Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

06 mai 2021

În 2019, lanțul de restaurante KFC avea în derulare o strategie de transformare digitală, dar pandemia instalată un an mai târziu a devenit un obstacol în implementarea activităților specifice. Cum a transformat KFC această provocare într-o oportunitate atât de necesară unui jucător important din industria Horeca?

Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

Conform unui interviu acordat de Nitin Chaturvedi, Chief Digital & Technology Officer în cadrul KFC Global, pentru publicația ComputerWeekly.com, compania a făcut toate demersurile necesare accelerării digitalizării pentru a menține vânzările într-un trend adaptat obiectivelor momentului. Puternic afectat de pandemia instalată în 2020, KFC a concentrat strategiile de digitalizare către dezvoltarea rețelei de restaurante, prin sistemul de francizare, deja cunoscut la nivel internațional, dar, de data aceasta, într-o formulă scalabilă, bine documentată din perspectiva procedurilor interne și cu implementare la distanță. În mai puțin de nouă luni, KFC începea să observe rezultate pe care compania nu le putuse atinge în ani.

Strategia de digitalizare propusă de KFC s-a concentrat pe trei planuri de bază: diversificarea abordării, scalabilitate și dezvoltare rapidă și inovație.

Diversificarea vânzărilor a însemnat capacitatea de integrare a liniei comerciale proprii cu cea a companiilor de livrare, cum ar fi Uber Eats, cunoscut la nivel internațional, sau cu furnizori locali. Momentul închiderii restaurantelor a însemnat definirea unor noi strategii și fluxuri de livrare a comenzilor de mâncare, ceea ce a însemnat adaptarea procedurilor, dar mai ales dezvoltarea unor sisteme tehnologizate, care să poată să monitorizeze comenzile, vânzările, profitabilitatea, perspectivele sau cifrele de business negative.

Scalabilitatea a însemnat, din perspectiva KFC, capacitatea de a susține traficul impresionant de vizitatori care accesau aplicația mobilă pentru a plasa comenzi, precum și procedurile de răspuns necesare acestora. Clienții nu mai puteau să vină în restaurante pentru a comanda, dar își doreau să se bucure de meniurile KFC din confortul de acasă. Astfel, KFC a implementat metodologii automatizate, de tip click and collect, prin care a folosit angajații pentru a le înmâna comenzile clienților, în afara ariei restaurantelor, respectând distanțarea socială.

În doar câteva luni, KFC, un gigant în industria Horeca, a trecut de la distribuție zero la livrări în toată lumea, prin diverse canale.

Inovația și creativitatea s-au aflat, însă, la baza acestor strategii, devenind, în anul 2020, o paradigmă, o normare a viziunii companiei. Au fost diversificate canalele de distribuție a mesajelor, de comunicare, de vânzări și de generare a încasărilor tocmai pentru a putea salva o afacere cunoscută la nivel internațional. Strategia de digitalizare a KFC a avut impact direct asupra a 150 de țări și a integrat acțiuni de e-commerce, automatizare, analiză a datelor, digital marketing, parteneriate digitale.

Digitalizarea nu înseamnă, însă, doar automatizări, ci și training rapid al resurselor umane, care să aibă capacitatea de a face tranziția în mod natural, către un sistem de servire prietenos, apropiat de oamenii care oricum treceau printr-o perioadă dificilă și cu multe necunoscute. Astfel, în America Latină, KFC a investit bugete semnificative în sisteme Google Glass (tehnologii de realitate augmentată), cu rolul de a gestiona training-ul personalului și de a monitoriza activitatea din magazine în funcție de orarele de lucru.

În doar câteva luni, KFC a implementat sisteme și strategii de management al comenzilorfulfillment- (procesare, ambalare, livrare, gestiune furnizori/livratori) în toată lumea, într-un context în care 89% din încasările gigantului sunt generate din afara SUA, iar China este cea mai mare piață. Fiecare țară a adus, însă, un set diferit de provocări și de mecanisme de contracarare a efectelor pandemiei, ceea ce a însemnat proceduri distincte, definite prin adaptare culturală și de business.

Ai nevoie de o aplicație software potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos. 

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Aplicații software recomandate

BonVito este un instrument simplu de marketing online, cu un număr mare de funcţii  flexibile pentru fidelizarea clienţilor.

Citește tot arrow_forward

Gesto este o solutie cloud care transforma cosmarul gestionarii stocurilor din HoReCa intr-o joaca de copil.

Citește tot arrow_forward

Echipament POS extrem de fiabil cu sistem de operare Linux. Se potriveste perfect pentru lanturile de magazine datorita aplicatiei software complexa.

Citește tot arrow_forward

Tool pentru managementul campaniilor de marketing.

Citește tot arrow_forward

Lemon Pos este aplicația software care ușurează eliberarea bonului fiscal printr-o interfața flexibila și ușor de personalizat care inlocuieste tastatura casei de marcat.

Citește tot arrow_forward

Vrei sa fii informat in timp real despre evolutia vanzarilor tale? Foloseste CIEL eCommerce si iti gestionezi mai bine afacerea ta online si obtii mai mult profit.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Magister Software își lansează noua identitate vizuală

Anul 2019 începe cu un suflu nou pentru Magister, unul dintre principalii furnizori de soluții pentru retail din România. La aniversarea a 17 ani de activitate, compania se relansează cu o nouă imagine și o nouă strategie de dezvoltare, pregătită să ridice standardele de pe piața soluțiilor software și a serviciilor dedicate comercianților. Misiunea? De a susține și conso...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Miniprix lansează Seva, prima aplicație de smart donation

Cei care vor să doneze haine și încălțăminte au acum posibilitatea de a face acest lucru mai simplu datorită aplicației Seva, ce va fi lansată marți, 6 august, de Miniprix.

Citește articolul arrow_forward