Trenduri de digitalizare în perioade dificile

22 iulie 2020

Contextele instalării pandemiei, al recesiunii și al efectelor care apar în aceste situații conduc, în mod inevitabil, spre noi tendințe și obiceiuri de consum adaptate noilor perspective. Conform World Economic Forum, iată 10 trenduri care vor influența piețe și industrii active la nivel global.

Trenduri de digitalizare în perioade dificile

În multe dintre domeniile de activitate ce nu cunoscuseră digitalizarea, tranziția spre mediile online a însemnat supraviețuire, salvare sau chiar creștere a vânzărilor. De aceea, tehnologia nu trebuie să mai fie un element opțional, un proiect amânat sau o resursă fără bugete, ci, dimpotrivă, un motor de susținere a business-urilor.

10 tendințe care pot juca un rol crucial în dezvoltarea sau menținerea activității unei companii

  1. eCommerce

Restaurante, baruri și chiar cafenele au ales în perioada pandemiei să regândească poziționarea la nivelul pieței de consum și să rămână alături de clienți prin vânzarea și livrarea produselor preferate acasă. Acest lucru nu ar fi fost, însă, posibil, fără o soluție software de tip e-commerce dedicată, adaptată serviciilor și produselor comercializate.

Tranziția către mecanismele 100% online implică, însă, un set de proceduri care să poată susține sistemele logistice transpuse în aplicații software.

  1. Plățile online

Implementarea sistemelor de plată online aduce beneficii atât din perspectiva consumatorului final, a clientului, oferind eficiență și rapiditate în procesul de achiziție, cât și din cea a vânzătorului, care poate avea acces la o fluidizare a mecanismelor de încasare a valorii produselor sau serviciilor comercializate. Cu toate că în perioada pandemiei a existat o creștere masivă a implementării sistemelor de procesare a plăților online, conform Băncii Internaționale, peste 1.7 miliarde de oameni nu au acces la plata digitală.

  1. Protocoalele dedicate muncii la distanță

Asigurarea fluxurilor și procedurilor de muncă la distanță nu înseamnă doar implementarea unor protocoale de performanță noi pentru angajați, ci și integrarea unor sisteme tehnologice care să asigure infrastructura și buna funcționare a lucrului la distanță. Printre acestea, se numără VPN-urile, VoIPs, aplicațiile de comunicare la distanță, tehnologiile în cloud, instrumentele de colaborare și chiar tehnologiile de recunoaștere facială sau de semnătură electronică. De asemenea, soluțiile de asigurare a securității informațiilor trebuie să fie funcționale de pe toate stațiile de acces ale angajaților, independent de structurile existente în birourile organizaționale.

  1. Platformele de e-Learning

Fie că este vorba despre centre de învățământ sau de platforme dedicate elevilor și studenților sau de învățarea din companii, pentru fiecare dintre acestea segmente este nevoie de aplicații software care să asigure comunicarea, explicarea și monitorizarea activității în funcție de specificul său.

  1. Telemedicina

Conform unui grafic creat de eClinical Works, utilizarea aplicațiilor de telemedicină a crescut de aproximativ 15 ori în contextul pandemiei, fapt rezultat din nevoia de asigurare a condițiilor de sănătate de ordin primar pentru pacienți. Aplicațiile software integrate de tip chatbot pot fi o extensie a soluțiilor software medicale ce pot ajuta cabinetele, spitalele sau clinicile medicale să îmbunătățească relația de comunicare cu pacienții, să faciliteze programările, trimiterea documentelor importante, să preia solicitări sau să răspundă cerințelor primite.

  1. Entertainment la distanță

Reducerea masivă a interacțiunii personale nu va stopa, însă nevoia de socializare, astfel încât numeroase companii iau în considerare investiții în tehnologii și sisteme care să poată înlocui aceste beneficii sociale.

  1. Supply chain
  2. Printarea 3D
  3. Automatizarea prin roboți
  4. Tehnologiile 5G

Pentru o ofertă completă în acest sens, dar și pentru detalii cu privire la implementări personalizate, clienții interesați pot completa formularul de mai jos sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected] pentru a primi consultanță gratuită în vederea alegerii soluției potrivite!

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward