Cum a reușit Ikea să crească vânzările prin digitalizare eficientă?

08 Jun 2023

Compania suedeză de mobilă este recunoscută ca fiind una dintre cele mai dinamice branduri care au folosit tehnologia în procesul de creștere al întregului business.

Cum a reușit Ikea să crească vânzările prin digitalizare eficientă?

Pentru că unul dintre beneficiile oferite de Ikea este acela de a menține un echilibru între flexibilitate și eficiență, compania și-a propus să ajute mai mult clienții în procesul de ansamblare al elementelor de mobilier vândute. Ținând cont și de faptul că una dintre valorile companiei este acela de a reduce emisiile de carbon, Ikea a început să privească oportunitatea de a merge și mai departe de auto asamblarea făcută acasă. Așa că, în 2017, Ikea a decis achiziționarea marketplace-ului TaskRabbit, care aduce în același loc producătorii locali cu proprii clienți.

În acest fel, clienții Ikea puteau să programeze online o sesiune de montaj cu un specialist, prețurile fiind variate, în funcție de tipul produsului și de mărimea acestuia.

Principalul beneficiu oferit clienților a fost nu doar creșterea nivelului de flexibilitate, ci și oferirea unui cadru relaxat de alegere a mobilei, eliminând stresul clientului în a asigura montajul elementelor de mobilier, precum și posibilitatea de a alege un furnizor de servicii de montaj cu un preț mai mic decât opțiunile existente la Ikea. Practic, pentru un dulap, serviciile de montaj oferite de Ikea erau de aproximativ 159 de dolari (prețurile sunt pentru anul 2018, în SUA), în timp ce un freelancer cerea pe același serviciu o medie de 81 de dolari.

Parteneriatul Ikea – TaskRabbit a generat vânzări mai mari pentru compania suedeză de mobilă, fără ca aceasta să investească în dezvoltarea unei aplicații software de la zero, ceea ce a însemnat accelerarea capacității de scalabilitate și menținerea calității produselor și serviciilor complementare pe care Ikea deja le oferea.  

 Cu acces la peste 1000 de aplicații software și la o suită completă de tehnologii și servicii IT, Softlead ajută companiile din România să aleagă aplicația software potrivită, pe baza ADN-ului digital (specificul companiei, al industriei, obiective de business, buget etc.).

Ai nevoie de o aplicație software dedicată activității tale? Solicită un demo sau o ofertă personalizată pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Organizațiile din domeniul serviciilor financiare au la dispoziție mai puțin de 7 luni pentru a se conforma noilor reglementări privind reziliența operațională digitală (DORA)

Devhd: Un proiect de conformitate cu DORA (Digital Operational Resilience Act) nu poate dura mai puțin de 6 luni iar companiile care nu s-au preocupat de acest aspect riscă să nu îndeplinească toate condițiile de conformitate pe 17...

Citește articolul
Softlead

[Studiu de caz] Editura Litera își gestionează toate procesele de business cu Entersoft Business Suite® și Entersoft Retail®

Cu peste 1.000 de titluri editate anual în cele 50 de colecții și imprinturi, Editura Litera pune la dispoziție cărți din cele mai variate domenii. La 32 de ani de când a văzut lumina tiparului prima carte, Editura Litera...

Citește articolul