Prin campaniile de lead generation și prin mecanismele de validare a solicitărilor de aplicații software, Softlead poate ajuta departamentele de vânzări să scadă cu până la 70% numărul proiectelor (lead-urilor) necalificate. Astfel, companiile IT care aleg să crească portofoliul de clienți prin Softlead.ro primesc doar acele cerințe de oferte personalizate, bazate pe o nevoie reală de transformare digitală.
Conform platformei de tip marketplace Softlead, un lead necalificat din industria IT este redat printr-o cerință care nu confirmă o nevoie de implementare software și care nu beneficiază de resursele necesare susținerii unei achiziții de profil. Mai exact, compania beneficiar nu are definite bugete, echipă sau nu a identificat o problemă de business reală ce ar putea fi rezolvată cu ajutorul unei soluții software.
Un volum semnificativ de lead-uri necalificate poate pune presiune pe departamentele de vânzări sau chiar pe echipa de management, fără ca eforturile să se transforme în conversii.
O platformă care funcționează ca un generator de lead-uri aduce o serie de avantaje companiilor IT partenere Softlead: posibilitatea de a testa mai multe tipuri de strategii de marketing, comunicare și poziționare, verificarea profilului de Buyer persona în raport cu cerințele pieței sau actualizarea criteriilor care definesc ce înseamnă un lead calificat. Toate aceste beneficii pot fi accesate de orice companie care alege să creeze un cont gratuit în platformă și care folosește cât mai multe dintre opțiunile de creștere a performanțelor în vânzări. De asemenea, în cazul companiilor IT care au în portofoliu mai multe aplicații software, acestea pot alinia strategia de vânzări internă la planurile de marketing și de comunicare oferite de platformă, pentru a maximiza rezultatele de vânzări. Andrei Dumitrașcu, Co-Founder Softlead.ro.
Care sunt soluțiile concrete pentru ca acțiunile integrate de comunicare să genereze lead-uri?
În primul rând, companiile software trebuie să definească la nivel unitar conceptul de lead valid, iar exprimarea lui să fie cunoscută de toate departamentele interne care iau parte la procesele de vânzări/marketing/comunicare, dar mai ales de partenerii externi (agenții de comunicare/PR, performance marketing).
Odată stabilit acest aspect, următorul pas este testarea alternativelor care pot genera lead-uri potrivite profilelor de Buyer Persona vizate de compania IT.
Cum pot companiile software să își crească nivelul de notorietate?
6 din 10 dintre companiile IT partenere Softlead simt nevoia îmbunătățirii strategiei de comunicare și de marketing pentru a genera lead-uri calificate, în contextul în care în 9 din 10 companii acest obiectiv revine total departamentului de vânzări.
Alăturarea celor două statistici confirmă nevoia alinierii obiectivelor ce stau la baza procesului de lead generation din companiile IT între departamente. Pentru a rezolva această provocare, Softlead a introdus 3 tipuri de abonamente, prin care companiile software pot opta fie pentru un plus de notorietate, fie pentru activități de online marketing, fie pentru sprijin în creșterea vânzărilor.
Înainte de activarea unui abonament, companiile trebuie să completeze profilul clientului ideal, pentru ca platforma să îi aloce doar acele proiecte care sunt cu adevărat de interes.
Vânzarea unei soluții software necesită o abordare integrată din partea companiilor IT care vor să își mențină o poziție competitivă pe nișa pe care s-au poziționat. Procesul de educare, exercițiile de comunicare, strategiile de marketing trebuie să pornească de la nevoile de business ale clientului, și nu de la funcționalități tehnice sau limbaje de programare. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.