5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

28 martie 2015

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

Pornind de la o strategie de segmentare corectă și precisă a tipologiei de consumatori finali, echipa de vânzări trebuie să aibă în vedere dinamica resurselor și a obiectivelor celor mai importante în procesul de vânzare.

  1. Sales Champion – personajul-cheie al formulei ideale de vânzări, nu doar în ceea ce privește comercializarea aplicațiilor software, ci în orice industrie. Acesta este cel care implementează strategii și este interfața dintre aplicație, echipă și potențialul beneficiar, având menirea de a convinge stakeholderii implicați să finalizeze tranzacția.
  2. Persoana care lansează propunerea de vânzare și care prezintă produsul
  3. Persoana care ia decizia – este ultimul pion și este, practic, miza ecuației, întrucât el trebuie convins că achiziția și implementarea urmează a fi făcute. De obicei, rolul acestui personaj este jucat de poziții precum CEO sau CFO.
  4. Personajul-piedică – există, cu siguranță, în cele mai multe procese de vânzare. Este, de fapt, motivația reală a fiecărui om de vânzări iscusit de a anticipa probleme, întrebări, supoziții legate de produsul sau de serviciul ce urmează a fi comercializat. În contextul vânzării unei aplicații de tip SaaS, personajul-piedică poate lansa subiecte precum: comparații între tehnologiile folosite de produsul promovat și de competiție, prețul produsului sau alte beneficii financiare incluse în pachetele de vânzare, dar și multe altele.
  5. Alți stakeholderi care pot varia în funcție de tipologia produsului comercializat, de prețul acestuia în raport cu produse similare de pe piață, precum și de întregul proces de vânzare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward