Managementul portofoliului de clienți se află într-o continuă dezvoltare, sunt recomandate investițiile constante în ceea ce înseamnă controlul circuitului consumatorilor, crearea programelor de fidelizare și de păstrare pe termen mediu și lung a consumatorilor, adăugarea unei plus valori constante profilului acestora.
Cu siguranță, consumatorii care se reîntorc către serviciile și produsele oferite sunt și cei mai valoroși, întrucât ei reprezintă o confirmare a calității unei afaceri și, mai mult decât atât, o companie are costuri semnificativ mai mici (aproximativ de 5 ori) de păstrare a unui client existent decât de a atrage unul nou.
Unul dintre cele mai importante aspecte cu rol în menținerea unui portofoliu de clienți existent și pentru câștigarea încrederii pe termen lung, indiferent de schimbările de poziționare, este dat de tipul de percepție al audienței în ceea ce privește relația cu brandul.
Cele mai comune canale care întrețin și dezvoltă această relație sunt construite prin departamentele de Customer Service, de vânzări, prin strategii și campanii de Direct Mailing, aplicații software dedicate ce pot facilita activități recurente, de Social Media sau de propriile website-uri.
Rata de revenire a unui vizitator pe o platformă online (Return Visitor Rate, RVR) este un instrument extrem de util și esențial de monitorizat. Pentru a calcula RVR, se aplică formula împărțirii numărului de vizitatori care se întorc la numărul total al vizitatorilor într-o perioadă dată de timp.
Conform contently.com, dacă rata este sub 25%, este indicată o îmbunătățire a conținutului online. Dacă rata depășește 30%, înseamnă că tipul de conținut prezent pe site crează o relație bună cu vizitatorul și îl determină să revină.
Prentru o rată ce depășește 50%, se poate vorbi despre o strategie de conținut excelentă, cu o rată de conversie demnă de studii de caz. De asemenea, astfel de rezultate deschid calea către posibilitatea investirii în promovarea plătită a conținutului în canalele specializate, precum Facebook, LinkedIN, Google Adwords, obiectivul principal devenind de acum atragerea unui nou segment de potențiali consumatori noi.