Turbulențe în soluțiile HR ale companiei Lufthansa

14 iunie 2018

Cu peste 130.000 de angajați și cu o cifră de afaceri de peste 36 de miliarde de euro în 2017, Lufthansa a ajuns la concluzia că cele peste 50 de soluții diferite folosite la nivelul grupului pentru a gestiona activitatea și rezultatele resurselor umane nu sunt integrate din punctul de vedere al datelor operate.

Turbulențe în soluțiile HR ale companiei Lufthansa

Așadar, acum 4 ani, s-a decis la nivelul companiei actualizarea soluțiilor software HR prin alegerea unei singure tehnologii care să poată răspunde nevoilor din întreaga organizație, inclusiv în ceea ce înseamnă managementul talentelor, funcție operată până la acel moment prin SAP pentru aproximativ 10.000 de utilizatori.

Din păcate, în cadrul proiectului au apărut probleme ce nu au fost previzionate anterior. În primul rând, fiecare companie a configurat în mod propriu datele specifice departamentului de resurse umane, fapt ce a îngreunat integrarea cu soluția de management a talentelor. Mai mult decât atât, nivelele de execuție aveau alocate seturi de date slab sau deloc standardizate în raport cu tot ceea ce însemna complexitatea lor, fapt ce a scăzut scalabilitatea proiectului de la 10.000 de utilizatori la 200.

Soluția generală însemna migrarea datelor către același provider, în cloud, opțiunea de bază rămânând SAP SuccessFactors, ce permitea utilizarea aplicației simultan, a peste 130.000 de utilizatori.

2 proiecte-pilot

Pentru a verifica scenarii multiple, Lufthansa a ales implementarea proiectelor de migrare a datelor în biroul central din Germania și în cel din Polonia, alese datorită modului în care erau structurate deja și integrate datele în SAP SuccessFactors. În loc să digitalizeze tot procesul dedicat managementului resurselor umane, Lufthansa se îndrepta spre replicarea unui sistem HR deja folosit în companie.

Analiză de business și optimizare

În timp ce avea loc migrarea datelor, în cadrul companiei specialiștii regândeau în mod optim procesele de business și optimizau fluxurile de lucru între angajați, încercând o simplificare a acestora, care să ducă spre minimalizarea complexității aplicației prin reducerea funcționalităților tehnice. 

În acest fel, echipa a aflat faptul că sunt doar câteva procese și activități administrative care au mereu impact asupra angajatului, iar acestea sunt date de învățare, dezvoltare, motivare, analiza performanțelor și schimbările poziției, respectiv demisii.

Cele mai importante concluzii:

  • Standardizarea, pe cât de mult posibil, a activităților specifice companiei și industriei
  • Crearea unei cerințe exacte, clare, la obiect înainte de achiziționarea și implementarea uneia
  • Previzionarea timpilor extra, care pot aduce întârzieri și costuri suplimentare
  • Capacitatea de a alege acele date care sunt utile cu adevărat și care determină activitatea companiei
  • Complexitatea unei aplicații software poate ajuta un număr mare de utilizatori, dar îi și poate “speria”, oferindu-le alternativa de a cere ajutor unui coleg, ceea ce va îngreuna exagerat de mult sarcinile pe care acesta deja le deține în companie
  • Inovația nu este un proces punctual, ci o stare continuă
  • Personalizarea unei aplicații în funcție de nevoi și de industria de apartenență poate fi o capcană uriașă pentru orice tip de companie, în special pentru cele mari și foarte mari.
Aplicații software recomandate

Simplifică și optimizează procesele de HR și Management prin intermediul WAYMAN! Salvează și procesează toate informațiile privind recrutarea, managementul angajaților, clienților și proiectelor, într-un mediu securizat și transparent.

Citește tot arrow_forward

Phoenix ATS este o solutie de recrutare cloud base, disponibila oricaror companii ce isi doresc un proces automatizat si usor de folosit in managementul recrutarii.

Citește tot arrow_forward

Softul de HR WizOneHuman Resources Management     Companiile de succes au nevoie de o solutie informatica puternica pentru gestionarea activitatilor de HR si inregistrarea pontajului si din acest motiv Wizrom S

Citește tot arrow_forward

Acum, tot ce ai nevoie pentru gestionarea salariatilor este intr-un singur loc. Totul in CIEL Salarii Cloud, cel mai modern program de salarizare.

Citește tot arrow_forward

BobyClock - aplicatie web de gestiune a pontajelor pentru angajati

Citește tot arrow_forward

INVALUE este o soluție modernă de gestionare a competențelor necesare pentru încadrarea în standarde ocupaționale a angajaților și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Compania multinațională Carrefour a ales soluții de Inteligență Artificială (IA) oferite de SAS pentru optimizarea managementului rețelei de distribuție și reducerea risipei alimentare

Gigantul retail Carrefour a ales SAS® Viya® pentru optimizarea lanțului de distribuție, acțiune care face parte din planul de transformare globală a companiei, pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor clienților prin soluții tehnologice avansate. Carrefour dorește să creeze un univers special care îmbină online-ul cu experiența din magazine, unde clien...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CyBourn îl numește pe Radu Hutan de la Deloitte în funcția de conducere a Centrului de Operațiuni pentru Securitate al companiei

Firma de securitate cibernetică CyBourn anunță că Radu Huțan s-a alăturat companiei și va conduce Centrul de Operațiuni de Securitate (Security Operations Center - SOC) în cadrul CyBourn. Astfel, Radu Huțan va coordona echipa de analiști și va ajuta la îmbunătățirea capacităților Centrului de Operațiuni de Securitate. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Mai multă siguranță, mai puțină hârtie! Cum vă poate ajuta implementarea unui sistem de digitalizare a documentelor

Una dintre consecințele pozitive ale restricțiilor impuse ca urmare a apariției pandemiei este accelerarea ritmului de digitalizare a companiilor din industria alimentară.

Citește articolul arrow_forward