Construirea unui sistem de vanzari al produselor software nu mai este o provocare a specialistilor din departamentele celor mai mari companii locale sau internationale. In acest moment, totul porneste de la un set complet si complex de informatii despre tipologia produsului, despre natura relatiei cladite cu potentialul comparator, de interactiune si socializare, dar si de rabdare. Cu siguranta, un astfel de proces necesita timp si atentie, precum si construirea unui context favorabil intregului proces.
Cele mai importante aspecte ale unui rezultat bun ce ar putea fi generat sunt date de: construirea si gestionarea relatiilor cu potentialii consumatori, fie in mediul online, fie in cel offline, prin tactici social media, publicitate, evenimente, campanii dedicate de tip direct mailing sau prin platformele web dedicate. Cel de-al doilea aspect esential este dat de tot ceea ce inseamna nivelul de engagement pe care il accepta prospectii, in contextul intelegerii nevoilor de business, informarii permanente despre solutiile optime pe care le poate selecta, dar si tactica pozitionarii agentului de vanzari si a companiei producatoare de aplicatii software ca o resursa de incredere.
Convertirea prospectilor in consumatori se va face prin stabilirea unei valori, confirmata de brandul software si de cei care ii promoveaza serviciile, o valoare derivata din procesul de vanzare, care va crea conexiuni intre cumparatori. Cel de-al patrulea aspect este cel al generarii entuziasmului si nevoii de reintoarecere la producator, chiar si dupa finalizarea procesului de achizitie.
Inainte de a discuta cu primul potential comparator, afla cat mai multe informatii despre profilul sau!
Este regula de baza ce pune in functiune sistemul de promovare si de vanzari al unui produs sau al unui serviciu si, chiar daca este vorba despre domeniul software, este cel putin la fel de importanta ca si in alte arii.
Linda Richardson, autoarea bestseller-ului “Perfect Selling” publicat de cei de la The New York Times accentua importanta expertizei in contextul procesului de vanzare, ca modalitate reala de a sprijini utilizatorul final sa obtina informatiile necesare in alegerea aplicatiei software optime afacerii proprii. Prin acest tip de consultanta, nvelul de engagement presupune conturarea unei relatii pe termen lung intre cele doua parti, departe de constrangeri sau de teama viitoarelor negocieri.
Cu toate acestea, tranzactia finala este departe de a fi ultimul punct de relationare al furnizorului de produse software si al cumparatorului. Obiectivele imediat urmatoare acestui pas sunt date de gandirea unui set de actiuni care sa convinga in mod natural utilizatorul sa revina, sa reinnoiasca procesul de achizitie, prin crearea oportunitatilor de tip cross-selling si up-selling, si, cel mai important, sa recomande produsele si serviciile unor potentiali consumatori.