Prima ediție a CEE Entrepreneurship Summit 2015, eveniment de business networking destinat oamenilor de afaceri străini, a reunit la Cluj-Napoca, între 14 și 16 octombrie, peste 1.200 de participanți din România și alte 17 țări.
Organizat de Business Days, una dintre cele mai mari platforme de business networking din România, CEE Entrepreneurship Summit 2015 a strâns laolaltă antreprenori și factori de decizie din companii, manageri, specialiști și experți, consultanți și freelanceri, care au asistat la conferințe, au luat parte la sesiunile de business networking și de matchmaking, în cadru formal sau informal. Cu cei peste 1.200 de participanți prezenți (dintre care 145 de speakeri), evenimentul s-a bucurat de un incontestabil succes, fiind foarte aproape de a egala recordul istoric al numărului de participanți, înregistrat la Cluj Business Days 2014.
CEE Entrepreneurship Summit 2015 este destinat în principal facilitării contactelor dintre stakeholderii români și străini – deopotrivă antreprenori, manageri, investitori, consultanți, reprezentanți ai administrației publice, oameni de afaceri – prin promovarea oportunităților de business cu potențial de dezvoltare și cooperare transfrontalier. Două dintre cele trei zile de desfășurare a evenimentului s-au suprapus cu Cluj Business Days 2015.
Peste 90% dintre participanți au asistat la evenimentele și sesiunile de networking din ambele zile ale manifestării. Domeniile reprezentate de oamenii de afaceri și managerii prezenți la CEE Entrepreneurship Summit 2015 au reflectat profilul de dezvoltare al regiunii și în mod special al municipiului Cluj-Napoca, cu o largă participare a companiilor și specialiștilor din industria de IT și comunicații, care în prezent sunt unul dintre cei mai puternici vectori de dezvoltare economică a orașului. Astfel, ramurile economice reprezentate au fost: IT&C (9,47% din participanți), training, coaching, consultanță și audit (6,82%), comerț (6,62%), publicitate (3,77%), bănci și instituții financiare nebancare (3,26%), medicină, turism, imobiliare, telecomunicații, activități de suport, mass-media, auto, relații publice, online și comunicații mobile, învățământ și servicii conexe, avocatură, producție (produse alimentare), producție de mobilă, echipamente și accesorii electrice și electronice, ONG-uri, organizare de evenimente, asigurări, energie, producție de produse metalice, instalații.
În ceea ce îi privește pe participanții din străinătate, aceștia au provenit din 17 țări: Olanda, Germania, Danemarca, Suedia, Ungaria, Franța, Belgia, Elveția, SUA, Anglia, Turcia, Israel, Moldova, Italia, Portugalia, Coreea de Sud, Austria.
Aproape 650 de participanți au luat parte la sesiunile formale de business networking pe durata celor două zile ale CEE Entrepreneurship Summit 2015. În total, au existat 1.860 de întâlniri în formatul one-to-one; delegațiile străine au participat la 192 dintre acestea.
De asemenea, peste 40% dintre cei prezenți la eveniment au frecventat sesiunile informale de business networking. Până în prezent, sesiunile de networking organizate în cadrul celor aproape 40 de evenimente Business Days au generat importante oportunități de afaceri atât la fața locului, cât și post-eveniment, în întâlniri în cadru formal sau informal, oportunități care au produs rezultate concrete de business. Astfel, evenimentele Business Days au ajutat aproape un sfert dintre participanți să încheie afaceri cu o valoare cuprinsă între 25.000 și 250.000 de euro, în vreme ce aproape 10% dintre aceștia au încheiat tranzacții de peste 250.000 de euro.
Mai bine de o treime dintre participanții străini au vizitat parcurile logistice din zonă. De altfel, fără nicio excepție, delegații străini s-au declarat încântați de România, de eveniment și de oportunitățile oferite; 90% dintre aceștia au fost de acord să ajute la promovarea României în țara lor de reședință și să încurajeze schimburile economice și investițiile în țara noastră.