În momentul de față, o aplicație software devine parte din afacere, întrucât are la bază obiective menite să crească cifrele în materie de productivitate, eficiență sau control. În cazul aplicațiilor software personalizate unei industrii sau unui anumit tipar de model de business, așteptările sunt și mai crescute.
Iată care sunt cele mai frecvente capcane și probleme pe care trebuie să le ia în considerare un manager de proiect (sau C level) în cazul deciziei de a dezvolta o aplicație software de la zero:
- Evaluarea incorectă a resurselor de timp
Conform unui studiu efectuat în anul 2015 pe un eșantion reprezentativ de 50.000 de proiecte, Standish Group Chaos Report a concluzionat că mărimea companiei influențează rata de succes a unui proiect software. Astfel, cu cât aceasta este mai mare, cu atât riscurile de a pierde resurse și de a produce haos sunt direct proporționale.
- Extinderea bugetelor
Cu siguranță, estimările nerealiste sunt cea mai mare teamă a clienților care dezvoltă soluții software. Astfel, conform aceluiași studiu, în medie, companiile depășesc cu aproximativ 189% bugetele stabilite inițial, ceea ce înseamnă alocarea cu 222% în plus a unor resurse de timp față de estimarea propriu-zisă.
- Planificarea inadecvată
Conform unui studiu efectuat în anul 2016 despre modul în care project managerii abordează planificarea proiectelor dedicate dezvoltării software, 55% dintre profesioniștii în IT au evidențiat probleme majore în stabilirea coordonatelor necesare, cum ar fi buget, timp, managementul echipei sau calendarul specific.
- Cerințe neclare ale proiectului
În cele mai multe dintre situații, cerințele neclare ale proiectului au un rezultat vizibil atât în raport cu echipa de programatori, prin neînțelegerea funcționalităților tehnice, cât și în contextul neadaptării așteptărilor clientului la potențialul echipei de lucru. Recomandarea Softlead în fiecare dintre proiectele de implementare sau de software development gestionate este aceea a includerii serviciilor de analiză de business, în vederea stabilirii concrete a setului de obiective și de nevoi specifice fiecărei companii în parte în raport cu funcționalitățile tehnice solicitate.
Înțelegerile contractuale și discuțiile inițiale între beneficiar și compania software ar trebui să cuprindă o listă punctuală de aspecte care să fluidizeze etapele proiectului și să eficientizeze comunicarea dintre cele două părți.
Astfel, servicii precum software design, calendarul funcționalităților tehnice, procedura de testare, integrările suplimentare necesare, planificarea actualizărilor și a lansărilor prevăzute în proiect, drepturile de proprietate intelectuală și ale folosirii codului sunt puncte ce trebuie menționate și tratate cu strictețe și cu responsabilitate în contractul dintre beneficiar și dezvoltator.
- Un număr prea mare de oameni implicați în proiect
Alocarea unor echipe complexe și a unui număr mare de oameni în proiecte de software development poate însemna, în cazul unei organizări eficiente, o creștere masivă a riscurilor de eșec.
- Testarea aplicațiilor software
Principiul Fail Fast („Eșuează rapid”) în Dezvoltarea Software
Se spune că așa cum oamenii greșesc, aplicațiile software au disfuncții, iar singurul cod care este perfect este acela care încă nu a fost scris. Cu toate acestea, problemele pe care le poate avea o aplicație software la nivelul codului și a funcționalităților tehnice nu sunt aspecte care să pună obstacole de netrecut în lansarea produsului sau în respectarea calendarului de lucru. Ceea ce încurajează, însă, principiul Fail Fast este ideea de a nu persista în greșeși cu un modul sau un produs scris greșit din punctul de vedere al codului, pentru că asta poate duce rapid la costuri irecuperabile sau chiar la pierderea START-ului de a lansa un produs pe piață sau de a “ridica” o rundă de investiții.
Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Trimite un e-mail pe adresa [email protected] sau contactează-ne direct la numărul de telefon 0721 69 78 25.