Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

06 May 2021

În 2019, lanțul de restaurante KFC avea în derulare o strategie de transformare digitală, dar pandemia instalată un an mai târziu a devenit un obstacol în implementarea activităților specifice. Cum a transformat KFC această provocare într-o oportunitate atât de necesară unui jucător important din industria Horeca?

Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

Conform unui interviu acordat de Nitin Chaturvedi, Chief Digital & Technology Officer în cadrul KFC Global, pentru publicația ComputerWeekly.com, compania a făcut toate demersurile necesare accelerării digitalizării pentru a menține vânzările într-un trend adaptat obiectivelor momentului. Puternic afectat de pandemia instalată în 2020, KFC a concentrat strategiile de digitalizare către dezvoltarea rețelei de restaurante, prin sistemul de francizare, deja cunoscut la nivel internațional, dar, de data aceasta, într-o formulă scalabilă, bine documentată din perspectiva procedurilor interne și cu implementare la distanță. În mai puțin de nouă luni, KFC începea să observe rezultate pe care compania nu le putuse atinge în ani.

Strategia de digitalizare propusă de KFC s-a concentrat pe trei planuri de bază: diversificarea abordării, scalabilitate și dezvoltare rapidă și inovație.

Diversificarea vânzărilor a însemnat capacitatea de integrare a liniei comerciale proprii cu cea a companiilor de livrare, cum ar fi Uber Eats, cunoscut la nivel internațional, sau cu furnizori locali. Momentul închiderii restaurantelor a însemnat definirea unor noi strategii și fluxuri de livrare a comenzilor de mâncare, ceea ce a însemnat adaptarea procedurilor, dar mai ales dezvoltarea unor sisteme tehnologizate, care să poată să monitorizeze comenzile, vânzările, profitabilitatea, perspectivele sau cifrele de business negative.

Scalabilitatea a însemnat, din perspectiva KFC, capacitatea de a susține traficul impresionant de vizitatori care accesau aplicația mobilă pentru a plasa comenzi, precum și procedurile de răspuns necesare acestora. Clienții nu mai puteau să vină în restaurante pentru a comanda, dar își doreau să se bucure de meniurile KFC din confortul de acasă. Astfel, KFC a implementat metodologii automatizate, de tip click and collect, prin care a folosit angajații pentru a le înmâna comenzile clienților, în afara ariei restaurantelor, respectând distanțarea socială.

În doar câteva luni, KFC, un gigant în industria Horeca, a trecut de la distribuție zero la livrări în toată lumea, prin diverse canale.

Inovația și creativitatea s-au aflat, însă, la baza acestor strategii, devenind, în anul 2020, o paradigmă, o normare a viziunii companiei. Au fost diversificate canalele de distribuție a mesajelor, de comunicare, de vânzări și de generare a încasărilor tocmai pentru a putea salva o afacere cunoscută la nivel internațional. Strategia de digitalizare a KFC a avut impact direct asupra a 150 de țări și a integrat acțiuni de e-commerce, automatizare, analiză a datelor, digital marketing, parteneriate digitale.

Digitalizarea nu înseamnă, însă, doar automatizări, ci și training rapid al resurselor umane, care să aibă capacitatea de a face tranziția în mod natural, către un sistem de servire prietenos, apropiat de oamenii care oricum treceau printr-o perioadă dificilă și cu multe necunoscute. Astfel, în America Latină, KFC a investit bugete semnificative în sisteme Google Glass (tehnologii de realitate augmentată), cu rolul de a gestiona training-ul personalului și de a monitoriza activitatea din magazine în funcție de orarele de lucru.

În doar câteva luni, KFC a implementat sisteme și strategii de management al comenzilorfulfillment- (procesare, ambalare, livrare, gestiune furnizori/livratori) în toată lumea, într-un context în care 89% din încasările gigantului sunt generate din afara SUA, iar China este cea mai mare piață. Fiecare țară a adus, însă, un set diferit de provocări și de mecanisme de contracarare a efectelor pandemiei, ceea ce a însemnat proceduri distincte, definite prin adaptare culturală și de business.

Ai nevoie de o aplicație software potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos. 

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul