Buget 2021! Provocări, soluții, decizii corecte

11 Nov 2020

Indiferent de metoda de abordare utilizată, prognozarea și stabilirea bugetului unei companii pentru exercițiul financiar 2021 este una dintre cele mai provocatoare sarcini în aceste zile. Bineînțeles, nimeni nu poate afirma, că până acum acest lucru a fost o joacă, însă în contextul evenimentelor anului 2020, multe dintre companii s-au văzut în situația de a improviza.

Buget 2021! Provocări, soluții, decizii corecte

Potrivit unui studiu, realizat recent la nivel global, al McKinsey & Company, unul dintre liderii pieței locale de consultanță în management, 43% dintre CFO intervievați au evidențiat necesitatea eficientizării proceselor de bugetare generale pentru a putea reacționa mai rapid și mai eficient la provocările pieței. Totodată, aproximativ 60% dintre respondenți au menționat că se așteaptă la creșterea gradului de adoptare a tehnologiilor digitale până la sfârșitului acestui an, în timp ce 43% au declarat că vor folosi mai multe instrumente de vizualizare a datelor și de business intelligence, precum și platforme digitale pentru a eficientiza procesul global de bugetare.

Bugetare cu WinLine ERP

Utilizarea unui sistem de gestiune financiar contabilă precum WinLine ERP oferă acces la toate datele necesare unei planificări bugetare cât mai corecte, atât performanţa economică precedentă cât şi previziuni asupra vânzărilor şi cheltuielilor viitoare. Este tot ceea ce aveţi nevoie ca să intraţi în 2021 cu un buget solid. Conform TechnologyEvaluation.com, WinLine ERP acoperă la nivel standard 89% din funcţionalităţile necesare pentru bugetare (prin comparaţie, concurenţa directă oferă maxim 84% iar nivelul mediu al pieţei este de 72%).

Fie că discutăm de bugetarea indicatorilor financiari, a elementelor de cost, a proiectelor sau a vânzărilor, fie că alegem să construim un buget plecând de la niște obiective generale intrând apoi în linii de detaliu sau, din contră, pornind de la linii individuale urmate de agregarea tuturor datelor, sistemul ERP WINLine oferă cadrul necesar acestui deziderat. Divizarea bugetului pe secțiuni specifice sau relevante unui anumit departament sau unei anumite linii de business și crearea de view-uri personalizate și cu acces controlat al categoriilor de utilizatori este, de asemenea, unul dintre avantajele soluției

Acces la date

Performanţa economică actuală este punctul de pornire în realizarea bugetului, iar departamentele financiare au nevoie de date cât mai bine structurate, pentru a putea identifica veniturile din cele mai diverse surse (produse, servicii, puncte de lucru, campanii, clienţi). Cu un sistem ERP ca Winline, toate aceste date sunt la un click distanţă, de la  vânzări per produs (cantitativ sau valoric) până la rulaj şi profitabilitate cu fiecare partener de afaceri în parte. Nu sunt neglijate nici cheltuielile aparent ascunse precum: comisioanele bancare, taxele locale, diferenţele de curs valutar, dobânzile etc.

Estimare şi prognoză

La fel de importante sunt şi estimările evoluţiei activităţii în 2021. Deşi aceasta implică o doză mare de inedit, mai ales după experienţa anului 2020, pe baza datelor acumulate în sistemul ERP, departamentele financiare pot face diverse proiecţii ale veniturilor şi cheltuielilor viitoare. Pot fi estimate vânzările în funcţie de oportunităţile şi proiectele deschise, rulajul cu partenerii în funcţie de contractele semnate etc. Tot în sistemul ERP pot fi făcute proiecţii ale evoluţiei veniturilor sau cheltuielilor în raport de schimbarea unor parametri: număr de angajaţi, costuri de producţie, costuri cu materiile prime, evoluţia ratei de schimb etc. De asemenea, pot fi puse în ecuaţie şi alte date, prognoze macroeconomice, lansări de produse şi servicii, rapoarte şi analize ale companiilor de consultanţă etc.

Buget 2021! Provocări, soluții, decizii corecte

Recomandările Medialine

Pe baza acestor date, puteti realiza un număr nelimitat de scenarii de bugetare, pornind de la bugete deja create, sau de la zero. Din această perspectivă, consultanţii Medialine, recomandă, mai mult decât oricând, pregătirea unor scenarii multiple, pentru a putea reacționa cu ușurință la realitățile exercițiului financiar următor. De asemenea, înregistrarea de valori bugetate în trei zone distincte ale sistemului: gestiune, contabilitatea costurilor sau financiar permit distribuirea sarcinii de bugetare către diverse categorii de personal, din cadrul companiei. O altă recomandare este orientareea către o bugetare de tip agile, care implică realizarea bugetelor pe perioade scurte de timp (luni, trimestre).

Încă nu ești convins de beneficiile acestei soluții! Pentru a te convinge, nu ezita să ne contactezi în vederea stabilirii unei întâlniri.

Medialine Romania este un important furnizor de solutii de business IT&C, valorificand experienta dobandita in cadrul grupului german Medialine AG, in cei peste 20 ani de activitate pe piata locala.

Avand un palmares important de clienti atat pe plan national cat si international, suntem un jucator strategic pe piata IT&C axat pe solutiile integrate de optimizare a proceselor de business dintr-o companie.

Credem ca “zestrea” noastra este data de solutiile dezvoltate si implementate cu succes in cazul clientilor din diverse domenii de activitate.

Cu o experienta vasta in domeniul strategiei si adaptarii proceselor de afaceri, consultantii nostri sunt alaturi de clienti pentru transpunerea in practica a viziunii lor asupra afacerii.

Focalizarea noastra este data de elaborarea si implementarea solutiilor integrate care vor accelera dezvoltarea afacerii catre atingerea obiectivelor propuse.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul