Tehnologia reprezintă astăzi aliatul de nădejde pentru inovație și evoluție în online, însă nu poate acoperi complet experiența de eCommerce. „Gândim digital, dar livrăm analog!” este sfatul pe care Paul Papadimitriou, fondatorul Intelligencr, alături de profesioniștii în eCommerce prezenți la TeCOMM eCommerce Conference&Expo îl oferă pentru captarea audienței și crearea experienței potențialilor clienți.
Umanizând digitalul creăm povești cu impact puternic în comunitate
Experiența de consumator s-a schimbat odată cu tehnologia, a cărui impact devine vizibil în fiecare zi. „Tehnologia este peste tot, iar experiența de consumator s-a schimbat în timp. Oamenii nu mai simt nevoia să fie proprietari, ei înțeleg că se pot folosi de bunurile altora pentru a rezolva o situație.”, declară Paul Papadimitriou. „Experiențe! Oamenii vorbesc despre asta. Ne amintim experiențe și nu tehnologie pentru că ne place să credem că suntem singulari, avem nevoie de experiențe. Este totul despre călătorie!” continuă Papadimitriou, speaker în cadrul evenimentului TeCOMM eCommerce Conference&Expo ce a avut loc la Cluj-Napoca în 25-26 octombrie, reunind peste 300 prorpietari ai magazinelor online.
Deși tehnologia aduce beneficii constante fiecărui utilizator, profesioniștii în comerțul electronic încearcă să găsească metode de a crea experiențe departe de lumea virtuală. „Trebuie să ne raportăm la frumusețea care ne înconjoară, nu să le arătăm lumea pe o tabletă”, a declarat Jonathan Chippindale, directorul renumitei companii de marketing Holition cu sediul în Marea Britanie. „Online-ul acoperă doar o parte din client. Trebuie să fii omnichannel.”, a declarat Florinel Ioan Chiș, Director Executiv Asociația Română a Magazinelor Online.
„Mă bucură eforturile de omnichannel, realizate de câțiva jucători cunoscuți, în ambele sensuri. Avem și retaileri offline care au investit foarte mult în online și acest lucru se vede prin traficul generat (și nu numai), dar și explozia altora din online în offline prin numeroasele soluții de pick-up point-uri deschise în ultima perioadă.”, a declarat Ionuț Grossu, Managing Director și Co-fondator Service Return.
În retenție, totul se rezumă la încredere, respecți promisiunea și admiți greșelile
Retenția clienților și realizarea conversiilor în online a fost unul dintre subiectele dezbătute în cadrul evenimentului TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Printre motivele care îi determină pe vizitatori să devină clienți se numără, conform lui Florin Filote (Marketplace Director, eMAG), „bucla infinită de recomandări”: „1.200.000 de produse la momentul actual. Eu cred că elementul esențial este încrederea pe care serviciile adăugate o dau clientului. În baza lor face cumpărături și lasă feedback pozitiv.”
Pentru a înțelege feedback-ul clienților este nevoie de o monitorizare constantă și o echipă care să rezolve probleme utilizatorilor online care doresc să cumpere produsele companiei. Mitch Goldman consideră că „industria de eCommerce se raportează la nivelul de cumpărături”, iar pentru a transforma un vizitator în client, 95% contează informațiile despre produs. Proprietarii unui magazin online trebuie să își cunoască clienții, să fie sinceri cu aceștia, să aibă o consistență în comunicare, să fie autentici și conectați emoțional cu clienții – sunt câteva dintre concluziile sesiunii de debate pe tema 10 lucruri esențiale pe care magazinele online le ignoră.
Călătoria consumatorului între device-uri, preocupare constantă în eCommerce
Vânzările online prin intermediul aplicațiilor mobile au crescut semnificativ în ultimii ani, se arată într-un studiu realizat de shopify.com la nivel global. Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație, semn că una dintre noile tendințe în eCommerce este cea de mobile.
„Nu există nimic mai frustrant în eCommerce decât să dai click pe orice și să ajungi pe un site care nu este mobile friendly”, a declarat Cătălina Ionescu (Client Partner eCommerce CEE la Facebook) ce a deschis cea de-a doua zi a evenimentului TeCOMM cu workshopul pe tema How to sell more through storytelling, vorbind despre libertatea utilizatorului de a alege între mai multe platforme.
Cu toate acestea, ratele de conversii pe mobil sunt foarte mici în comparativ cu desktop-ul, a declarat fondatorul aplicației mobile de fashion Stylect, Giacomo Summa. Cu peste 1 milion de descărcări, aplicația mobilă Stylect a fost desemnată de Apple ca fiind printre cele mai bune aplicații din 133 țări și printre cele mai bune aplicații în Italia, Germania, Austria sau Polonia în 2014. Giacomo Summa a activat în companii de renume precum Google sau Rocket Dafiti.
Timp de două zile, peste 300 de specialiști din domeniul comerțului electronic s-au reunit în cadrul evenimentului TeCOMM, dedicat 100% comerțului electronic. Sub tematica Sell them your story!, peste 30 de speakeri au susținut în cadrul celei de-a 9-a ediții prezentări și workshop-uri urmate de sesiuni de dezbatere pe teme de interes precum 10 lucruri esențiale pe care magazinele online le ignoră sau Sell Them Your Story!
Prezentări legate de creșterea companiilor, inovația în business, aplicațiile mobile dezvoltarea platformelor de eCommerce au fost susținute de speakerii Ivan Imhoff (Fondator House of Kaizen), Hando Sinisalu (CEO Best Marketing International), Alexander Goesswein (Managing Director Criteo), Maarten Deboo (CEO Baldwin), Urs Eros (Manager Registry Operations InternetX), Mihai Pătrașcu (CEO&Cofounder evoMAG), Cristian Ignat (Chief Canopyst Canopy), Toma Matei (Head of Commercial Ve Interactive), Roxana Petre (Business Developer Manager Mastercard), Sergiu Neguț (Dean MSRM), Lucia Ciucă (Managing Director Quantum Data Science), Victor Tighinean (General Manager KRM), Ovidiu Joița (Owner iAgency), Marius Costin (Coutry Manager PayU), Horia Grozea (Director Online&Mobile Payments Netopia), Marius Deak (Founder&CEO Avandor), Cătălin Popa (Azure Business Development Manager Microsoft), Radu Bălăceanu (Managing Director Foodpanda), Florin Filote (Marketplace Director eMAG), Alexandra Crăciun (Communication Consultant).
Start-up Area, secțiunea dedicată celor aflați la început de drum în comerț online
Speaker-ul internațional Maarten Deboo (CEO Baldwin) a discutat despre cum poți crește rata de conversie, iar Attila Birtha (Managing Partner Proclick) a prezentat pașii necesari începerii unei afacere în online. Călin Biriș (Digital Director Loopaa Marcom) a susținut workshop-ul pe tema Branding and Marketing my eCommerce business, iar Cosmin Dărăban (CEO&Co-Founder Silkweb) a prezentat modul în care o companie poate să-și formeze și să-și mențină relația cu clienții.
TeCOMM eCommerce Conference&Expo a reunit în ultimii 5 ani în Cluj-Napoca peste 1400 de participanţi și a inclus peste 250 de prezentări, workshop-uri şi dezbateri susținute de peste 180 de speakeri naţionali şi internaţionali. Evenimentul este organizat de Libero Events, agenţia de evenimente şi PR, B2B şi B2C, sub semnătura căreia au loc conferinţe şi workshop-uri: The Woman, HR Summit, TeCOMM, MarkDay, Architecture, Software Architecture Day, Digital Travel Forum, Fiscalitate 24.7, Cluj Sales Conference, Signal Connect, dar şi târguri: Touristica. Ultimele înscrieri la ediţia din această toamnă continuă pe site-ul oficial al evenimentului: www.cluj.tecomm.ro.