Pe 27 octombrie, Microsoft a lansat oficial noua versiune a sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV – NAV 2017. Aceasta continuă strategia Microsoft de evoluție a produsului către tot mai strânsa integrare cu suita de aplicații pentru productivitate, disponibilitatea în Cloud și adăugarea de noi funcționalități pentru simplitatea utilizării și creșterea eficienței.
Integrarea cu Office 365 și Power BI atinge un nou nivel, aducând laolaltă toate funcționalitățile acestor aplicații. Office 365 este versiunea în Cloud a pachetului Office,iar acum un utilizator conectat la Dynamics NAV 2017 poate întocmi și trimite, de exemplu, o ofertă către client direct din aplicația Outlook. Power BI este un serviciu online pentru Business Intelligence, care oferă într-o manieră vizuală (tablouri de bord, diagrame) perspective asupra afacerii. Acum, conectarea la Power BI se realizează foarte simplu, prin câteva click-uri. Power BI cunoaște structura tabelelor din Dynamics NAV și prin urmare utilizatorul poate vizualiza imediat datele, din interfața Dynamics NAV.
Tot în Dynamics NAV 2017, pentru prima oară sunt disponibile funcționalități de previzionare a vânzărilor și stocurilor, prin utilizarea abilităților de ”machine learning” ale tehnologiei ”Cortana Intelligence”. Practic, e vorba de aplicații software inteligente care analizează istoricul datelor, construiesc diferite modele de previzionare, le testează, iar apoi în final îl folosesc pe cel mai bun.
”Întotdeauna am crezut în puterea tehnologiei de a ajuta oamenii, iar Cortana Intelligence este o tehnologie de vârf cu un potențial încă neexplorat de către lumea de afaceri din România. Așteptăm cu maxim interes implementarea ei la clienții noștri și suntem convinși că noile funcții de previzionare vor aduce beneficii palpabile” declară Genovel Iovu, General Manager în cadrul Kepler Management Systems.
Noi funcționalități au apărut în zona stocurilor, pe financiar, proiecte, mijloace fixe. În zona stocurilor de exemplu, se poate defini pe un articol orice tip de caracteristică: dimensiuni, producător, brand, informații tehnice. Articolelor li se pot asocia categorii și subcategorii, într-o structură ierarhică, cu posibilitatea ca toate caracteristicile specifice unei categorii să fie moștenite de către subcategorie.
O noutate a apărut și la nivel tehnologic: extensiile. Extensiile sunt funcționalități care se pot adăuga codului de bază, fără a-l modifica. Asta înseamnă că adaptările sistemului pentru clienți se vor putea realiza prin intermediul extensiilor, care se vor integra cu sistemul standard mai facil. Se estimează chiar că se va ajunge la o piață a aplicațiilor de Dynamics NAV similară cu cea a aplicațiilor de pe piața dispozitivelor mobile, unde oricine poate accesa un website, descărca aplicația și apoi utiliza ca atare.
Ca element de noutate este și integrarea cu serviciile de plată prin PayPal, cel mai mare furnizor de servicii de acest gen la nivel mondial. Clienții vor primi facturile în format electronic, iar acestea vor conține un link către serviciul PayPal.
O altă funcționalitate care va fi apreciată cu siguranță de către utilizatori este cea a ”notificărilor inteligente”. Notificările inteligente sunt mesaje care, funcție de ceea ce fac utilizatorii la un moment dat, sugerează diverse acțiuni sau transmit avertismente. Ele ajută utilizatorii să opereze mai bine, potrivit bunelor practici de afaceri.