5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

28 martie 2015

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

Pornind de la o strategie de segmentare corectă și precisă a tipologiei de consumatori finali, echipa de vânzări trebuie să aibă în vedere dinamica resurselor și a obiectivelor celor mai importante în procesul de vânzare.

  1. Sales Champion – personajul-cheie al formulei ideale de vânzări, nu doar în ceea ce privește comercializarea aplicațiilor software, ci în orice industrie. Acesta este cel care implementează strategii și este interfața dintre aplicație, echipă și potențialul beneficiar, având menirea de a convinge stakeholderii implicați să finalizeze tranzacția.
  2. Persoana care lansează propunerea de vânzare și care prezintă produsul
  3. Persoana care ia decizia – este ultimul pion și este, practic, miza ecuației, întrucât el trebuie convins că achiziția și implementarea urmează a fi făcute. De obicei, rolul acestui personaj este jucat de poziții precum CEO sau CFO.
  4. Personajul-piedică – există, cu siguranță, în cele mai multe procese de vânzare. Este, de fapt, motivația reală a fiecărui om de vânzări iscusit de a anticipa probleme, întrebări, supoziții legate de produsul sau de serviciul ce urmează a fi comercializat. În contextul vânzării unei aplicații de tip SaaS, personajul-piedică poate lansa subiecte precum: comparații între tehnologiile folosite de produsul promovat și de competiție, prețul produsului sau alte beneficii financiare incluse în pachetele de vânzare, dar și multe altele.
  5. Alți stakeholderi care pot varia în funcție de tipologia produsului comercializat, de prețul acestuia în raport cu produse similare de pe piață, precum și de întregul proces de vânzare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward