1. Ce este SAP S/4HANA?
SAP S/4HANA reprezintă cel mai complex sistem software de tip enterprise resource planning (ERP) din suita SAP, care integrează în totalitate procesele unei companii. A fost lansat în martie 2015 și este succesorul soluției SAP ERP 6.0 EHP 8.
Abrevierea SAP S/4HANA înseamnă SAP Business Suite 4 SAP HANA. Litera „S” din numele produsului vine de la Single - Singur, „4” reprezintă a patra generație ERP și „HANA” reprezintă baza de date HANA pe care se bazează produsul.
Soluția se adresează atât companiilor mici cât și corporațiilor și le ajută să-și planifice și să-și controleze resursele cu ajutorul unui singur sistem software. Indiferent de industria în care activează, SAP S/4HANA este o soluție care poate optimiza cu succes procesele unei companii.
2. Liniile de Business (LOB - Lines of Buisiness) SAP S/4HANA
S/4HANA Finance oferă posibilitatea de a coordona toate aspectele financiare ale unei afaceri, inclusiv contabilitatea financiară, controlul, trezoreria și managementul riscurilor, planificarea financiară, închiderea financiară și consolidarea.
S/4HANA Logistics este o colecție de module LOB centrate pe procese de managementul relațiilor cu furnizorii și managementul lanțului de aprovizionare și include:
- S/4HANA Sourcing and Placement, include procesele pentru aprovizionarea și obținerea de materii prime pentru îndeplinirea comenzilor de producție, inclusiv achiziții extinse, achiziții operaționale și managementul furnizorilor și contractelor;
- S/4HANA Manufacturing, controlează procesele necesare pentru fabricarea produselor, inclusiv operațiunile de producție, planificarea și planificarea livrărilor și managementul calității;
- S/4HANA Supply Chain, se concentrează pe procesele de planificare a afacerii și logistică end-to-end, de la pre-producție la distribuție până la cumpărătorii finali, inclusiv planificarea producției, trasabilitatea loturilor, depozitarea, gestionarea stocurilor și a transportului;
-
S/4HANA Asset Management, optimizează procesele care vizează mijloacele fixe ale unei companii, de la mașinării la fabrici, depozite și alte clădiri, inclusiv întreținerea instalațiilor și monitorizarea EHS.
S/4HANA Sales digitalizează procesele necesare pentru îndeplinirea comenzilor de vânzări, inclusiv prețuri, oferte, verificări, comenzi de reparații, cerințe individuale, autorizații de retur, cereri de notificări de credit și debit, ridicare și ambalare, facturare și recunoașterea veniturilor.
S/4HANA R&D and Engineering se concentrează pe ciclul de viață al produsului, inclusiv definirea structurii produsului și listelor de materiale, costurile produsului, managementul proiectelor și portofoliului, managementul inovației, gestionarea substanțelor chimice sau a altor materiale sensibile utilizate în dezvoltare și conformarea cu reglementările în materie de sănătate și siguranță.
Resurse umane oferă resurse de bază și salarizare, managementul timpului și prezenței și accesul angajaților la datele de resurse umane. Acest LOB este puțin diferit de celelalte în măsura în care modulul SAP Human Capital Management (HCM) rulează ca o aplicație autonomă la nivel local în afara S/4HANA.
De fapt, HCM este un transfer direct de la ECC, implementat în afara S/4HANA, deoarece reglementările europene privind confidențialitatea fac ca un sistem de resurse umane bazat pe cloud să nu fie sustenabil pentru mulți clienți SAP. Cei care preferă să aibă o aplicație HR nativă bazată pe cloud pot opta pentru integrarea SAP SuccessFactors cu S/4HANA.