8 tipuri de aplicații software dedicate construcțiilor și șantierelor din România

08 Sep 2022

Piața globală a construcțiilor este în continuă creștere, fiind estimat ca până la finalul anului 2029 să ajungă la 7.1 miliarde de dolari. Dezvoltarea rapidă a acestui segment și a industriilor complementare (Imobiliare, servicii conexe) a determinat tot mai multe companii să investească în soluții de eficientizare, management, control și raportare pe șantiere, în depozite sau la nivelul fluxurilor operaționale.

8 tipuri de aplicații software dedicate construcțiilor și șantierelor din România

Ce probleme poate soluționa o aplicație software în domeniul construcțiilor?

În fiecare an, segmentul construcțiilor înregistrează o creștere de minim 7.8%, iar dinamica sectorului trebuie să fie monitorizată, predictibilă și ușor de analizat. De aceea, în funcție de obiectivele și nevoile companiilor de construcții, Softlead a identificat un set de instrumente și de soluții IT care pot răspunde cu succes procesului de digitalizare.

 Aplicațiile software dedicate industriei de construcții sau verticalelor complementare pot sprijini activitatea specifică prin:

Care sunt aplicațiile software potrivite unei companii de construcții?

În funcție de mărimea companiei și de ritmul de creștere al acesteia, aplicațiile software potrivite pot fi date fie de soluții care să răspundă în mod punctual unei probleme/provocări sau pot acoperi întreaga paletă de activități, procese și nevoi organizaționale.

  1. ERP – Enterprise Resource Planning

Aplicațiile software de tip ERP sunt considerate a fi soluții software integrate și pot oferi acces la toată suita de module necesare gestiunii eficiente a activității din construcții. Datorită capacității de automatizare a tuturor activităților interne (administrativ, tehnologic, resurse umane, marketing, dezvoltare, vânzări, producție, stocuri), compania poate fi mai flexibilă și eficientă atât în administrarea timpului și a costurilor, precum și în gestionarea resursei umane (colectarea și administratea dosarelor - contracte de muncă, fișe de post, acte adiționale, furnizarea unor instrumente de calculare a salariilor, de generare a fișelor de pontaj sau a diverselor rapoarte, dar și evaluarea constantă și finală a performanței salariaților), materiale și financiare.

  1. Managementul șantierelor
  1. Modul de administrare a proprietăților
  2. Modul de gestionare a resurselor externe (arhitecți, ingineri, structuriști, instalatori etc.)
  3. Managementul documentelor

Planuri, schițe, cadastre, intabulări, expertize, toate acestea sunt documente necesare unei bune execuții în domeniul construcțiilor. Pentru ca în orice moment toată echipa să aibă acces la ele (sau acces restricționat în funcție de nivelul de implicare), este necesară o aplicație software cu rol de comunicare, vizualizare, editare și distribuire a conținutului. Desigur, modulul permite adăugarea și a altor documente utile.

  1. Modul financiar-contabil

Urmărirea bugetelor, analiza diferențelor de prețuri, predicțiile financiare și controlul costurilor și veniturilor realizate sunt esențiale în buna funcționare a unei companii de construcții.

  1. Managementul depozitelor

Cunoscute ca aplicații de tip WMS (Warehouse Management System), soluțiile software pot organiza, controla și urmări depozitele pentru materialele implicate în activitățile pe care le desfășoară. Ele pot configura sau reconfigura structura acestor locuri, verifica stocurile, inventaria materialele sau urmări livările care au loc din sau înspre ele. Având o acuratețe de peste 99%, datorată automatizării activităților, aplicațiile WMS contribuie la eliminarea erorilor în gestiunea efectivă a depozitelor companiei. 

   8. Monitorizarea flotelor

Activitățile companiilor de construcții implică o serie de utilaje, folosite la un moment dat sau pe tot parcursul implementării unui proiect. De asemenea, în funcție de complexitatea proiectului, ele pot fi distribuite în arii diferite, fie local, fie regional sau național. Așa cum reiese din denumire, aplicațiile de acest fel permit monitorizarea și gestionarea flotelor auto, prin utilizarea unui dispozitiv GPS.  Ținând o evidență constantă a utilajelor (locație, viteză, trasee parcurse, situații de alarmă etc.), precum și a cheltuielilor generate de consumurile uzuale (combustibil, mentenanță, revizii), ele contribuie la optimizarea sistemului de organizare și la reducerea costurilor de exploatare.

Cât costă digitalizarea unei companii de construcții?

În funcție de obiectivele, de mărimea și de provocările companiei de construcții, costurile de digitalizare pot fi diferite. Un buget initial, pentru soluțiile existente în portofoliul Softlead încep de la 1500 de euro + TVA.

Conform unui raport realizat de către Software Advice, în anul 2017, 50% dintre companiile din industria construcțiilor încă folosesc metode tradiționale pentru managementul proiectelor, pregătirea ofertelor și calcularea costurilor.

Ai nevoie de o aplicație software dedicată șantierelor și activității tale din construcții? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail la adresa [email protected].

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare