Generația software. Mii de aplicații software sunt vândute anual prin intermediul marketplace-urilor

03 noiembrie 2016

Apetitul crescut pentru implementarea aplicațiilor software și pentru utilizarea lor ca instrument real cu rol de optimizare și eficientizare a resurselor organizaționale nu este altceva decât unul dintre cele mai importante criterii pentru care se lansează la nivel global tot mai multe marketplace-uri dedicate.

Generația software. Mii de aplicații software sunt vândute anual prin intermediul marketplace-urilor

Apetitul crescut pentru implementarea aplicațiilor software și pentru utilizarea lor ca instrument real cu rol de optimizare și eficientizare a resurselor organizaționale nu este altceva decât unul dintre cele mai importante criterii pentru care se lansează la nivel global tot mai multe marketplace-uri dedicate.

Softlead a analizat 5 dintre cele mai cunoscute astfel de platforme, ce dețin modele de business distincte, adaptate unor obiective ce vizează piețe de consum sau tipologii de aplicații software distincte.

Capterra: an înființare - 1999, peste 400 de categorii de aplicații, înclus în portofoliul Gartner- cea mai mare companie de cercetare și consultanță în domeniul IT;

Software Advice: an înființare – 2005, peste 300 de categorii de aplicații, inclus în portofoliul Gartner;

Serchen: an înființare – 1995, peste 300 de categorii de aplicații;

Software Suggest: an înființare- 2014, peste 200 de categorii de aplicații;

Get App: an înființare – 2009, peste 300 de categorii de aplicații, înclus în portofoliul Gartner.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Softlead, prima platformă integrată dedicată soluțiilor și serviciilor software din România, înființată în 2013, cuprinde un portofoliu cu peste 500 de soluții software, ce aparțin a pese 250 de companii.


Cele mai importante funcționalități și beneficii ale marketplace-urilor software:

Date fiind vechimea și credibilitatea pe care au dobândit-o în industrie, precum și oportunitățile și cerințele din domeniu, dar și economia emergentă americană, cele 5 platforme de tip marketplace studiate au un portofoliu extins de vendori și complex din perspectiva industriilor și activităților/sarcinilor specifice pe care le pot optimiza sau realiza. 

Posibilitatea end useri-lor de a evalua calitatea soluțiilor oferite prin review-uri și rating-uri este una dintre funcțiile-suport ale platformelor cu rol de generare de lead-uri sau de vânzare efectivă, iar funcționalitatea va fi accesibilă și utilizatorilor Softlead începând cu luna noiembrie a acestui an.

În ceea ce privește modalitatea de filtrare a soluțiilor software, în momentul căutării:

  • Toate platformele oferă o listare alfabetică;
  • Toate platformele oferă posibilitatea căutării în funcție de industrie sau categorie;
  • Toate platformele oferă o listare în funcție de review-uri (număr total sau rating);
  • 4 din 5 platforme oferă o listare în funcție de preț sau de noutatea aplicației;
  • 3 din 5 oferă și o listare în funcție de popularitate;
  • Cel mai complex exemplu de filtrare a aplicațiilor este Software Suggest:
    • Sortarea aplicațiilor cuprinde organizare alfabetică, în funcție de industrie, categorie, review-uri, rating-uri, popularitate și vechime;
    • Suftware Suggest introduce icon-uri dedicate fecărui tip de aplcație, care indică specificații precum modalitatea de funcționare (în cloud sau instalare), modalitatae de plată (one time, monthly, annually), tipologie: SaaS sau Customizată, tipul de dispozitiv pentru care se potrivește(mobile, spre exemplu), posibilitatea descărcării unei broșuri despre ea etc.

În cadrul platformei Softlead, utilizatorul poate identifica într-o primă etapă o căutare a soluțiilor software în funcție de industrie, tip sau companie-vendor.

Din perspectiva experienței utilizatorului privind modalitatea de căutare și gestionare a aplicațiilor de pe platformă:

  • Pe 2 din 5 platforme end userii pot accesa funcții de comparare a funcționalităților mai multor aplicații;
  • 2 din 5 platforme au module în cadrul cărora utilizatorii pot găsi mai multe informații despre domeniu (cu articole, infografice, trend-uri, insight-uri, rapoarte, cercetări);
  • Un bun exemplu pentru suportul oferit în facilitarea căutării de pe platformă, îl oferă GetApp, prin:
    • App finder: formular de colectare de date detaliat, care ajută la crearea colaborării dintre vendor și achizitor, în funcție de cerințele de business, preț, locație, dispositive folosite, tip de companie
    • Secțiune de tag-uri comune folosite în găsirea soluției software potrivite.

Care este procesul pe care end userii trebuie să îl urmeze în solicitarea unei soluții software?

  • Posibilitatea contactării directe a companiilor fie prin accesarea website-ului listat în dreptul fiecărei aplicații, fie prin solicitarea unui demo;
  • Posibilitatea colectării de date despre end user (prin chat-ul de pe pagina principală sau prin completarea unor formulare specifice) care permite echipei platformei să creeze matching-ul cel mai potrivit între end-user și compania-vendor;
  • 2 din 5 platforme au introdus servicii de call-center prin care să colecteze date și să realizeze matching-ul dintre end user și vendor; celelalte se axează pe o automatizare a colectării de date, prin completarea de către end user a unor formulare specifice.

În cadrul Softlead, solicitarea unei soluții software de către un end-user cuprinde un set complet de etape cu rol în clasarea solicitării, validarea acesteia, stabilirea serviciilor conexe cerinței și a tipului de aplicație software potrivită

 

Care sunt etapele în procesul de listare a companiilor-vendor pe platformă?

  • Crearea unui cont și listarea vendorilor sunt gratuite pentru fiecare dintre cele 5 companii;
  • Toate platformele conțin informații detaliate despre avantajele pe care vendorii le au odată cu decizia listării pe platformă. Spre exemplu, în cadrul Serchen:
    • Crearea gratuită a unei pagini personalizate;
    • Evidențiere a caracteristicilor principale ale produselor;
    • Posibilitatea de a lista aplicațiile în mai multe categorii, în funcție de funcționalități;
    • Posibilitatea colectării review-urilor și acordării unui răspuns pentru fiecare;
    • Acces la statistici legate de industrie (competitor, tendințe);
    • Posibilitatea comparării cu alte companii din industrie.
  • Toate platformele oferă servicii suplimentare care să contribuie la generarea și conversia lead-urilor pentru companiile-vendor (publicitate PPC sau alte strategii și tactici de marketing);


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

END-USER: Companiile interesate de achiziționarea unei aplicații software pot completa formularul de mai jos sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected]

VENDOR: Companiile ce dețin soluții software care doresc să fie listate pe Softlead își pot crea un cont în cadrul platformei, de aici.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward