O analiză recentă derulată de Danmar, furnizor de soluţii CRM, arată că 4 din 5 companii româneşti nu oferă un răspuns prompt interacţiunilor cu clienţii, pe canale precum Facebook, LinkedIn şi Twitter şi nu au o strategie de social selling. Timpul de răspuns este nepermis de lung, peste 48 de ore în medie, iar principala cauză este gestiunea manuală a conturilor de social media. Chiar dacă folosesc o soluţie CRM, aceasta nu conţine conectori dedicaţi pentru captarea automată a interacţiunilor. Analiza mai arată că, în România, companiile folosesc social media cu precădere pentru promovare şi mai puţin pentru acţiuni de vânzare şi suport.
Într-o tara în care 4 din 10 romani au cont de Facebook, iar 30% dintre aceştia accesează reţeaua de două până la cinci ori pe zi (studiu IRES) companiile care nu pot gestiona eficient aceste interacţiuni pierd clienți și oportunităţi majore e business. Cele mai expuse domenii de activitate sunt serviciile bancare, distribuitorii auto, transportul aerian, hotelurile şi restaurantele. În ultimii ani, Danmar a dezvoltat și implementat mai mulţi conectori social media pentru soluţii ca SugarCRM şi 1CRM, atât pentru Facebook cât şi pentru Twitter, Linkedin şi Google+, în proiecte derulate pe piața externă.
„Am analizat paginile unor companii româneşti de top şi am remarcat cu surprindere că prospecţii primesc răspuns la întrebări chiar şi după 1-2 zile. Situaţia generează nemulţumiri potenţialilor clienţi şi duce la pierderea unor oportunităţi valoroase. Cauza principală este lipsa unor unelte care să automatizeze acest proces. Utilizarea unor conectori speciali ar permite colectarea acestor interacţiuni în timp real, apoi filtrarea, analiza şi livrarea acestora către departamentele de vânzări sau suport, în funcţie de cerinţele prospecţilor şi strategia beneficiarului. În pieţele măture din Statele Unite şi Australia, unde avem numeroşi clienţi, acest mod de lucru devine standard,” afirmă Dan Bogdan, Director General Danmar.
Danmar a lansat pe piaţa locală o soluţie de social selling, formată dintr-un sistem CRM customizabil pe specificul beneficiarilor şi plugin-uri pentru Facebook şi Hubspot. Integrarea cu Facebook permite companiilor să califice mai rapid şi mai eficient lead-urile şi să-şi elibereze agenţii de vânzări de povara gestiunii manuale a interacţiunilor online. Soluţia captează automat lead-urile, le califică şi le distribuie, pe baza unor criterii legate de locaţie, vârstă, sex, tipul solicitării, către angajaţii competenţi. Astfel, echipa se concentrează asupra lead-urilor cu cel mai bun scoring, iar rata de închidere cu succes a unei tranzacţii creşte considerabil. Soluţia este disponibilă atât în regim cloud cât şi implementată pe infrastructura IT a beneficiarului. Pachetul poate include SugarCRM sau 1CRM, în funcţie de opţiunea clientului.