Turbulențe în soluțiile HR ale companiei Lufthansa

14 Jun 2018

Cu peste 130.000 de angajați și cu o cifră de afaceri de peste 36 de miliarde de euro în 2017, Lufthansa a ajuns la concluzia că cele peste 50 de soluții diferite folosite la nivelul grupului pentru a gestiona activitatea și rezultatele resurselor umane nu sunt integrate din punctul de vedere al datelor operate.

Turbulențe în soluțiile HR ale companiei Lufthansa

Așadar, acum 4 ani, s-a decis la nivelul companiei actualizarea soluțiilor software HR prin alegerea unei singure tehnologii care să poată răspunde nevoilor din întreaga organizație, inclusiv în ceea ce înseamnă managementul talentelor, funcție operată până la acel moment prin SAP pentru aproximativ 10.000 de utilizatori.

Din păcate, în cadrul proiectului au apărut probleme ce nu au fost previzionate anterior. În primul rând, fiecare companie a configurat în mod propriu datele specifice departamentului de resurse umane, fapt ce a îngreunat integrarea cu soluția de management a talentelor. Mai mult decât atât, nivelele de execuție aveau alocate seturi de date slab sau deloc standardizate în raport cu tot ceea ce însemna complexitatea lor, fapt ce a scăzut scalabilitatea proiectului de la 10.000 de utilizatori la 200.

Soluția generală însemna migrarea datelor către același provider, în cloud, opțiunea de bază rămânând SAP SuccessFactors, ce permitea utilizarea aplicației simultan, a peste 130.000 de utilizatori.

2 proiecte-pilot

Pentru a verifica scenarii multiple, Lufthansa a ales implementarea proiectelor de migrare a datelor în biroul central din Germania și în cel din Polonia, alese datorită modului în care erau structurate deja și integrate datele în SAP SuccessFactors. În loc să digitalizeze tot procesul dedicat managementului resurselor umane, Lufthansa se îndrepta spre replicarea unui sistem HR deja folosit în companie.

Analiză de business și optimizare

În timp ce avea loc migrarea datelor, în cadrul companiei specialiștii regândeau în mod optim procesele de business și optimizau fluxurile de lucru între angajați, încercând o simplificare a acestora, care să ducă spre minimalizarea complexității aplicației prin reducerea funcționalităților tehnice. 

În acest fel, echipa a aflat faptul că sunt doar câteva procese și activități administrative care au mereu impact asupra angajatului, iar acestea sunt date de învățare, dezvoltare, motivare, analiza performanțelor și schimbările poziției, respectiv demisii.

Cele mai importante concluzii:

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Revoluționarea comunicării, relației cu clienții și eficienței operaționale

GoIT este o companie internațională de educație tech pentru începători, lider de piață pe acest segment în CEE. În prezent, organizația numără aproximativ 300 de angajați, activează în țări precum România,...

Citește articolul