Pentru un sistem complet de colectare, validare și gestionare a lead-urilor, așa cum este Softlead, existența unui set de principii cu rol de management a fluxurilor este esențial.
Practic, prin fiecare lead generat pentru o companie de tip vendor al soluțiilor software, se poate discuta despre un proiect distinct, așadar și de etape specifice de PM, despre canale și pâlnii specializate, pentru o colectare propice a solicitărilor de aplicații software, în funcție de industria de activitate din care face parte end-user-ul, de tipologia aplicației, precum și de bugete, număr de licențe, calificarea nevoii, stabilirea categoriei de aplicație, precum și multe alte aspecte ce definesc o solicitare completă și o nevoie reală.
Pentru un număr mare de solicitări, este evidentă nevoia de a crea un sistem sau un instrument de filtrare a lead-urilor în funcție de criteriile care definesc obiectivele de vânzări sau profilele achizitorilor, iar aici se poate vorbi despre KPI personalizați fiecărei industrii.
Odată validată solicitarea, Softlead generează un brief al cerințelor clientului, iar pe baza acestuia se deschide fluxul cu rol de matching al nevoii de achiziție/implementare a unei aplicații software și soluțiile existente în cadrul platformei. În măsura în care este vorba despre o aplicație custom, personalizată, ce nu găsește răspuns întocmai cu cerința (implementări cu alte aplicații existente, cu module sau cu device-uri, aspecte tehnice care vizează framework-urile în care este dezvoltată etc.), se deschide un flux distinct, ce include o analiză de business completă, trasarea funcționalităților specifice, stabilirea tipului de aplicație (cloud/desktop, mobile/accesare web view) definirea costurilor.
Pentru fiecare dintre acestea, este indicată crearea unei matrice de scoring, ce include construirea profilului aplicației raportat la bugete, cost de achiziție, stabilirea funcționalităților de tip Must Have și Nice to Have, precum și trecerea acestora prin filtrul lead-urilor de tip sales-ready.
Funcționalitățile unui sistem de centralizare, filtrare și validare a lead-urilor generate pot include:
- Managementul contactelor și al solicitărilor primite
- Platformă de marketing integrată
- Managementul facturilor
- Sisteme de analiză și de monitorizare în timp real a lead-urilor
- Monitorizare etapă lead (solicitare, lead, achiziție)
- Modul de generare a landing-page-urilor sau a template-urilor de pagini și de formulare de colectare
- Managementul activităților
- Vizualizare a rapoartelor și a statusurilor lead-urilor cu ajutorul device-urilor mobile
- Planificări prin calendare
De asemenea, multe dintre companiile care generează lead-uri aleg integrarea a două instrumente extrem de importante în tot ceea ce însemnă fluxurile de vânzări și de marketing, și anume acelea de lead management și de project management, ce converg în sisteme de raportare și de analiză ulterioare. Acestea sunt folosite pentru îmbunătățirea calității lead-urilor, creșterea numărului de oportunități valide, precum și pentru stabilirea canalelor care oferă acces la acele solicitări valide.
Sursa foto: Marketo