Mediul de afaceri din zilele noastre este marcat de fenomene disruptive, multe dintre ele alimentate de organizaţii care folosesc tehnologia în moduri noi sau inovatoare. Pentru a supravieţui şi prospera în universul digital de azi, firmele implementează tehnologii, procese şi seturi de abilităţi noi, ca să adreseze în cel mai bun mod schimbările din peisajul nevoilor clienţilor. Un prim pas fundamental este repezentat de transformarea IT-ului, cu scopul de a ajuta companiile să aducă produse pe piaţă mai repede, să rămână competitive şi să genereze inovaţie. Conform studiului ESG intitulat 2018 IT Transformation Maturity Study (1) şi comandat de către Dell EMC şi Intel:
- 81% dintre respondenţi sunt de acord că dacă nu adoptă transformarea IT, organizaţia lor nu va mai fi competitivă pe piaţă, faţă de 71% în 2017.
- 88% declară că organizaţia lor este supusă presiunii de livrare a produselor şi serviciilor noi într-un ritm în creştere.
- Organizaţiile transformate au o probabilitate de 22 de ori mai mare de a fi înaintea concurenţei atunci când e vorba de lansarea de produse şi servicii noi pe piaţă.
- Organizaţiile transformate sunt de 2,5 ori mai conștiente că se află într-o poziţie de forţă pentru a concura şi reuşi pe piaţă în următorii ani.
- Organizaţiile transformate au o probabilitate de 18 ori mai mare să ia decizii determinate de date mai repede şi mai bine decât concurenţa şi o probabilitate dublă de a-şi depăşi obiectivele legate de venituri.
“Datele reprezintă noul avantaj competitiv – cu toate acestea, ele sunt din ce în ce mai distribuite în universul format din reţea, centrul de date şi cloud. Organizaţiile îşi dau seama că trebuie să se mişte rapid ca să transforme aceste date în informaţii relevante de afaceri – fapt care necesită o infrastructură IT integrată care să poată gestiona, analiza, stoca şi proteja datele oriunde s-ar afla ele”, a spus Jeff Clarke, Vice Chairman, Products and Operations, Dell Technologies. “Datoria noastră este să furnizăm rezultate de afaceri mai bune, oferindu-le clienţilor noştri abilitatea de a transforma în realitate strategia de integrare şi de a impulsiona inovaţia cu caracter disruptiv fără teama de a se trezi ei înşişi antrenaţi în procese disruptive.”
Studiul ESG 2018 IT Transformation Maturity
Studiul ESG 2018 IT Transformation Maturity urmează studiului fundamental comandat anul trecut de către Dell EMC, ESG 2017 IT Transformation Maturity Study, şi a fost realizat pentru a furniza informaţii relevante despre stadiul transformării IT, despre beneficiile de afaceri ale companiilor complet transformate şi despre rolul jucat de tehnologiile critice în cadrul transformării IT. ESG a folosit un model de maturitate bazat pe cercetare şi alimentat cu date reale pentru identificarea diferitelor etape ale progresului transformării IT şi pentru a determina gradul de completare a acestor etape de către organizaţiile globale, totul bazându-se pe răspunsurile lor la întrebări legate de adoptarea de tehnologii modernizate de centre de date, procese IT automatizate şi dinamică organizaţională transformată.
“Astăzi companiile trebuie să fie agile ca să rămână competitive şi să antreneze creşterea, iar transformarea IT poate constitui un atu major în acest sens”, a spus John McKnight, Vice President of Research, Enterprise Strategy Group. “Este limpede că transformarea IT generează un ecou tot mai profund în rândul companiilor şi că factorii de decizie recunosc tot mai mult că transformarea IT este esenţială pentru strategia generală de afaceri şi pentru competitivitate. Chiar dacă transformarea în sine poate însemna o încercare majoră, cercetarea noastră arată că firmele "transformate" se bucură de rezultate real pozitive, incluzându-l pe acela al creşterii probabilităţii de a fi înaintea concurenţei în ceea ce priveşte aducerea de produse şi servicii noi pe piaţă, de luare a deciziilor rapid şi mai bine şi de depăşire a obiectivelor legate de venituri.”
Cele 4000 de organizaţii care au participat la studiul din acest an au fost segmentate pe aceleaşi etape de maturitate a transformării IT ca şi anul trecut:
- Etapa 1 – IT clasic (6%): Nu îndeplinesc multe – dacă nu toate – dimensiunile transformării IT din studiul ESG.
- Etapa 2 – Transformare emergentă (45%): Demonstrează progrese în cadrul transformării IT dar dispun de instalări minimale de tehnologiii moderne pentru centre de date.
- Etapa 3 – Transformare în evoluţie (43%): Demonstrează dedicare faţă de transformarea IT şi dispun de instalări moderate de tehnologii moderne pentru centre de date şi de metode de livrare IT.
- Etapa 4 – Transformate (6%): Sunt cele mai evoluate din punct de vedere al iniţiativelor de transformare IT.
Rezultatele din acest an arată cum progresează organizaţiile în termeni de maturitate IT şi, în general, cum consideră ele că transformarea reprezintă un imperativ strategic.
