Cum a impactat pandemia generarea de lead-uri în industria IT?

23 iulie 2020

Instalată în România la începutul lunii martie, pandemia cu noul virus a schimbat obiceiuri de consum și perspective mult mai repede decât ar fi putut să o facă o criză economică. Cum a influențat aceasta apetitul pentru achiziții software?

Cum a impactat pandemia generarea de lead-uri în industria IT?

Softlead a analizat cele mai importante cifre ale lunilor martie-iulie din perspectiva trendului dedicat fluxului de generare de lead-uri, ce implică solicitările de aplicații software validate.

Conform graficelor de date, apetitul pentru aplicații software înregistrează o sezonalitate, fapt confirmat atât prin volumul de cerințe, cât și prin traficul definit prin numărul de vizitatori ai platformei sau prin tipologiile de aplicații software principale, aflate în trend. Astfel, curbele de interes sunt similare în anul 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019 (lunile martie – iulie).

 

Cum a impactat pandemia generarea de lead-uri în industria IT?

Percepția contextului

Digitalizarea rămâne unul dintre obiectivele esențiale ale creșterii, dezvoltării și consolidării unui business, iar companiile din România știu asta. Dovada este faptul că sezonalitatea este confirmată chiar și într-un an dificil, marcat de schimbări impredictibile, asociate cu teamă si disconfort. Cu toate acestea, anumite industrii au luat decizia de a investi rapid în soluții software tocmai pentru a oferi o alternativă de supraviețuire companiei și angajaților, în timp ce altele au folosit această perioadă pentru a susține consolidarea pe piață.  

Perioada celor 5 luni intense analizată în graficul expus a însemnat, din perspectiva deciziilor de business o etapă de conștientizare, înțelegere a fenomenelor și de luare a deciziilor în raport cu specificul momentului în care ne aflăm.

Adaptarea

Topul celor mai solicitate aplicații software în cadrul platformei Softlead este condus de aceleași tipuri de aplicații enterprise, existând anumite modificări pentru soluții specifice, impuse de context.

Conform statisticilor Softlead, în perioada martie – iunie 2020, 51% dintre companiile care au trimis o solicitare de implementare software prin intermediul platformei au vizat soluții enterprise complexe, de tip Customer Relationship Manager (CRM)Enterprise Resource Planning (ERP) și de Management al documentelor. Apetitul pentru digitalizare a rămas deschis în cazul companiilor medii și mari, cu atât mai mult cu cât obiectivele ce stau la baza deciziei de achiziție software sunt date de creșterea productivității, eficientizarea și optimizarea costurilor sau de menținerea indicatorilor de performanță în raport cu situația impusă de contextul pandemiei.

Luarea deciziei

Cele 5 luni trecute din momentul instalării pandemiei au însemnat asumarea situației și poziționarea liderilor din companiile end-user ca jucători activi pe o piață competitivă, cu grad de risc, dar cu potențial existent. În acest sens, așteptările Softlead sunt de menținere a trendului și de creștere exponențială a numărului de lead-uri din luna august.

Previziunile globale

Conform unui studiu de piață semnat TrustRadius, 31% dintre companiile participante la cercetare au afirmat faptul că au în plan să demareze sau să continue investițiile în aplicații software și în digitalizare, considerând că pandemia nu are un impact major asupra acestor decizii, în timp ce 45% dintre respondenți au de gând să crească bugetele dedicate soluțiilor software.

Perspectiva globală generală este una pozitivă în tot ceea ce înseamnă digitalizarea, cele mai multe dintre companii afirmând în cadrul cercetării menționate faptul că au folosit această perioadă în scopul dezvoltării noilor idei de business, stabilirii unor noi tipuri de conexiuni și generând abordări care să susțină compania pe termen mediu și lung.

Ce pot face companiile software pentru a crește numărul de lead-uri prin platforma Softlead?

Folosirea acestei perioade trebuie să fie una de consolidare a notorietății companiei și aplicațiilor, iar prin platforma Softlead pot fi activate următoarele strategii:

  • Colectarea review-urilor pentru produsele software listate în platformă
  • Crearea conținutului dedicat implementărilor, studiilor de caz și infograficelor poate genera mai multe lead-uri valide
  • Actualizarea descrierilor aplicațiilor software
  • Crearea campaniilor în parteneriat, de tip co-branded, pentru a aduce un plus de awareness și pentru a targeta noi segmente de public
  • Campanii personalizate de educare, informare, conștientizare.

Vrei să ai acces la mai multe detalii sau informații dedicate? Trimite-ne un e-mail pe adresa [email protected] și unul dintre consultanții Softlead te va contacta pentru statistici și date personalizate.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward