un generator de lead-uri pentru aplicațiile listate în cadrul platformei. Fiecare lead primit este validat, pentru a fi calificat și este dat mai departe, sub forma unui brief de vânzări companiilor care dețin în portofoliu soluția cerută. Metoda de monetizare este pay per lead, așadar fiecare lead, în funcție de anumite criterii definitorii, are un cost variabil, definit de criterii precum: tipul aplicației, număr de licențe, servicii complementare dorite (audit, consultanță, training, implementare etc.).
Fluxul complet de generare a oportunităților, precum și modalitatea de creștere a numărului de lead-uri pe care o companie le poate genera prin intermediul Softlead poate fi accesat de aici.
Cum arată un brief de lead?
Tipuri de lead-uri generate în perioada ianuarie 2017 - martie 2017 prin Softlead:
Cu o creștere de 35% a lead-urilor față de aceeași perioadă a anului trecut, Softlead extinde portofoliul companiilor care se alătură platformei, pentru a reuși să răspundă unui număr cât mai mare de solicitări de aplicații software primite din partea companiilor din România, dar și din afara granițelor țării.
Graficul extras din aplicația de management a lead-urilor Softlead include doar acele solicitări valide, prin acest fapt înțelegându-se faptul că o dată primită, solicitarea de aplicație software intră într-un proces de calificare prin discuții cu reprezentanții companiei și departamentului care a emis cererea, sunt verificate date ce vizează cifra de afaceri, domeniul de activitate, fluxurile interne, motivele pentru care se dorește implementarea sau, în cazul în care se modifică vendorul, care sunt aspectele care au determinat înlocuirea acestuia.
Într-un sistem dedicat și distinct, Softlead deține informații de tip profiling ale companiilor listate în platformă, ținând cont de aspectele care definesc profilul companiei end-user vizată de producătorul de aplicații software.
Având în vedere cele 2 baze de date de informații, lead-urile care sunt calificate sunt trimise în baza unui cost alocat companiei care deține în portofoliu aplicațiile solicitate.
În primele 3 luni ale anului, cele mai multe lead-uri generate au fost cele pentru aplicațiile specifice (ERP – 5.92%, CRM – 7.69%, HR – 7.1%, BPM - 1.18%), cu implementare în special în domeniile medical, agricultură, retail sau construcții. Una dintre aplicațiile care s-a menținut în topul nevoilor celor mai multe dintre companii este cea dedicată Managementului documentelor (8.28%), fiind urmată de organizare (7.1%) și de cele specifice activităților financiar-contabile (4.14%).
Și în acest an, ca și anul trecut, soluțiile informatice dedicate industriei agriculturii sunt o surpriză extrem de plăcută, întrucât beneficiarul final este unul extrem de coerent în solicitare și cu un bagaj de informație peste medie, știind cu exactitate care este setul de funcționalități de care are nevoie. Cu siguranță, una dintre explicațiile valide ale acestui fapt este aceea că proprietarul unor culturi agricole însemnate sau ale fermelor este antreprenorul veridic ce a stat aproape de fluxul complet de activități din momentul zero al creării propriului business.
De ce aleg companiile să trimită solicitări de lead-uri către Softlead?
Doar 22% dintre companii sunt mulțumite de rata de conversie a acțiunilor de marketing și de vânzări. Econsultancy, 2016
Diversitatea lead-urilor generate are, în mod evident, o legătură directă nu doar cu nevoia efectivă, ci și cu tipologiile de aplicații listate în platformă. Perspectiva obiectivă și tipul abordării din punctul de vedere al modelului de business sunt două dintre aspectele care conduc la colectarea celor mai importante solicitări de aplicații software.
Infograficul complet poate fi vizualizat aici.