Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

06 mai 2021

În 2019, lanțul de restaurante KFC avea în derulare o strategie de transformare digitală, dar pandemia instalată un an mai târziu a devenit un obstacol în implementarea activităților specifice. Cum a transformat KFC această provocare într-o oportunitate atât de necesară unui jucător important din industria Horeca?

Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

Conform unui interviu acordat de Nitin Chaturvedi, Chief Digital & Technology Officer în cadrul KFC Global, pentru publicația ComputerWeekly.com, compania a făcut toate demersurile necesare accelerării digitalizării pentru a menține vânzările într-un trend adaptat obiectivelor momentului. Puternic afectat de pandemia instalată în 2020, KFC a concentrat strategiile de digitalizare către dezvoltarea rețelei de restaurante, prin sistemul de francizare, deja cunoscut la nivel internațional, dar, de data aceasta, într-o formulă scalabilă, bine documentată din perspectiva procedurilor interne și cu implementare la distanță. În mai puțin de nouă luni, KFC începea să observe rezultate pe care compania nu le putuse atinge în ani.

Strategia de digitalizare propusă de KFC s-a concentrat pe trei planuri de bază: diversificarea abordării, scalabilitate și dezvoltare rapidă și inovație.

Diversificarea vânzărilor a însemnat capacitatea de integrare a liniei comerciale proprii cu cea a companiilor de livrare, cum ar fi Uber Eats, cunoscut la nivel internațional, sau cu furnizori locali. Momentul închiderii restaurantelor a însemnat definirea unor noi strategii și fluxuri de livrare a comenzilor de mâncare, ceea ce a însemnat adaptarea procedurilor, dar mai ales dezvoltarea unor sisteme tehnologizate, care să poată să monitorizeze comenzile, vânzările, profitabilitatea, perspectivele sau cifrele de business negative.

Scalabilitatea a însemnat, din perspectiva KFC, capacitatea de a susține traficul impresionant de vizitatori care accesau aplicația mobilă pentru a plasa comenzi, precum și procedurile de răspuns necesare acestora. Clienții nu mai puteau să vină în restaurante pentru a comanda, dar își doreau să se bucure de meniurile KFC din confortul de acasă. Astfel, KFC a implementat metodologii automatizate, de tip click and collect, prin care a folosit angajații pentru a le înmâna comenzile clienților, în afara ariei restaurantelor, respectând distanțarea socială.

În doar câteva luni, KFC, un gigant în industria Horeca, a trecut de la distribuție zero la livrări în toată lumea, prin diverse canale.

Inovația și creativitatea s-au aflat, însă, la baza acestor strategii, devenind, în anul 2020, o paradigmă, o normare a viziunii companiei. Au fost diversificate canalele de distribuție a mesajelor, de comunicare, de vânzări și de generare a încasărilor tocmai pentru a putea salva o afacere cunoscută la nivel internațional. Strategia de digitalizare a KFC a avut impact direct asupra a 150 de țări și a integrat acțiuni de e-commerce, automatizare, analiză a datelor, digital marketing, parteneriate digitale.

Digitalizarea nu înseamnă, însă, doar automatizări, ci și training rapid al resurselor umane, care să aibă capacitatea de a face tranziția în mod natural, către un sistem de servire prietenos, apropiat de oamenii care oricum treceau printr-o perioadă dificilă și cu multe necunoscute. Astfel, în America Latină, KFC a investit bugete semnificative în sisteme Google Glass (tehnologii de realitate augmentată), cu rolul de a gestiona training-ul personalului și de a monitoriza activitatea din magazine în funcție de orarele de lucru.

În doar câteva luni, KFC a implementat sisteme și strategii de management al comenzilorfulfillment- (procesare, ambalare, livrare, gestiune furnizori/livratori) în toată lumea, într-un context în care 89% din încasările gigantului sunt generate din afara SUA, iar China este cea mai mare piață. Fiecare țară a adus, însă, un set diferit de provocări și de mecanisme de contracarare a efectelor pandemiei, ceea ce a însemnat proceduri distincte, definite prin adaptare culturală și de business.

Ai nevoie de o aplicație software potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos. 

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Aplicații software recomandate

BonVito este un instrument simplu de marketing online, cu un număr mare de funcţii  flexibile pentru fidelizarea clienţilor.

Citește tot arrow_forward

Gesto este o solutie cloud care transforma cosmarul gestionarii stocurilor din HoReCa intr-o joaca de copil.

Citește tot arrow_forward

Echipament POS extrem de fiabil cu sistem de operare Linux. Se potriveste perfect pentru lanturile de magazine datorita aplicatiei software complexa.

Citește tot arrow_forward

Tool pentru managementul campaniilor de marketing.

Citește tot arrow_forward

Lemon Pos este aplicația software care ușurează eliberarea bonului fiscal printr-o interfața flexibila și ușor de personalizat care inlocuieste tastatura casei de marcat.

Citește tot arrow_forward

TeamPOS este un software care integreaza tehologii de ultima ora si componente ale sistemului informatic de ultima tehnologie pentru a putea sa simplifice munca utilizatorului si sa satisfaca pana in detaliu cerintele intalnite in come

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

BMW Group câştigă “Connected Car Award” pentru utilizarea inteligenţei artificiale în producţie

În data de 7 ianuarie, revistele Auto Bild şi Computer Bild au distins producţia BMW Group cu Premium Connected Car în categoria Pionerat.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Softlead: Apetit crescut pentru aplicații software în luna octombrie

Care a fost gradul de interes pentru aplicații software în luna octombrie și care este profilul companiilor care au trimis solicitări de aplicații software prin patforma Softlead?

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Pregătiri pentru Wi-Fi 6

Cunoscut sub denumirea tehnică de 802.11ax, standardul de comunicaţii wireless Wi-Fi 6 este pe punctul de a fi ratificat de organismul de ratificare IEEE şi promite un potenţial de îmbunătăţiri semnificative pentru orice implementare de tehnologie Wi-Fi. Numai că drumul până la transformarea într-un standard larg adoptat nu pare extrem de facil....

Citește articolul arrow_forward