Black Friday în context digital. Strategii eficiente pentru platformele de eCommerce în 2016

04 noiembrie 2016

În perioada 2013-2015, achizițiile online globale pe durata Black Friday au crescut de la 1,93 miliarde de dolari, la 2,74 miliarde dolari. Piața de eCommerce din România este în continuă creștere și tot mai multe companii își extind activitățile de vânzare sau mută doar în mediul online magazinul propriu. Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație.

Black Friday în context digital. Strategii eficiente pentru platformele de eCommerce în 2016

În perioada 2013-2015, achizițiile online globale pe durata Black Friday au crescut de la 1,93 miliarde de dolari, la 2,74 miliarde dolari. Piața de eCommerce din România este în continuă creștere și tot mai multe companii își extind activitățile de vânzare sau mută doar în mediul online magazinul propriu. Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație. În acest context, care ar fi cele mai eficiente strategii pentru companiile care comercializează digital să își atingă obiectivele de vânzări propuse pentru Black Friday 2016?

Din punct de vedere tehnic:

  1. Din perspectiva experienței utilizatorului:
  • Optimizarea platformei astfel încât aceasta să nu producă erori sau blocaje în timpul și în afara Black Friday;
  • Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație, motiv pentru care platforma trebuie să fie web responsive (accesibilă de pe toate tipurile de dispozitive);
  • Acces la un modul care să permită crearea unor liste de cumpărături înainte de achizițiile finale/wish-list unde să își păstreze cele mai potrivite oferte;
  • Derivarea ofertelor de pe platformă către o aplicație mobile care să le permită utilizatorilor să monitorizeze, să gestioneze și să achiziționeze ofertele mai ușor, oricând și oriunde;
  • Posibilitatea transparenței stocurilor– vizualizarea numărului de produse rămase disponibile pentru client.
  1. Din perspectiva echipei platformei:
  • La fel ca pentru un magazin offline, monitorizarea și gestionarea stocurilor este foarte importantă;
  • Un sistem de facturare corectă și rapidă, care să includă discount-urile pe care le implică produsul în oricare etapă a disponibilității sale;
  • Folosirea unor instrumente de sincronizare a platformei cu conturile de Social Media de unde clienții pot afla mai multe despre oferte;
  • Black Friday permite reluarea relațiilor cu clienții actuali ai companiei, prin crearea unor oferte personalizate pentru aceștia.

Din perspectiva strategiilor de marketing care să contribuie la generarea unei conversii:

La fiecare 9 cumpărători se face o singură conversie. Este nevoie de strategii eficiente de marketing pentru a recâștiga clienții actuali, care au cumpărat cel puțin o dată sau pentru a convinge alții noi.

  • Reluarea legăturii cu clienții actuali, prin intermediul unor oferte personalizate create în jurul datelor colectate despre aceștia;
  • Setarea unor anunțuri publicitare cu cele mai bune oferte și planificarea strategică a acestora înainte de începerea efectivă a sezonului, astfel încât cumpărătorii să își poată face o pre-listă de cumpărături;
  • Setarea unei liste de „related products” sau oferte – care să ghideze utilizatorii către produse din aceeași arie și să îi impulsioneze să cumpere mai mult;
  • Retargeting, respectiv identificarea persoanelor care accesează în mod constant platforma, prin introducerea unor cookie-uri (ale căror rol este colectarea datelor despre acțiunile vizitatorilor/utilizatorilor pe platforma respectivă), monitorizarea activității acestora și personalizarea conținutului în funcție de tendințele comportamentale identificate.
    • În aceeași direcție se pot urmări și canalele de Social Media pe care compania le folosește. Unele dintre exemple ar fi Facebook Pixel și Pinterest Engagement Retargeting, care urmăresc și identifică cele mai interesante informații pentru utilizatori (bazate pe rata de accesare a lor) și personalizează în jurul lor organizarea conținutului anunțurilor publicitare.
  • Crearea unui conținut prietenos personalizat pentru Black Friday și bazat pe cele mai importante puncte de interes ale consumatorilor, colectatate pe parcurs.
    • Una dintre cele mai bune metode de redare a conținutului este prin componenta de video. Conform celor mai recente statistici:
      • Companiile care utilizează conținut video au cu 41% mai mult trafic;
      • Conținutul video de pe landing pages generează cu 80% mai multe conversii;
      • Conținutul de video de pe Social Media generează cu 1,200% mai multe distribuiri (shares) decât textul și imaginile la un loc.
    • Utilizarea unor testimoniale din partea clienților actuali asupra produselor companiei și serviciilor oferite, care să contribuie la transparență și la creșterea încrederii viitorilor clienți.

Black Friday 2016 va avea loc pe data de 18 noiembrie. Totuși, ceea ce în ultimii ani a început de la cea mai complexă zi din an dedicată achizițiilor, a ajuns ușor, dar sigur, la un sezon întreg. Aceasta înseamnă mai mult efort și mai multe resurse atât înainte, cât și în timpul și după eveniment. Strategii de marketing eficiente și instrumente precum soluțiile software care să optimizeze fluxul de activități (colectarea de date, monitorizarea constantă a stocurilor, facturi fără erori etc.), o platformă web responsive sau aplicații mobile derivate, sunt elemente care duc la resurse minime și venituri maxime pentru companiile participante.

 

Aplicații software recomandate

Blugento este soluția eCommerce SaaS completă & stabilă  

Citește tot arrow_forward

VTEX este o soluție de comerț globală, end-to-end, complet integrată, cu capabilități native de marketplace și OMS.

Citește tot arrow_forward

În contextul economic actual, un element cheie pentru dezvoltarea oricărei afaceri este eficientizarea relațiilor cu clienții. Prin urmare, dacă modelul de business al companiei tale presupune vânzarea la volum mare, implementarea unei soluții...

Citește tot arrow_forward

Tehnologia web face ca inclusiv tranzacțiile comerciale între companii să se poata realiza cu viteza și precizia specifice canalului de vânzări online. Indiferent de domeniul în care activează și de natura produselor comercializate, în zile...

Citește tot arrow_forward

Softlead Marketplace este o soluție de tip SaaS, dedicată business-urilor care vor să implementeze rapid un marketplace. Aplicația se poate personaliza, la cerere, în funcție de tipul business-ului, de industria din care provine și de spe...

Citește tot arrow_forward

Optimall WebAPI este o soluție software care te ajută la administrarea magazinelor Online. WebAPI facilitează sincronizarea comenzilor, facturilor, prețurilor, clienților, stocurilor dintre un magazin online și sistemul de gestiune ERP. 

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Groupama Asigurări lansează un chatbot dedicat comunicării interne

Pentru a facilita comunicarea facilă a informațiilor în interiorul companiei, Groupama Asigurări a ales să implementeze chatbot-ul Ioana, care le răspunde angajaților la toate întrebările pe care le au în raport cu noile procese de lucru în contextul COVID-19.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Volkswagen pariază pe maketplace-uri pentru creșterea digitalizării

Conform Reuters, Volkswagen AG (VOWG_p.DE), cel mai mare producător auto din Europa, își extinde platforma bazată pe tehnologii în cloud, având în plan dezvoltarea unui marketplace dedicat vânzării soluțiilor software industriale de către entități enterprise.

Citește articolul arrow_forward