- 96% dintre respondenţi au declarat că au în derulare iniţiative de Transformare Digitală – fie în faza de planificare, fie la începutul implementării, fie în derulare sau fie ajunse la maturitate.
- Respondenţii ale căror organizaţii au ajuns în etapa Transformate au de 16 ori mai multe şanse de a avea în derulare proiecte de Transformare Digitală față de companiile din faza de IT clasic (66% comparativ cu 4%).
- Organizaţiile Transformate au o probabilitate de două ori mai mare să-şi fi depăşit ţintele de venituri în anul trecut în comparaţie cu organizaţiile din etapa 1 (94% faţă de 44%).
- 84% dintre respondenţii care au în derulare iniţiative de Transformare Digitală au declarat că se află într-o poziţie de forţă sau foarte puternică pentru a concura şi reuşi pe piaţă.
Maturitatea transformării IT poate accelera inovaţia, poate stimula creşterea, poate creşte eficienţa IT şi poate reduce costurile. Mai specific:
- Organizaţiile Transformate sunt în măsură să realoce mai mult cu 17% din bugetul IT către inovaţie.
- Ele completează de trei ori mai multe proiecte IT înainte de termen şi au o probabilitate de zece ori mai mare de a instala majoritatea aplicaţiilor înainte de termen.
- De asemenea, organizaţiile Transformate relatează că au completat cu 14% mai multe proiecte IT conform bugetului şi au cheltuit cu 31% mai puţini bani pe aplicaţii critice de afaceri.
Transformarea IT şi cea Digitală devenite realitate
Organizaţii precum Rio Grande Pacific, cu sediul în Texas, înţeleg beneficiile transformării IT din experienţă proprie. Compania s-a desprins dintr-un holding feroviar – care muta şi manevra fizic vagoane de cale ferată – pentru a deveni un furnizor de servicii tehnologice pentru alte companii feroviare şi operaţiuni de transbordare active feroviare. Rio Grande Pacific a intrat în proces de transformare IT pentru sprijinirea creşterii agresive a propriei afaceri. Prin modernizarea centrului propriu de date, compania a crescut de zece ori viteza de furnizare a serviciilor, a înregistrat o scădere cu 93% a consumului energetic în centrul de date, şi-a îmbunătăţit semnificativ performanţele rack-urilor şi de provizionare timpi de operare, şi şi-a creat o nouă linie de afaceri – domeniul “RIOT” sau Railway Internet of Things.
“Ca parte a unei industrii vechi de 150 de ani, recunoaştem faptul că viitorul domeniului feroviar este legat de tehnologie”, a spus Jason Brown, CIO, Rio Grande Pacific. “Companiile feroviare au nevoie de informaţii în timp real ca să ia decizii repede. Prin combinarea mai multor sisteme într-un singur panou de control peste domeniul nostru RIOT obţinem o imagine holistică pentru clienţi şi putem respecta orarele de transport ale trenurilor. Aceste servicii noi, care folosesc cea mai modernă tehnologie, diferenţiază Rio Grande Pacific de competiţie şi ne-au condus la creşteri puternice.”
Bank Leumi, cea mai veche şi mai importantă corporaţie bancară israeliană, profită la rândul ei de pe urma beneficiilor transformării IT prin aducerea la viaţă a soluţiei proprii de bancă exclusiv mobilă, Pepper. Organizaţia a plecat la drum cu ideea de a crea o platformă care să furnizeze clienţilor o experienţă mai bună, care să interacţioneze mai rapid cu ei şi care să ajungă la o nouă generaţie de clienţi. Pentru asta, firma avea nevoie de o infrastructură mai rapidă şi mai flexibilă, aşa că a început să profite de un model de cloud hibrid și un centru de date software-defined. Asta a permis profesioniştilor băncii să transfere aplicaţii din zona de dezvoltare în cea de producţie în ore în loc de săptămâni, ca înainte, să stabilească mai rapid medii noi de operare şi să facă toate acestea cu costuri mai mici. Prin aceasta, banca a lansat pe piaţă un produs nou şi inovator.
“Suntem în mijlocul unei ere digitale de fenomene disruptive, în cadrul căreia cererile şi aşteptările clienţilor se schimbă rapid”, a spus Ilan Buganim, Chief Technology and Chief Data Officer, Bank Leumi. “Noi, ca bancă, trebuie să ne adaptăm şi să continuăm să furnizăm o experienţă superlativă pentru client. Am observat oportunitatea de a face asta cu noua noastră soluţie de bancă exclusiv mobilă, ‘Pepper.’ Trecând la un model de cloud hibrid şi un mediu de centru de date software-defined, am obţinut infrastructura necesară pentru real-time banking, având abilitatea de a opera rapid şi de a scurta timpii de furnizare a noilor funcţionalităţi.”
La Dell Technologies World, care se va desfăşura între 30 aprilie şi 3 mai 2018, experţii Dell EMC vor discuta aceste rezultate şi vor demonstra cum generează transformarea IT un avantaj digital care ajută firmele să devină mai valoroase pentru clienţi şi mai competitive pe pieţele lor.