Condiţii restrictive pentru proiectele finanţate prin programul Digitalizarea IMM-urilor.

13 Oct 2022

Atenţie la criteriile de intensitate digitală!

Condiţii restrictive pentru proiectele finanţate prin programul Digitalizarea IMM-urilor.

Companiile care îşi propun să acceseze fonduri din cele 347,5 milioane euro disponibile prin programul de digitalizare a IMM-urilor trebuie să fie atente la respectarea criteriilor de intensitate digitală asumate. Soft Net Consulting, furnizor de soluţii de digitalizare atrage atenţia că recentul Ghid pus în dezbatere publică de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene cere solicitanților să se angajeze ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui Economiei și Societății Digitale (DESI). Respectarea a cel puţin şase criterii este însă o provocare majoră, deoarece multe dintre aceste criterii vizează tehnologii avansate, dificil de pus în producţie de către un IMM. 

Printre criteriile cel mai greu de atins de află utilizarea Inteligenţei Artificiale (AI), a Internet of Things (IoT) dar si utilizarea internetului in scop de afaceri de către peste 50% dintre angajati, cu precădere pentru companiile de productie sau transporturi. De asemenea, pentru anumite soluţii adoptate, ghidul prevede praguri procentuale asumate de aplicanți, spre exemplu 10% vânzări online proiectele de ecommerce cu specific business-to-consumer. În lipsa atingerii a cel puţin şase dintre criterii de intensitate digitală prevăzute, companiile finanțate prin acest program riscă să returneze (total sau parţial) sumele primite sau să nu le fie decontate invesţiile în întregime.

Digitalizarea IMM-urilor este un program din PNRR care a generat aşteptări foarte ridicate.Ghidul solicitantului este în dezbatere publică, iar depunerile vor începe în curând. Puţine companii îşi fac însă bine temele şi evaluează şansele reale de respectare a condiţiilor impuse prin acest program. Simpla achizitie de echipamente sau licente dar si crearea unui magazin online nu vor duce la atingerea a cel puţin şase criterii. Va fi nevoie implementarea unor sisteme integrate de tip ERP și CRM în adevaratul sens al cuvantului și de o transformare digitală reală a companiilor. Mai mult, integrarea în proiectele dedicate IMM-urilor a unor elemente de AI sau IOT va fi o provocare, atât pentru beneficiari cât şi pentru furnizori. Companiile care scriu proiecte vor fi puse în faţa unor situaţii noi și relativ complexe, iar furnizorii de tehnologie trebuie să se asigure că au experţii necesari, ” consideră Dorin Andreica, Director General Soft Net consulting.

Compania Soft Net Consulting prevede dificultăţi în derularea acestui program atât la nivelul dimensionării corecte a efortului financiar solicitat, cât şi punerii efective în producţie a proiectelor subvenţionate. Pentru a depăși acest impact compania a pregătit un portofoliu care integreaza in cloud-ul Orange solutii ERP și componente IoT, CRM, platforme B2B si B2C, dar și roboți software (RPA), precum și unelte care să asigure validarea indicatorilor de progres  

Programul digitalizarea IMM-urilor, parte a PNRR, se afla în dezbatere publică pentru 30 de zile și este aşteptat să demareze în luna noiembrie a acestui an. Fondurile de cca 347,5 milioane euro vizează susținerea a 5492 de proiecte (valaore medie) orientate către: achizițiii de hardware, echipamente de automatizări şi robotică, tehnologii RPA, bloackchain, AI și machine learning, precum și servicii asociate de consultanţă şi instruire. Autorităţile speră ca programul pentru Digitalizarea IMM-urilor să crească poziția României în clasamentul DESI (Indicele Economiei și Societății Digitale) realizat anual de Comisia Europeană. Conform ediţiei 2022, România a ocupat ultimul loc în acest clasament atât la nivel general cât și în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale în activitățile întreprinderilor.

Cine suntem?
Suntem prezenți pe piața de consultanță privind soluțiile informatice de business din anul 1999. Anii de experiență se reflectă în peste 800 de implementări reușite pe diverse industrii, implementări care au generat bune practici în managementul proiectelor software, analiza proceselor și fluxurilor informaționale de afaceri.


Ne recomandă:

  • metodologia proprie de vânzare și implementare orientată spre client
  • echipa profesionistă de consultanți cu o experiență de peste 10 ani în domeniu
  • sistemul performant de suport tehnic
  • portofoliul diversificat de clienți
  • pachetul complet de soluții informatice care acoperă atât nevoile IMM-urilor, cât și așteptările marilor companii

Ce vă oferim?

Înțelegem bine procesele de business, vorbim pe limba contabililor, economiștilor și antreprenorilor și știm să transformăm nevoile clienților în cerințe și funcționalități ale sistemului informatic.

Pe lângă funcţionalităţile standard ale produselor software aflate în portofoliul nostru, programatorii din departamentul nostru de dezvoltare pot personaliza soluţia aleasă la specificul activităţii fiecărui client şi a fiecărei industrii. 
Prin soluţia personalizată şi livrată la cheie asigurăm rezolvarea tuturor cerinţelor clienţilor cuprinse în scopul şi obiectivele proiectului de implementare, cu implicarea utilizatorilor cheie în toate etapele critice, de la colectarea informaţiilor, la analiza proceselor şi fluxurilor şi definirea cerinţelor funcţionale, şi până la testarea funcţionalităţilor dezvoltate şi implementate. 

Ce vă asigurăm? 

Asigurăm sistem de suport post-implementare peste media industriei.
Cu o echipă dedicată de suport, oferim asistenţă tehnică online, prin portal, telefonic şi la fața locului pentru peste 400 de contracte active de service, asigurând update-uri, dezvoltări customizate şi răspunsuri prompte la sesizările şi problemele clienţilor apărute în utilizarea soluţiilor informatice. 
Canalele de acces la service şi suport sunt variate, disponibilitatea la aceste servicii este adaptată programului clientului, iar intervenţiile noastre sunt rapide şi eficiente, fiind rezolvate în funcţie de prioritatea şi urgenţa problemelor ridicate. 
Clienţii apreciază la consultanţii Soft Net Consulting flexibilitatea, adaptabilitatea şi disponibilitatea lor de comunicare, soluţiile clare oferite la problemele lor şi răspunsurile prompte şi precise. 

Ce avantaje vă aducem?

Avantajul competitiv pe care vi-l pot aduce aceste soluții informatice integrate în business-ul vostru constă atât în optimizarea și eficientizarea fluxurilor de lucru și proceselor interne, cât și în desavârșirea relațiilor externe ale companiei cu clienții și partenerii de afaceri.

Mai exact, este vorba despre controlul deplin asupra afacerii, activității și rezultatelor acesteia, urmărirea comenzilor, costurilor și consumurilor, gestionarea eficientă a resurselor, creșterea performanței afacerii sau diminuarea volumului și timpului de muncă necesar pentru elaborarea rapoartelor și analizelor.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul