Pentru implementarea noului sistem informatic ce avea ca rol gestionarea SBM Life Science, compania a ales Sage X3 și Deveho Consulting Group, proiectul software fiind construit în 2 etape, pe parcursul a 12 luni, fiind folosit de utilizatori din 20 de țări în care este prezentă compania.
SBM este o companie de familie independentă, fondată de Jean-Paul Simmler și condusă în prezent împreună cu fiul său, Alexandre Simmler.
SBM este organizată în jurul a patru direcții: frumusețea și sănătatea plantelor în grădină și în casă, cu mărci de consum distribuite în centrele de grădinărit; protecția culturilor, pentru piața agricolă; producția industrială, care lucrează și pe bază de contract pentru alți producatori; și aromaterapia, uleiuri esențiale pe bază de plante.
De la crearea sa în 1994, SBM a urmat o organizare integrată, controlând întregul lanț valoric industrial și comercial: cercetare și dezvoltare, omologare, producție și comercializare în aproximativ douăzeci de țări. O creștere continuă și bine gestionată a adus SBM în fruntea pieței franceze, marca Solabiol fiind lider în domeniul produselor naturale pentru persoane fizice. În 2016, tatăl și fiul au decis să accelereze dezvoltarea și au profitat de o oportunitate.
Preluarea Bayer Jardin a reprezentat un punct de turnură strategică pentru SBM, care și-a schimbat perspectivele și a suferit o transformare profundă. IMM-ul a devenit o companie de talie medie, numărul doi în Europa și numărul trei în Statele Unite pentru universul Home & Garden.
Integrare realizată în condiții de maximă eficiență
Contractul de transfer este foarte precis și stabilește două termene limită. "Prima fază a fost aceea de a ne permite să integrăm activitățile de vânzări și marketing ale Bayer Jardin în operațiunile noastre, Bayer păstrând controlul asupra producției. Prin urmare, prima noastră provocare a fost, dedicată unei activități de grădină care combină perimetrul preluat de la Bayer cu activitățile noastre istorice în acest univers. Astfel, a trebuit să ne organizăm pentru a putea comercializa produsele finite, să le livrăm și să le facturăm clienților noștri. Acest lucru a fost realizat în perioada mai - octombrie 2016, un interval de tranziție la sfârșitul căruia s-a convenit ca Bayer să rupă toate legăturile cu fostul său perimetru". Cea de-a doua fază a contractului a implicat, de asemenea, o accelerare a creșterii.
Al doilea termen, în iulie 2017, a însemnat că a trebuit să preluăm perimetrul de producție de la Bayer, adică controlul formelor și gestionarea subcontractanților din întreaga lume.
La 5 octombrie 2016, Bayer a deconectat toate canalele dintre funcțiile sale centrale și fosta sa afacere Bayer Jardin pentru zona de distribuție. Iar în iulie 2017, același lucru a fost făcut și cu segmentul de producție. Provocarea a fost acceptată de SBM, care a reușit să se transforme în timp record pentru a absorbi această integrare.
Pentru a prelua misiunea, pentru a ne dubla forța de muncă și pentru a ne cvadrupla cifra de afaceri, am acționat pe două planuri. La nivel operațional, prin intermediul entității noastre nou create SBM Life Science, care combină fosta rețea globală de vânzări și marketing Bayer Jardin cu fostul nostru perimetru NovaJardin. Iar la nivel de suport, prin consolidarea departamentelor noastre IT, financiar și de resurse umane.
Sage X3, un ERP flexibil și operațional
Dintre toate proiectele rezultate în urma transformării SBM, organizarea sistemului informatic al SBM Life Science a mobilizat-o în mod special pe Laurence Martinet, care a sosit cu câteva luni înainte de încheierea tranzacției, și echipa sa nou formată. Construirea unui sistem informatic în cinci luni și fără o rețea este o provocare fără precedent. "A trebuit să construim totul: sistemul informatic și infrastructura". Întâmplarea face ca SBM să fi fost deja client Sage X3 pentru cele două fabrici istorice ale sale. "Pentru a reuși, aveam nevoie de un sistem ERP (Enterprise Resource Planning) care să fie rapid, flexibil și operațional în scurt timp. Am avut încredere totală în soluția Sage, care ne-a oferit satisfacție deplină pentru o perioadă lungă de timp în zona de producție din Franța".
