Din ce în ce mai mulți consumatori aleg utilizarea aplicațiilor în favoarea media tradiționale. În conformitate cu un studiu realizat de Opera Mediaworks, consumatorii folosesc aplicațiile mobile aproximativ 37 de minute pe zi, împărțindu-și timpul în accesarea diferitelor tipuri de media de pe platforme și ecrane.
Loialitatea față de dispozitivele mobile a devenit un trend cu o creștere continuă și rapidă. Din ce în ce mai mulți utilizatori devin dependenți și dedicați unor aplicații pe care le utilizează în mod constant, în funcție de activitățile zilnice, nevoile și interesele proprii. Conform Opera Mediaworks, printre cele mai populare categorii de aplicații mobile, în funcție de numărul descărcărilor:
- Între 25%-30%:
- Știri&Informații
- Jocuri
- Între 10%-15%:
- Rețelele Sociale
- Între 5% - 10%:
- Servicii de comunicare
- Muzică, video&media
- Sport
- Sub 5%:
- Divertsment&Artă
- Technology&Computing
- Sănătate&Fitness
- Shopping
- Lifestyle
- Călătorii
- Productivitate
- Food&Drink
- Business, Finainte & Investiții
- Familie&Parenting
- Hobby-uri.
Dintre acestea, aplicațiile cu cea mai mare rată de angajament, sunt cele pentru Familie&Parenting, Educație, Călătorii, Jocuri și Business, Finainte & Investiții. În ceea ce privește rata de conversie, topul este ocupat de aplicațiile pentru Familie&Parenting, Jocuri, Hobby&Interese, Shopping și Sport.
Această orientare semnificativă către loialitatea față de aplicațiile mobile poate genera o serie de oportunități atât pentru dezvoltatorii acestora, precum și pentru marketeri, deoarece consumatorii integrează din ce în ce mai mult aplicațiile cu fluxul zilnic de activități. Dacă în acest caz se discută despre domeniul B2C, creșterea gradului de informare, educare și generarea unui obicei de consum constant al utilizării aplicațiilor mobile se poate reflecta în aplicațiile derivate către segmentul de consum corporate, acolo unde putem vorbi despre aplicații de management al activităților, monitorizare și generare rapoarte, facturare, managementul clienților sau al proiectelor. Trendul nu este unul omis de companiile dezvoltatoare de aplicații software, care construiesc tot mai multe soluții software, gândite ca o prelungire a celor de tip cloud SaaS, doar că, de data aceasta, pentru utilizarea de pe device-urile mobile.
În cazul acestora, nu este vorba doar despre o personalizare a orientării către mobilitate, ci și despre generarea unei soluții pentru acele activități de execuție/creație, raportare sau monitorizare în timp scurt și extrem de facil.
În funcție de cerințele sau problemele pe care le întâmpină la nivel intern sau extern, companiile pot identifica tipul sau suita de aplicații software cele mai potrivite obiectivelor pe care și le propun. În Portofoliul Softlead se pot regăsi peste 500 de soluții informatice, de diferite tipuri, organizate în funcție de categorii sau industriile cele mai potrivite funcționalităților pe care le îndeplinesc.
Companiile interesate pot completa formularul de mai jos sau trimite un e-mail la adresa [email protected].