Cum ajută o aplicație de tip CRM strategia de lead nurturing a companiei?

27 noiembrie 2016

79% dintre lead-urile generate nu se convertesc în vânzări, iar lipsa unei strategii eficiente de lead nurturing este cauza principală. Conform DemandGen Report, publicație de e-media pentru strategii, tactici și măsurători-cheie în realizarea vânzărilor, lead-urile „hrănite”  contribuie cu până la 20% la oportunitățile de creștere a achizițiilor dintr-o companie. Cum poate o aplicație d

Cum ajută o aplicație de tip CRM strategia de lead nurturing a companiei?

79% dintre lead-urile generate nu se convertesc în vânzări, iar lipsa unei strategii eficiente de lead nurturing este cauza principală. Conform DemandGen Report, publicație de e-media pentru strategii, tactici și măsurători-cheie în realizarea vânzărilor, lead-urile „hrănite”  contribuie cu până la 20% la oportunitățile de creștere a achizițiilor dintr-o companie. Cum poate o aplicație de tip Customer Relationship Management să eficientizeze strategia de lead nurturing?

Între lead-urile valide și acelea ready-to-buy există o distanță considerabilă. Obiectivul oricărei companii este de a „hrăni” lead-urile calificate cu informația de care au nevoie în scopul unei achiziții. Lead nurturing este procesul care contribuie la crearea unei legături eficiente cu prospecții aflați în etapa-cheie de pre-achiziție, prin observarea, înțelegerea și suportul acordat asupra deciziei finale. Datorită funcționalităților pe care le întrunește, axate pe stocarea unei baze de date a clienților și automatizarea activităților în relația cu aceștia,  o aplicație de tip CRM fluidizează și automatizează procesul de lead nurturing.

Iată 4 strategii prin care soluțiile software CRM sunt utile în procesul de lead nurturing:

  • Menținerea unei baze de date exacte și actualizate

Prin folosirea unei aplicații de tip CRM, companiile pot construi o  bază de date a lead-urilor bine structurată și actualizată în mod constant. De asemenea, datorită posibilității segmentării ei pe diverse criterii, aceasta oferă o idee clară asupra statusului pe care îl posibilii clienți în procesul achiziției, precum și alte informații personalizabile în funcție de obiectivele propuse. 

  • Folosirea unei strategii de e-mail marketing bazată pe elemente declanșatoare

Un element declanșator este momentul în care un utilizator își furnizează datele de contact și devine, astfel, un lead.  Acum, el poate primi un e-mail automat conform căruia cererea lui a fost trimisă și va fi contactat în cel mai scurt timp. Această acțiune poate fi realizată ușor și rapid prin intermediul aplicației de tip CRM. În plus, odată stabilit primul contact, iar informațiile despre el adăugate în baza de date, e-mail-uri generate ulterior (conținut relevant cu informații despre produs sau serviciu, oferte, noi articole, invitații etc.), îi pot menține interesul ridicat și îl poate educa în direcția realizării unei achiziții.

  • Automatizarea fluxului de lucru

Trimiterea unor e-mail-uri generale nu este mereu suficientă, uneori fiind nevoie de contact direct (telefonic sau printr-un e-mail personalizat) pentru menținerea unei relații eficente cu un posibil client și pentru evaluarea impactului acțiunilor întreprinse, prin obținerea unui feedback din partea acestuia. Printr-o aplicație de tip CRM se pot seta alarme care să notifice membrii echipei despre momentul oportun în care să stabilească o convorbire telefonică sau să trimită un anumit tip de mesaj/e-mail către posibilii achizitori.

  • Monitorizarea surselor din care sunt generate lead-urile

O aplicație de tip CRM include instrumente de monitorizare care permit analizarea eficienței fiecărui tip de canal folosit în scopul generării lead-urilor și adaptarea strategiilor în scopul îndeplinirii obiectivelor propuse pe termen mediu și scurt.

Managementul lead-urilor este cheia spre succesul tuturor operațiunilor de vânzări, aplicațiile de tip Customer Relationship Manager permițând eficientizarea și optimizarea acestuia.
Companiile care au nevoie de o soluție CRM din portofoliul Softlead, pot completa formularul de mai jos sau trimite un e-mail la adresa [email protected]

Aplicații software recomandate

Solutie digitala care furnizeaza cotatii/oferte comerciale exacte, rapide si personalizate in scopul eliminarii erorii umane, imbunatatirii productivitatii procesului de vanzare si crearea unui parteneriat stabil cu clientii.

Citește tot arrow_forward

CAS genesisWorld: o solutie puternică pentru vânzări, marketing și serviciul clienți

Citește tot arrow_forward

Aplicatia CRM Simplio este solutia optimizata si creata special pentru orice tip de business. Hai sa ne cunoastem, sa putem face impreuna lucruri frumoase si utile!

Citește tot arrow_forward

Automatizarea vânzărilor centralizează și automatizează date și operații specifice procesului de vânzare.  

Citește tot arrow_forward

Symbio este o parte esențială a strategiei companiei și prezintă o imagine unitară a partenerilor, gestionează și automatizează procesele interne și oferă rapoarte personalizate.

Citește tot arrow_forward

Produsul Green CRM se adreseaza companiilor care ofera servicii si isi doresc o evidenta sigura asupra managementului relatiei cu clientii lor.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

HORNBACH și-a lansat noua aplicație pentru mobil

HORNBACH, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, a lansat oficial noua aplicație pentru smartphone (iOS și Android), ce oferă acum numeroase funcții utile atât pentru facilitarea cumpărăturilor, cât și pentru inspirație în realizarea proiectelor. 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP lansează o soluție ce le permite brandurilor să interacționeze cu clientul

SAP CDP creează un context bogat de informații pentru a facilita o interacțiune mai bună cu clientul, menținând în același timp integritatea și confidențialitatea datelor

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Metrici, aleasă cea mai bună companie de securitate la competiția OSPA

Metrici, companie românească specializată în tehnologii de inteligență artificială și soluții software de analiză video, a fost aleasă pe locul întâi în cadrul concursului Outstanding Security Performance Awards 2019. Compania a fost votată de către un juriu independent ca având cea mai remarcabilă și vizionară soluție în cadrul categoriei I...

Citește articolul arrow_forward