UPS inteligent: beneficii pentru rețea și profit

25 Jul 2019

Odată cu dominaţia tot mai mare exercitată de lanțurile de comerţ cu amănuntul, companiile mici și mijlocii din domeniul comerţului cu amănuntul se străduiesc să rămână competitive. Pentru a-și proteja investițiile și pentru a rămâne în domeniu, acestea trebuie să ia în considerare toate costurile și să evalueze în amănunt posibilele riscuri și pierderile aferente. De exemplu, deși o practică frecventă presupune estimarea pierderilor cauzate de alterarea alimentelor, evaluarea problemelor cauzate de căderile de tensiune este mult mai complicată.

UPS inteligent: beneficii pentru rețea și profit

Vom lua în considerare principalele riscuri la adresa industriei de comerţ cu amănuntul, asociate cu problemele de furnizare a electricității și vom împărtăși recomandări din partea Eaton privind evitarea acestor probleme. Dacă le veți respecta, vă veți proteja investiția pentru a asigura continuitatea și creșterea afacerii.

Riscul numărul unu. Arderea echipamentelor

Printre problemele legate de electricitate nu se numără numai penele de curent, ci și alimentarea, care depășește valoarea tensiunii standard. Din cauza unei greșeli comise la nivelul unei substații, o fișă de rețea ar putea fi alimentată cu o tensiune de 380 V în locul tensiunii standard de 220 V. În acest caz, echipamentele costisitoare sensibile la problemele cu alimentarea cu energie sunt supuse riscurilor. Casele de marcat, computerele, echipamentele de rețea, imprimantele, unitățile de refrigerare – orice vă vine în minte. În funcție de numărul de dispozitive, daunele ar putea, într-adevăr, să fie considerabile.

Riscul numărul doi. Pierderea clienților

Un client vine la casă cu un cărucior plin de produse, dar casierul nu poate să proceseze plata deoarece casa de marcat nu funcționează. Clientul întreabă dacă poate plăti cu numerar, deoarece nu este necesar niciun bon, dar casierul spune că nu, deoarece ar reprezenta o încălcare a legii federale nr. 54. Clientul va pleca fără să cumpere nimic și, probabil, nu se va mai întoarce niciodată. Oamenii au tendința să-și amintească experiențele negative mai des decât cele pozitive. Acesta este motivul pentru care există atâtea recenzii negative pe internet, din cauza cărora reputația mărcii are de suferit.

Riscul numărul trei. Pierderea bonurilor sau bonuri suplimentare

Dacă în timpul efectuării unei plăți apare o pană de curent, este posibil ca tranzacția să fie întreruptă. În funcție de momentul exact în care apare incidentul, pana de curent la o casă de marcat poate să ducă la imposibilitatea emiterii unui bon sau la netrimiterea la timp a detaliilor către oficiul fiscal. Astfel de situații trebuie prevenite din software, dar, dacă o operație nu este efectuată corespunzător, oficiul fiscal ar putea investiga situația. Și, dacă erorile nu sunt remediate, companiile ar putea suporta penalizări.

Riscul numărul patru. Pierderea datelor

Sectorul de comerţ cu amănuntul este acum controlat în mare parte de computere. Acest lucru este valabil chiar și pentru micile magazine de cartier, unde etichetele de prețuri de pe produse au coduri de bare. Casierul scanează articolele, iar pe ecran apar valorile din baza de date. Toate vânzările sunt de asemenea înregistrate în sistemul contabil, pentru a permite evaluarea în timp real a performanțelor oricărui punct de vânzare. Căderile de tensiune pot să deterioreze datele de pe unitățile hard disk, iar informațiile despre vânzări, împreună cu alte date, pot deveni inaccesibile. Recuperarea durează și, în cazul unei situații nefericite, datele pot fi pierdute definitiv. Proprietarul companiei va pierde contabilitatea de gestiune și va fi necesar un inventar complet.

Moduri prin care vă puteți proteja

Protecția împotriva întreruperilor de alimentare cu energie sunt ușor accesibile, chiar și pentru companiile mici, în special în comparație cu costurile eventualelor pierderi. Principala componentă pentru o astfel de protecție o reprezintă o sursă neîntreruptă de alimentare (UPS). Un UPS combină o baterie și componente electronice de control într-o singură unitate. Acesta este conectat la alimentarea principală cu energie și furnizează energie pentru case de marcat, computere și alte dispozitive.

Dacă există o cădere de tensiune în incinta magazinelor, componentele electronice ale UPS-ului o detectează imediat și comută fără întrerupere dispozitivele conectate la energia generată de baterie. UPS-urile pot varia în funcție de capacitate, transformatoare, opțiunile de control și numeroase alte caracteristici.

Acestea protejează echipamentele în siguranță împotriva căderilor de tensiune, controlând sursa de alimentare cu energie a acestora. UPS-urile în circuit închis pot trimite un semnal la un computer pe care trebuie finalizate operații, iar dispozitivele cu dublă conversie generează tensiune c.a. de înaltă calitate, mențin frecvența acesteia și comută la funcționarea alimentată de baterie cât mai curând posibil.

Posibilitățile de alegere

Când alegeți un UPS, cele mai importante criterii sunt funcționalitatea și fiabilitatea. Trebuie să luați în considerare eficiența acestuia, durata maximă de funcționare și reputația producătorului.

De exemplu, la Eaton am dezvoltat o linie de UPS-uri cu modele ideale pentru companiile mici și mijlocii. Cel mai recent model al nostru, UPS-ul 9SX, asigură alimentarea neîntreruptă cu energie, cu dublă conversie, și o capacitate de la 700 la 6.000 VA. Cu configurații disponibile de tip tower și cu posibilitate de instalare în rack, puteți alege versiunea care se potrivește cel mai bine pentru locațiile dvs. Sistemul de monitorizare permite de asemenea controlul de la distanță al consumului de energie, astfel încât proprietarul unei companii să poată reduce numărul de angajați care trebuie să fie permanent în locație și să utilizeze în schimb specialiști tehnici de la distanţă.

Concluzie

La prima vedere, o sursă neîntreruptibilă de alimentare nu pare esențială pentru o companie nou înființată. Dar acest aspect nu trebuie trecut cu vederea. O infrastructură electrică bine concepută asigură baza pentru funcţionarea ideală și creșterea oricărei companii, indiferent că este vorba despre o cafenea mică de cartier, o frizerie sau un supermarket.

Pentru a afla mai multe despre Eaton, vizitaţi www.eaton-electric.ro. Pentru cele mai recente ştiri, urmăriţi-ne pe Twitter (@ETN_EMEA) sau pe LinkedIn (Eaton).

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare