În contextul în care cele mai multe dintre consultațiile medicale sau interpretările de analize sunt restricționate sau limitate în spitalele și clinicile de stat sau private, iar pacienții trebuie să continue scheme de tratament sau să înceapă să urmeze recomandări medicale specializate, consultul medical la distanță, prin apeluri video, este oportunitatea validă atât pentru pacienți, cât și pentru medici.
Top 5 probleme pe care trebuie să le rezolve noile aplicații software dedicate clinicilor și spitalelor:
- 70% dintre beneficiarii serviciilor medicale se tem de nerespectarea datelor cu caracter personal (diagnostice asociate cu monitorizarea obiceiurilor, intereselor și geo-localizării).
- Lipsa transparenței și a încrederii
- Creșterea accesului rapid la rezultatele analizelor medicale
- Salvarea și stocarea documentelor în arhive dedicate dosarelor medicale ale pacienților
- Creșterea eficienței fluxurilor medicale.
Astfel, în prezent, opțiunile sofware sunt numeroase și oferă posibilitatea de accesare rapidă a beneficiilor.
Ce funcționalități ar trebui să ofere o astfel de aplicație?
- Import documente pacient
- Dosarul pacientului
- Integrare cu aplicația de videocall Zoom
- Alerte de planificare a call-urilor
- Alerte de solicitări noi din partea pacienților
- Integrare cu Google Calendar
- Plata cu cardul (integrare procesator de plăți)
- Posibilitate autentificare de pe device-urile mobile
- Integrare politici GDPR
Cu siguranță, acestui set de bază de funcționalități i se pot adăuga și cele specifice anumitor cabinete sau clinici, cum ar fi posibilitatea de plată prin SMS (pentru consultații al căror cost este de maxim 20 de Euro), urmărirea schemei de tratament a pacientului, integrarea cu aplicațiile de analize ale laboratoarelor medicale, grafice și date despre pacienți, situație recuperare, precum și multe altele.
Care sunt principalele funcționalități ale unei aplicații software dedicată managementului spitalelor/clinicilor medicale?
- Gestionarea informațiilor despre pacienți (dosar pacient, istoric medical, istoricul tratamentelor, recomandări, analize)
- Gestionarea programărilor pacienților pentru diverse tipuri de servicii medicale (consultații, analize, vizite medicale)
- Managementul personalului: departamente/specialități medicale, program de lucru, gestionarea calendarului de gărzi, indicatori de performanță, fișe de feedback, pontaj și salarizare medici și personal medical
- Modul de fidelizare personal colaborator
- Modul de management a calității medicale
- Gestionarea serviciilor complementare (laboratoare de analize medicale, centre de imagistică)
- Asigură managementul simplificat al ciclului de venituri – sporește calitatea asistenței prin gestionarea stocurilor sau a salarizării, oferind șansa de a reduce costurile
- Managementul furnizorilor și al plăților
- Rapoarte și statistici
- Modul de acces al pacienților la rezultatele analizelor medicale
- Confidențialitate a datelor (GDPR)
Cui îi este adresată aplicația?
Toți pacienții care dețin un dispozitiv de tip smartphone sau un calculator (laptop) pot crea facil un cont și pot solicita o programare. Plata pentru aceste consultații se face online, aplicația respectând normele de securitate și de siguranță a datelor personale.
Cu siguranță, în cazul programărilor unei consultații online, accesul este limitat pentru persoanele care nu dețin un dispozitiv mobil sau un laptop, dar cu ajutorul medicilor, anumite etape din procesul de creare a dosarului medical și de completare a datelor constatate de specialiști pot fi parcurse cu ușurință.
Care sunt costurile aferente unei astfel de soluții?
Soluțiile software dedicate consultațiilor online au costuri care depind de complexitatea funcționalităților incluse, de nevoile de mentenanță și de suport, de integrări ulterioare cu alte aplicații software sau de numărul de utilizatori asociați.
Ai nevoie de o aplicație software potrivită spitalului sau clinicii medicale pe care o administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? FoloseșteSoftlead Digital DNA, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.