Cine cumpără online în România?

16 octombrie 2014

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Cine cumpără online în România?

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Potrivit procesatorului de plăți Netopia, citat de Ziarul Financiar într-un articol publicat recent,aproximativ 50% din plăţile online cu cardul realizate în acest an pentru produse şi servicii comercializate de magazinele online româneşti au fost realizate de bucureşteni, următorii în top fiind clujenii şi timişorenii, fiecare cu o pondere de 4,5%.

Trendul aflat într-o continuă creștere este un răspuns al pieței locale dat strategiilor implementate de cele mai multe dintre magazinele online în orașele menționate, acolo unde consumatorii sunt mult mai expuși acestor tehnici de educare și de direcționare către tot ceea ce înseamnă avantajele comerțului electronic. În topul orașelor se află București, Cluj-Napoca și Timișoara, iar lista de explicații poate fi continuată de obținerea unor venituri mai mari și existența unei economii dezvoltate, în comparație cu alte orașe din țară.

Topul oraşelor cu cei mai mulţi români care plătesc online este continuat cu Braşov (4% din totalul plăţilor), Iaşi - 3,2% şi Constanţa - 3%.

Cea mai mare pondere a tranzacţiilor online o deţin comercianţii din zona de turism, urmaţi de cei din telecom, IT, fashion şi asigurări.

Potrivit datelor furnizate la solicitarea Curierului Naţional, va­loarea tranzacţiilor procesate de companie în doar primele şase luni ale acestui an a fost de 37 de mi­lioane de euro. Anul trecut compania a contorizat 2,2 milioane de tranzacţii prin propria platformă de plăţi online, cu o valoare totală de 76 milioane de euro, o treime din valoarea pieţei din 2013. Astfel, va­loarea totală a tranzacţiilor online cu cardul din 2013, a fost de aproximativ 230 de milioane de euro.

Situația comerțului electronic în România

La finalul anului trecut, erau înregistrate în România peste 4.500 de magazine online.

Comerţul online, exclu­zând serviciile, facturile pa­chetele turistice, vânzarea de bilete a avut o valoare de peste 600 de milioane de euro, incluzând aici toate metodele de plată.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward