Grupul Enterprise Concept, unul dintre principalii jucători de pe piața BPM din România, anunță lansarea platformei pentru managmentul proceselor de business Centric BPM, dedicat optimizării proceselor și creșterii performanțelor companiilor, în urma unei investiții de 300.000 de euro, realizată în ultimele 10 luni.
Platforma, care poate acomoda și modela orice proces, oricât de complex, este deja utilizată de o serie de clienți. Printre procesele deja integrate în platformă pentru primii clienți se numără cele din zona de acțiune a CFO, de achiziții, logistică etc. Pentru 2017, grupul își propune să aibă cel puțin 15 clienți noi și o pondere de 15 – 20% din cifra de afaceri să vină din zona de licențe și mentenanță. Enterprise Concept are în vedere o creștere a cifrei de afaceri cu 50% în 2017, până la nivelul de 3 milioane de euro, față de nivelul de 2 milioane de euro estimat pentru acest an.
Centric BPM vine în întâmpinarea nevoii actuale de management performant al proceselor, dar și a nevoii de a evita problemele care apar în momentul utilizării mai multor soluții, permițând gestionarea proiectelor complexe într-o platformă unificată și comunicând cu sistemele implementate deja, prin standarde deschise.
„Unul din principalele avantaje ale platformei Centric BPM este că automatizează tot ceea ce se poate din procesele unei companii, astfel că efectiv permite operarea oricărui proces de business cu un minimum de resurse umane. Acest aspect este extrem de important în contextul creșterii competivității și al dificultăților companiilor din orice verticală în a recruta forță de muncă bine pregătită. „Do more with less” în zona de forță de muncă calificată este mai actual ca niciodată, iar automatizarea exact aici ajută.”, declară Radu Voicu, CEO Enterprise Concept.
În ceea ce privește impactul implementării platformei, beneficiile sunt legate în mod direct de obiectivele strategice ale clienților, aceasta oferind ca rezultate reducerea costurilor operaționale (> 40% în medie), creșterea capacității de lucru (cu peste 100% în medie) și îmbunătățirea calității și vitezei proceselor, care se reflectă inclusiv într-o multiplicare a veniturilor, având în vedere schimbările la nivelul modelelor de business.
Platforma va susține într-o primă fază din punct de vedere tehnologic consultanța de top în zona de procese oferită de Enterprise Concept, dar în același timp se vizează cooptarea altor parteneri, implementatori și consultanți, care să o utilizeze.
Potrivit Enterprise Concept, numărul clienților care încep să apeleze la servicii BPM în România va crește exponențial în următorii ani, în rândul companiilor mari și medii, care ajung la un anumit grad de maturitate, odată ce li se oferă servicii de consultanță și de implementare la nivel de calitate internațională, dar la costuri adaptate pieței românești.
La nivelul proceselor pentru care există cele mai multe cerințe de optimizare, Enterprise Concept le menționează pe cele din zona CFO, capex, deconturi, cheltuieli generale, investiții, cash management, dar și din zona operațională și de achiziții, logistică, management furnizori, master data management, etc.