Fiecare zi contează, iar SBM a decis să apeleze direct la Sage pentru sprijin. "Mi s-a părut evident să mobilizez editorul pentru a integra Sage X3 în cele mai bune condiții de rapiditate, în faza 1 și faza 2. Echipele Sage au fost foarte receptive în crearea modelului de bază al sistemului nostru informatic, care a fost operațional în domeniile vizate de cele două termene. Această cooperare reușită a contribuit în mod evident la succesul proiectului nostru general de transformare".
Deveho Consulting Group, un partener expert și implicat
Recunoscută pentru expertiza sa solidă în implementarea Sage X3 la nivel internațional, Deveho Consulting Group a fost contactat pentru a furniza asistență Sage.
Pentru a implementa soluția, Sage a contractat Deveho, a cărei eficiență am putut-o măsura, până la punctul în care i-am încredințat direct acestui integrator alte proiecte în paralel. În contextul specific al fazei 1, Deveho s-a ocupat de localizarea țară cu țară, în strânsă colaborare cu departamentul nostru financiar. Dacă am reușit să ne menținem cursul, acest lucru s-a datorat și faptului că Deveho a înțeles imediat calendarul și a reușit să formeze o echipă dedicată, capabilă să gestioneze implementarea în 18 țări.
Implementarea rapidă a schimbului electronic de date (EDI) a reprezentat o provocare deosebită.
Am încredințat acest proiect direct companiei Deveho, în paralel cu implementarea Sage X3 la nivel internațional. Clienții noștri ne plasează comenzi cel mai adesea în flux EDI. Dacă în Europa știam că ne putem extinde cu o anumită flexibilitate, Statele Unite au adăugat un nivel suplimentar de dificultate. Există o concentrare extremă a clienților, cu doar trei rețele mari pentru întreaga țară, 98% din fluxuri sunt în EDI și niveluri foarte ridicate de exigență care nu acceptă nicio eroare. Capacitatea Deveho de a gestiona fluxuri EDI masive și proiecte mari a fost în mod clar un avantaj în cursa noastră contra cronometru.
Un parteneriat pe termen lung
După ce sistemul informatic SBM Life Science pentru perimetrul de distribuție a fost pus în funcțiune, SBM se angajează imediat în cea de-a doua fază, și anume integrarea perimetrului de producție, care va fi finalizată cu succes până în iulie 2017. "Pentru a condimenta cea de-a doua provocare, perimetrul de producție a fost îmbogățit de uzina Bayer din Pasadena, în Statele Unite, pe care SBM a decis să o preia ca parte a unei alte înțelegeri cu Bayer, pentru a avea propria bază de producție de cealaltă parte a Atlanticului! Duo-ul Sage/Deveho s-a ridicat din nou la înălțimea așteptărilor noastre".
În timpul acestei a doua etape de modernizare a sistemului informatic al SBM Life Science, Deveho Consulting Group a fost din nou însărcinat cu o misiune complementară. "Am decis să schimbăm metoda de evaluare a activității de tranzacționare de la costul mediu ponderat la costul standard predeterminat. Deveho ne-a sprijinit în această migrare către costurile standard". Un sistem informatic unic, gestionat prin intermediul Sage X3, este în curs de realizare... "Următoarea etapă este integrarea universului nostru de protecție a culturilor în sistemul nostru informatic, un proiect pentru 2019. De asemenea, intenționăm să migrăm sistemul nostru informatic de producție utilizat în cele două fabrici franceze către sistemul informatic global".
În cursa contra cronometru pe care am avut-o între mai 2016 și iulie 2017, când a trebuit să construim totul în același timp, nu m-am îndoit niciodată că am făcut alegerea corectă în ceea ce privește Sage X3 ERP. Având echipele Deveho alături de noi pentru a implementa la nivel internațional operațiunile noastre, pentru a realiza reteaua EDI mai fiabila și pentru a migra metoda noastră de evaluare este o parte importantă a capacității noastre de a face față provocării la timp.
Laurence Martinet, Director Sisteme informatice - SBM
Ai nevoie de o aplicație software? Completează formularul de mai jos!