79% dintre lead-urile generate nu se convertesc în vânzări, iar lipsa unei strategii eficiente de lead nurturing este cauza principală. Conform DemandGen Report, publicație de e-media pentru strategii, tactici și măsurători-cheie în realizarea vânzărilor, lead-urile „hrănite” contribuie cu până la 20% la oportunitățile de creștere a achizițiilor dintr-o companie. Cum poate o aplicație de tip Customer Relationship Management să eficientizeze strategia de lead nurturing?
Între lead-urile valide și acelea ready-to-buy există o distanță considerabilă. Obiectivul oricărei companii este de a „hrăni” lead-urile calificate cu informația de care au nevoie în scopul unei achiziții. Lead nurturing este procesul care contribuie la crearea unei legături eficiente cu prospecții aflați în etapa-cheie de pre-achiziție, prin observarea, înțelegerea și suportul acordat asupra deciziei finale. Datorită funcționalităților pe care le întrunește, axate pe stocarea unei baze de date a clienților și automatizarea activităților în relația cu aceștia, o aplicație de tip CRM fluidizează și automatizează procesul de lead nurturing.
Iată 4 strategii prin care soluțiile software CRM sunt utile în procesul de lead nurturing:
- Menținerea unei baze de date exacte și actualizate
Prin folosirea unei aplicații de tip CRM, companiile pot construi o bază de date a lead-urilor bine structurată și actualizată în mod constant. De asemenea, datorită posibilității segmentării ei pe diverse criterii, aceasta oferă o idee clară asupra statusului pe care îl posibilii clienți în procesul achiziției, precum și alte informații personalizabile în funcție de obiectivele propuse.
- Folosirea unei strategii de e-mail marketing bazată pe elemente declanșatoare
Un element declanșator este momentul în care un utilizator își furnizează datele de contact și devine, astfel, un lead. Acum, el poate primi un e-mail automat conform căruia cererea lui a fost trimisă și va fi contactat în cel mai scurt timp. Această acțiune poate fi realizată ușor și rapid prin intermediul aplicației de tip CRM. În plus, odată stabilit primul contact, iar informațiile despre el adăugate în baza de date, e-mail-uri generate ulterior (conținut relevant cu informații despre produs sau serviciu, oferte, noi articole, invitații etc.), îi pot menține interesul ridicat și îl poate educa în direcția realizării unei achiziții.
- Automatizarea fluxului de lucru
Trimiterea unor e-mail-uri generale nu este mereu suficientă, uneori fiind nevoie de contact direct (telefonic sau printr-un e-mail personalizat) pentru menținerea unei relații eficente cu un posibil client și pentru evaluarea impactului acțiunilor întreprinse, prin obținerea unui feedback din partea acestuia. Printr-o aplicație de tip CRM se pot seta alarme care să notifice membrii echipei despre momentul oportun în care să stabilească o convorbire telefonică sau să trimită un anumit tip de mesaj/e-mail către posibilii achizitori.
- Monitorizarea surselor din care sunt generate lead-urile
O aplicație de tip CRM include instrumente de monitorizare care permit analizarea eficienței fiecărui tip de canal folosit în scopul generării lead-urilor și adaptarea strategiilor în scopul îndeplinirii obiectivelor propuse pe termen mediu și scurt.
Managementul lead-urilor este cheia spre succesul tuturor operațiunilor de vânzări, aplicațiile de tip Customer Relationship Manager permițând eficientizarea și optimizarea acestuia.
Companiile care au nevoie de o soluție CRM din portofoliul Softlead, pot completa formularul de mai jos sau trimite un e-mail la adresa [email protected] .