Sunt tot mai mult considerate un instrument important în creșterea traficului, a notorietății unui produs sau al unui serviciu și, evident, baza dezvoltării segmentului de vânzări.
Conform unui studiu recent publicat de Harvard Business School, americanii petrec peste 3 ore pe zi pe telefoanele mobile, în timp ce volumul cumpărăturilor prin aceste device-uri inteligente a crescut cu 18% în ultimul an. Cu siguranță, trendurile sunt favorabile dezvoltării tot mai multor aplicații dedicate și a creării platformelor online responsive pentru o mai facilă accesare a conținutului direct de pe smartphone-uri.
Prezente un set evident de beneficii pentru utilizatori, aplicațiile mobile au creat o piață de consum și dezvoltare și pentru companiile producătoare. Ce presupune stabilirea prețurilor de comercializare a unei astfel de aplicații? Care sunt funcționalitățile care determină diferențe de preț?
- Sistemele de operare compatibile fiecărui device mobil
- Aplicații native sau dedicate platformelor web (HTML5)
În acest caz, aplicațiile web de tip HTML 5 sunt mai accesibile din punctul de vedere al costurilor de dezvoltare, dar sunt și mai puțin eficiente din perspectiva experienței de utilizare a consumatorului.
25% dintre utilizatorii americani folosesc cel puțin 3 device-uri distincte pentru a accesa conținut online, iar, în medie, un deținător de smartphone-uri are instalate aproximativ 40 de aplicații software pe fiecare device în parte. Așadar, în funcție de tipologia aplicației și de nevoia utilizatorilor, un produs web-based poate să nu îndeplinească multe dintre cerințele utilizatorului și să fie mult mai greu de adaptat creșterii pieței.
- Autentificarea utilizatorilor. Aceasta este o funcționalitate extrem de importantă în special pentru aplicațiile corporate sau cele dedicate reprezentării companiilor, care aleg un plus de securitate prin introducerea modulelor de autorizare/log in.
- Posibilitatea integrării cu aplicații complexe
- Integrarea cu anumite canale de distribuție, cum ar fi cele comerciale, precum iTunes sau Google Play, care percep o taxă de 100$ per licență.
- Integrarea cu Appi-uri/add-on-uri pentru creșterea ROI, cum ar fi platformele de Social Media (Twitter, Facebook, LinkedIN, WordPress)
- Evaluarea costurilor de mentenanță, suport și dezvoltare ulterioară
- Regula 25-50-25. Alocarea resurselor și energiei specifice dezvoltării unei aplicații mobile urmărește, în general regula 25-50-25 (25% din proces include cercetare, înțelegerea obiectivelor de business, a fluxurilor de proceduri, definirea funcționalităților aplicației și dezvoltarea mockup-urilor care, eventual, să ducă spre un prototip ce răspunde comenzilor utilizatorilor; 50% este destinat design-ului tehnic și dezvoltării propriu-zise a aplicației și cei 25% finali includ integrarea totală și testarea din punctul de vedere al utilizării facile și prietenoase).
Toate aceste criterii sunt, de cele mai multe ori asociate obiectivelor de business ale dezvoltatorului și complexității aplicației solicitate.