Când luam decizia de migrare în cloud?

12 Nov 2020

Interviu Teodor Tăbârcă, Business Development Manager, Fly on the cloud

Când luam decizia de migrare în cloud?
Care sunt principalele servicii pe care Fly on the cloud le oferă și cum sunt acestea adaptate nevoilor enterprise?

Colaborăm cu 3 furnizori principali, aceștia fiind Google, Facebook și Zendesk. Sunt sigur că ați auzit de cel puțin 2 dintre aceste companii, până acum. Referitor la colaborarea noastră cu Google, ne ocupăm cu soluțiile Google Cloud care includ, dar nu se limitează la Google Workspace (anterior G Suite), Google Cloud Platform, Google Maps Platform și dispozitivele Chrome Enterprise (Chromebook-uri, Chromebox-uri și hardware-ul Meet). Facebook le oferă clienților săi, prin intermediul companiei noastre, platforma Workplace. Este foarte similară cu Facebook-ul obișnuit, fiind însă limitată la conturile companiei, fără acces spre sau dinspre exterior. În final, Zendesk reprezintă o suită complexă de soluții CRM, special destinate suportului, vânzărilor și tuturor celorlalte aspecte legate de clienți.

Referitor la cea de-a doua parte a întrebării tale, aș dori să spun că, de vreme ce soluțiile de tip enterprise sunt realizate în așa fel încât să integreze fațete multiple ale activității unei companii, prin schimbarea de informații între diferite departamente și baze de date relevante, este întotdeauna important să putem identifica nevoile clienților noștri în mod corespunzător pentru a putea găsi cea mai bună soluție, așa încât să ne putem asigura că produsele pe care le oferim sunt compatibile acestui segment. Când ne gândim la enterprise, ne gândim la volume mari de angajați și diferite și numeroase nevoi ce trebuiesc satisfăcute zilnic. Cercetarea minuțioasă, comunicarea facilă și continuă plus un nivel profund de expertiză ne permite să oferim clienților noștri nivelul de satisfacție pe care îl caută. 

Care sunt cele mai des întâlnite probleme în contextul migrării în cloud?

Ei bine, unii ar putea spune că majoritatea problemelor apărute în procesul de migrare în cloud sunt generate în urma diferențelor dintre soluțiile locale și cele din cloud. Mai exact din dorința companiilor de a face soluțiile cloud să funcționeze exact la fel ca cele locale. Sau mai bine. Dar eu aș spune că o problemă mai comună decât asta ar fi ajustarea angajaților la noile sisteme, interfețe și funcționalități. Cu toate acestea, trăim niște vremuri în care soluțiile cloud sunt din ce în ce mai cerute și, având în vedere trendul de evoluție al societății noastre, nu cred că mai este cale de întoarcere din această direcție. Deci, pe cât de anevoios le-ar putea părea unor companii acest proces, migrarea în cloud este ceva necesar. Pentru că, la fel ca și cu restul soluțiilor inovative din trecut, cei ce au ales să nu țină pasul, au rămas în urmă. 

Care sunt cele mai importante avantaje pe care le oferă Fly on the cloud în raport cu posibilitatea achiziționării licențelor direct de la Google? Ai putea să oferi câteva exemple sau studii de caz care să indice beneficiile primite de clienții voștri?

Colaborarea cu Fly On The Cloud implică multiple beneficii, dintre care voi menționa doar câteva. Primul la care mă pot gândi este experiența locală. Facturile pot fi emise în RON, în limba română și tot la fel oferim și suportul tehnic sau consilierea. Pe lângă asta, avem această tradiție de a încerca mereu să reducem costurile clienților noștri și reușim aproape întotdeauna. Un alt obiectiv pe care îl avem se concentrează pe nevoile clienților, fiindcă încercăm din răsputeri să oferim o asistență personalizată fiecărui caz în parte, mai degrabă decât soluții general valabile. Mai mult decât atât, organizăm constant webinarii referitoare la subiecte Google, pline de informații utile și chiar numeroase evenimente online (înaintea pandemiei susțineam și evenimente offline, la care sperăm să ne putem întoarce cât mai curând). Fiecare eveniment susținut reprezintă o oportunitate fantastică pentru companiile noastre partenere de a crește reputația brand-ului, produselor și a serviciilor oferite. În final, creăm foarte multe materiale gratuite, educaționale, precum ebook-uri, buletine informative, postări de blog și numeroase sfaturi și secrete distribuite prin intermediul rețelelor sociale.

