Care sunt companiile care achiziționează aplicații software în România?

25 noiembrie 2016

Conform ultimului an de activitate din perspectiva generării de oportunități prin Softlead, cele mai multe solicitări de achiziție a aplicațiilor software au inclus soluțiile specifice industriilor (29.17%), aplicații software de resurse umane (14.81%), Enterprise Resources Planning (ERP – 8.33%), aplicații software cu rol de gestiune (7.41%), soluții de management al documentelor (7.41%), monitorizarea flotelor auto (4.14%), Customer Relationship Management (CRM – 3.7%)

Care sunt companiile care achiziționează  aplicații software în România?

“Doresc achiziționarea unei aplicații software complexe, care să fie implementată în compania pe care o reprezint. Suntem peste 1200 de angajați și avem nevoie de o suită de module care să ne ajute în procesele de facturare, preluare a comenzilor, gestionare a stocurilor, monitorizare furnizori, activități interne, modul resurse umane și de management al doumentelor”.

 Cristina, Manager Departament Achiziții

 

Conform unui dintre studiile de piață lansate de compania de cercetare Gartner, recomandările, review-urile sau notorietatea sunt principalele filtre ce stau la baza selecției unei aplicații software.

La nivel local, obiceiurile de achiziție a unei soluții informatice păstrează pattern-ul global, dar, pentru cele mai multe dintre acestea, nu există un set de testimoniale care să facă diferența. Așadar, definirea problemelor unei companii, înțelegerea obiectivelor organizaționale și stabilirea fluxurilor interne de lucru stau la baza primei etape a recomandării efective a unei aplicațiii software. Analiza de business creată astfel, va evidenția tipul de aplicație necesară fiecărui tip de companie, precum și funcționalitățile integrate, în raport cu nivelul de scalabilitate al companiei.

“Primim sute de solicitări valide în platforma Softlead pe an de aplicații complexe, din partea companiilor din România și Republica Moldova. Cele mai multe dintre lead-urile generate vin din zone precum: medical (17.24%), administrația publică (7.59%), industria organizării de evenimente (6.9%), retail (5.52%), agricultură (5.52%), construcții (5.52%) sau transporturi (4.83%)”, Alexandra Roată, Managing Partner Softlead.

De ce aleg companiile să trimită lead-uri prin Softlead?

“Obiectivitatea, tratarea solicitărilor în mod complex și complet, de la oferirea serviciilor de consultanță, aistență permanentă și analiză de business, toate acestea sunt factori obiectivi în alegerea nu doar a unei platformei de generare de lead-uri, ci și a unei companii de dezvoltare software, reselling sau implementare”.

Mihai Badea, Managing Partner Executor-IT

Top aplicații software solicitate prin www.softlead.ro

Profilul companiilor care solicită aplicații prin intermediul Softlead este alcătuit, în special, de companii medii și mari (47%), în timp ce companiile foarte mari dețin aproximativ 15% din volumul cerințelor valide.

Din punctul de vedere al departamentelor solicitante sau al nivelelor de management, cele mai multe dintre solicitări sunt generate de coordonatorii departamentelor operaționale specifice: Marketing, Vânzări, IT, dar există o foarte bună reprezentativitate și pentru cele de Achiziții sau C-Level.

Conform ultimului an de activitate din perspectiva generării de oportunități prin Softlead, cele mai multe solicitări de achiziție a aplicațiilor software au inclus soluțiile specifice industriilor (29.17%), aplicații software de resurse umane (14.81%), Enterprise Resources Planning (ERP – 8.33%), aplicații software cu rol de gestiune (7.41%), soluții de management al documentelor (7.41%), monitorizarea flotelor auto (4.14%), Customer Relationship Management (CRM – 3.7%)

La nivel global, în anul 2015, volumul total al achizițiilor aplicațiilor software a crescut cu 9% față de anul precedent, fiind estimate la 2.028 miliarde de dolari. 

Conform companiei Berkery Noyes, în perioada 2013-2015 au fost efectuate la nivel global 5.509 tranzacții de aplicații software, fiind evaluate în mod cumulat la 337.89 miliarde de dolari.

*Berkery Noyes este o companie bancară independentă, orientată spre oferirea serviciilor de consultanță și audit financiar în contextul tranzacțiilor efectuate în domenii precum: software, marketing, informații de interes global, industrii tehnologice.

Despre Softlead

www.softlead.ro funcționează în România ca un generator de lead-uri pentru cele aproape 300 de companii de software listate, oferind acces la o suită de soluții completă pentru toate industriile de activitate din România (peste 550 de aplicații software sunt listate în cadrul platformei).

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward