Cine cumpără online în România?

16 octombrie 2014

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Cine cumpără online în România?

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Potrivit procesatorului de plăți Netopia, citat de Ziarul Financiar într-un articol publicat recent,aproximativ 50% din plăţile online cu cardul realizate în acest an pentru produse şi servicii comercializate de magazinele online româneşti au fost realizate de bucureşteni, următorii în top fiind clujenii şi timişorenii, fiecare cu o pondere de 4,5%.

Trendul aflat într-o continuă creștere este un răspuns al pieței locale dat strategiilor implementate de cele mai multe dintre magazinele online în orașele menționate, acolo unde consumatorii sunt mult mai expuși acestor tehnici de educare și de direcționare către tot ceea ce înseamnă avantajele comerțului electronic. În topul orașelor se află București, Cluj-Napoca și Timișoara, iar lista de explicații poate fi continuată de obținerea unor venituri mai mari și existența unei economii dezvoltate, în comparație cu alte orașe din țară.

Topul oraşelor cu cei mai mulţi români care plătesc online este continuat cu Braşov (4% din totalul plăţilor), Iaşi - 3,2% şi Constanţa - 3%.

Cea mai mare pondere a tranzacţiilor online o deţin comercianţii din zona de turism, urmaţi de cei din telecom, IT, fashion şi asigurări.

Potrivit datelor furnizate la solicitarea Curierului Naţional, va­loarea tranzacţiilor procesate de companie în doar primele şase luni ale acestui an a fost de 37 de mi­lioane de euro. Anul trecut compania a contorizat 2,2 milioane de tranzacţii prin propria platformă de plăţi online, cu o valoare totală de 76 milioane de euro, o treime din valoarea pieţei din 2013. Astfel, va­loarea totală a tranzacţiilor online cu cardul din 2013, a fost de aproximativ 230 de milioane de euro.

Situația comerțului electronic în România

La finalul anului trecut, erau înregistrate în România peste 4.500 de magazine online.

Comerţul online, exclu­zând serviciile, facturile pa­chetele turistice, vânzarea de bilete a avut o valoare de peste 600 de milioane de euro, incluzând aici toate metodele de plată.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Soft Net Consulting şi Postis - parteneriat pentru a simplifica transformarea digitală a comerțului

SoftNet Consulting, cel mai mare dezvoltator de servicii IT pentru afaceri din regiunea de vest a României și Postis, primul start-up LogTech din România anunță un parteneriat strategic pentru simplificarea transformării digitale a activităților de comerț.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Particularitățile unui WMS dedicat industriei de distribuție

Succesul companiilor de distribuție depinde de acuratetea și eficiența informațiilor de care dispune managementul, de controlul costurilor și satisfacția clienților. Permanenta presiune impusă de clienți impun implementarea și utilizarea unui sistem de management în cadrul depozitelor, care să permită automatizarea proceselor de efectuare a operațiunilor de recepție, livrare ș...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Kaspersky Lab protejează companiile care folosesc tehnologia blockchain împotriva atacurilor cibernetice și a fraudei

Kaspersky Lab a lansat noi pachete de servicii destinate companiilor care lucrează în industria blockchain și în cripto-economie. Proiectele de atragere de capital (ICO / STO) și casele de schimb de criptomonede au acum la dispoziție servicii personalizate, cum ar fi evaluarea securității site-ului și a aplicațiilor, training în domeniul securității, protecție îm...

Citește articolul arrow_forward