Oh, da, și ar mai fi un aspect pe care aș dori să îl menționez, respectiv faptul că, printr-o colaborare cu compania noastră, utilizatorii vor putea testa gratuit Google Workspace pentru 30 de zile, comparativ cu perioada de doar 14 zile oferită de către Google. Referitor la studiile de caz, aș putea menționa foarte multe exemple. Vivre, spre exemplu, se bucură de multe dintre beneficiile oferite de compania noastră, deși colaborau anterior direct cu Google, și au fost fericiți să ne devină parteneri. BSG Amanet and Exchange au decis, de asemenea, să încerce Google Workspace prin intermediul companiei noastre, drept răspuns la pandemie și la cererea în creștere pentru munca de la distanță. Până acum, implementarea și tranziția prin care trec se desfășoară fluent și fără bătăi de cap. O altă companie frumoasă care se bucură de beneficiile colaborării noastre încă din 2018 ar fi Nurvil, dealer-ul auto. O ultimă entitate care îmi vine în minte acum ar fi Business School of Bucharest. Bineînțeles, aceștia sunt doar o parte dintre clienții noștri, dar suntem mândri să afirmăm că nu există industrie sau specific de activitate pe care să nu îl putem asista. Bine, în afară de ONG-uri, dar suntem aproape de a primi acces și pe această piață. 

Putem vorbi despre noi trenduri în contextul adopției de servicii cloud de la instalarea pandemiei?

Cu siguranță! Într-adevăr, pe parcursul primului val al pandemiei, oamenii nu erau atât de dornici să înceapă să folosească cloud. Nu mai mult ca înainte, în orice caz. Presupun că se concentrau pe rezolvarea problemelor personale generate de această situație, dar odată cu cel de-al doilea val și începerea toamnei, am observat o creștere în solicitările legate de Google Workspace. Din ce în ce mai mulți oameni au devenit interesați de a afla mai multe, a încerca soluția sau chiar a se muta direct în cloud, încât au observat că nevoia pentru accesul la informații de la distanță este mai mare ca oricând. 

Poate fi considerată Google Business Suite o soluție mai eficientă comparativ cu un furnizor clasic de servicii de e-mailing? Dacă ar fi să facem o comparație, care sunt cele mai importante diferențe?

Ca un exercițiu de maximă sinceritate și transparență, aș vrea să spun că nu există o soluție universal superioară. Fiecare ”cea mai bună soluție” este recunoscută așa, doar prin raportarea la nevoile pe care le satisface. Un lucru pe care l-aș putea spune despre majoritatea furnizorilor de email clasici este că, pe deoparte, aceștia nu sunt compatibili cloud și, pe de alta că, pe cât de bine ar funcționa, rămân totuși simple soluții de email. Suita Google Business este, așa cum indică și denumirea, o colecție complexă de aplicații ce promovează munca la distanță, cresc eficiența, productivitatea și posibilitățile de colaborare. Deci, în final, a compara orice soluție clasică de email cu Google Workspace este ca și când ai compara mere cu pere - deși relativ similare, sunt totuși diferite și foarte greu comparabile.

Care sunt tipurile de companii pentru care migrarea în cloud este critică?

Dacă, prin asta, ne referim la ce companii se află în cea mai mare nevoie pentru migrarea în cloud în acest moment, aș menționa cu siguranță toate acelea care sunt afectate de pandemie. Toate industriile și entitățile ce nu își mai pot continua activitatea în același mod ca înainte, ar avea numai de câștigat prin migrarea în cloud. Iar asta este ceva necesar, întrucât, având în vedere noile regulații, nu știu sincer în ce alt mod s-ar putea readapta. Dacă ești interesată de câteva exemple, atunci din start mă pot gândi la industria HoReCa, companiile din sectorul artistic sau de divertisment și întreaga industrie retail. 

În calitate de partener Zendesk, care sunt principalele avantaje oferite de soluție?

Ei bine, primul și cel mai important ar fi accesul direct și clar la informațiile referitoare la clienți, indiferent că ești agent tehnic, de vânzări, analist de date sau ocupi o funcție administrativă. Zendesk aduce în mod integrat toate informațiile relevante despre clientul pe care îl ajuți, printr-o singură apăsare de buton. Înlătură pierderile de timp, grăbește rezolvarea ticketelor și, în general, crește productivitatea companiei. Fiind o soluție personalizabilă, Zendesk poate fi ajustat în orice fel, așa încât să întâlnească nevoile specifice ale organizației care îl utilizează.  Cu ajutorul nostru și al potențialului enorm oferit de această soluție, nu ar trebui să mai rămână nicio problemă nerezolvată.

Vrei să îți dezvolți afacerea, dar nu știi de ce instrumente ai nevoie pentru aceasta? Află cum te pot ajuta aplicațiile Google Workspace să îți dezvolți afacerea. Înregistrează-te acum gratuit aici: http://bit.ly/online-event-google-for-business

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul