Mărcile puternice de retail din întreaga lume se află într-o competiție continuă pentru a răspunde unei noi mentalități a clienților, pentru a construi și extinde relațiile cu aceștia și pentru a se adapta noilor așteptări în ceea ce privește o experiență de cumpărare personalizată și fără impedimente, atât online, cât și în magazine.
Orice este disponibil oriunde și oricând
Pandora proiectează, produce și comercializează bijuterii contemporane la prețuri accesibile și are o strategie ambițioasă de creștere, care va fi implementată integral până în 2026. Strategia Phoenix, cum o numește compania, este construită în jurul a patru piloni de dezvoltare: brand, design, personalizare și piețe principale – toate centrate în jurul obiectivului general ca Pandora să fie cel mai mare și cel mai dorit brand al segmentului bijuteriilor la prețuri accesibile. Ambițiile lor de expansiune sunt, la rândul lor, facilitate de o strategie holistică de digitalizare care se desfășoară în cadrul tuturor operațiunilor Pandora. Unul dintre elementele cheie ale acesteia este stabilirea unui nucleu digital cu SAP S/4HANA Cloud ca nou sistem ERP al companiei.
„După o perioadă de redresare în care a fost nevoie să ne reconectăm cu clienții noștri de bază și să ne concentrăm pe ADN-ul de bază al Pandora și pe produse precum brățara și brelocurile Moments, ne aflăm acum într-o etapă de extindere", a declarat David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer, Pandora, și a adăugat: „Principalul obiectiv al transformării ERP vor fi finanțele, tot ceea ce ține de inventar și procesele de business end-to-end care reflectă experiența clienților".
Omnichannel real, cu aceeași experiență a clienților în întreaga lume
Odată implementată în totalitate până în 2026, soluția SAP va permite companiei Pandora să ofere clienților săi o experiență omnichannel, cu tranzacții și interacțiuni fără întreruperi atât online, cât și în magazine. Clienții Pandora vor putea astfel să vadă inventarul produselor disponibile în timp real și să evite situațiile în care un anumit produs pare a fi disponibil în magazin, dar nu mai este, așa cum se întâmplă uneori dacă cele trei sisteme actuale nu sunt sincronizate. Acest lucru se va completa foarte bine cu recentele inițiative de îmbunătățire lansate de Pandora, cum ar fi click & collect, shop online și pick up direct din magazin – pentru a oferi o experiență de cumpărare omnichannel cu adevărat încântătoare.
Bijuteriile Pandora sunt vândute în peste 100 de țări prin intermediul a 6.400 de puncte de vânzare, inclusiv peste 2.400 de magazine concept. În România, primul magazin Pandora și-a deschis ușile pentru clienți în anul 2011.
„Cu SAP S/4HANA for Retail, SAP Customer Activity Repository (CAR), SAP Business Technology Platform (BTP) și alte îmbunătățiri digitale stabilite ca parte a strategiei noastre de digitalizare, vom putea oferi o experiență unitară clienților din întreaga lume. Când sistemul va fi complet implementat, detaliile de expediere și disponibilitatea nu vor mai depinde de locul în care se află clientul, ci acesta va putea găsi aceeași disponibilitate a bijuteriilor și sugestii individuale privind piesele pe care să le cumpere, indiferent de locul de unde își face cumpărăturile”, a declarat David Walmsley. În plus, acesta a menționat: „Unii vorbesc despre „a elimina dificultățile întâmpinate în timpul cumpărăturilor”, dar la Pandora vrem să ne bucurăm de cumpărături și să le transformăm într-o experiență personală în care, datorită tehnologiei SAP și a altor instrumente digitale, vă înțelegem, vă surprindem și vă încântăm. Ne ocupăm de vânzarea de amintiri, așa că, pentru Pandora, combinarea magazinului și a tehnologiei este locul în care se întâmplă magia. Dacă facem acest lucru cum trebuie, nu creăm doar comoditate pentru clienții noștri, ci creăm ambasadori ai mărcii".
Principala zonă de interes pentru Pandora este construirea unui nucleu digital flexibil care să susțină planul ambițios de dezvoltare a companiei în întreaga lume. Aceasta include gestionarea datelor operaționale, creșterea transparenței și îmbunătățirea productivității în întreaga organizație, a stocurilor și a magazinelor francizate.