Top 10 tipuri de aplicații software utile companiilor de producție de materiale de construcții din România

20 Feb 2024

În România, conform platformei de date financiare Termene.ro, sunt peste 58.000 de companii de producție, cele mai multe dintre acestea fiind companii mici și medii.

Top 10 tipuri de aplicații software utile companiilor de producție de materiale de construcții din România

Oportunitățile și beneficiile digitalizării sunt însă, unele semnificative pentru orice tip de companie de producție, indiferent de mărimea ei. Potrivit www.financesonline.com, la nivel internațional, aproximativ 46% dintre companiile mici folosesc deja soluții de tip Business Intelligence (BI), iar numărul lor este în continuă creștere în special după ce perioada pandemiei a indicat cât de mult pot eficientiza și automatiza fluxurile soluțiile software potrivite.

Conform datelor Softlead, două dintre industriile cu apetit crescut pentru digitalizare sunt reprezentate de producție și construcții. Întrucât nevoile de optimizare ale proceselor și activităților sunt esențiale, iată 10 tipuri de aplicații software utile în companiile de producție a materialelor de construcții. 

1. Aplicații software de tip ERP (Enterprise Resource Planning) 

Sistemele ERP joacă un rol crucial în transformarea digitală a companiilor de producție de materiale de construcții. Aceste aplicații integrează și centralizează datele legate de finanțe, stocuri de materie primă, manufactură și resurse umane. Prin intermediul unui sistem ERP bine implementat, companiile pot beneficia de o gestionare eficientă a resurselor, optimizarea lanțului de aprovizionare și o mai bună vizibilitate asupra întregului ciclu de producție.

2. Aplicații software de tip CRM (Customer Relationship Management)

Relația cu clienții este la fel de importantă ca și procesele interne de producție. Sistemele CRM se ocupă de gestionarea relațiilor cu partenerii, furnizorii și clienții, urmărirea interacțiunilor, gestionarea ofertelor și comenzi. O integrare eficientă a unui CRM poate sprijini eforturile de vânzare, asigurând un serviciu personalizat și construind loialitatea clienților.

3. Aplicații software pentru planificarea optimă a producției

Planificarea producției este esențială în industria materialelor de construcții, unde timpii de livrare și calitatea produselor sunt critici. Aplicațiile specializate în planificarea producției ajută la optimizarea alocării resurselor, programarea producției în funcție de cerere și gestionarea eficientă a operațiunilor de fabricație. Astfel, companiile pot evita supra-stocurile sau sub-stocurile și pot asigura o producție echilibrată.

4. Managementul documentelor

Fie că este vorba despre contracte de muncă, devize de lucrări, dosare depuse pentru aprobare, achiziții, toate documentele care circulă între unul sau mai multe departamente din cadrul unei companii de producție pot fi organizate/centralizate, stocate, gestionate și accesate facil cu ajutorul unei soluții software de management a documentelor.

De asemenea, printr-o aplicație sau un modul dedicat de management al documentelor, este asigurată securitatea datelor și sunt eliminate posibile erori umane. 

5. Aplicații software pentru gestionarea calității 

Într-o industrie în care calitatea materialelor de construcții este esențială, sistemele de gestionare a calității sunt vitale. Aceste aplicații monitorizează și gestionează procesele de control al calității, asigurând conformitatea cu standardele și normativele impuse. Prin utilizarea acestor sisteme, companiile pot îmbunătăți procesele de inspecție, reduce riscul de defectare și își pot consolida reputația în piață.

6. Aplicații software pentru monitorizarea stocurilor și gestiunea depozitelor

Gestionarea eficientă a stocurilor este un aspect critic în producția de materiale de construcții. Aplicațiile software dedicate monitorizează nivelurile de stoc, facilitează reordonarea automată a materiilor prime și ajută la reducerea pierderilor. Integrarea cu tehnologii precum codurile de bare sau RFID optimizează procesele de preluare și depozitare, asigurând o vizibilitate în timp real asupra stocurilor.

7. Sisteme software pentru monitorizarea performanței utilajelor și mașinilor

Într-un mediu de producție, performanța optimă a utilajelor este esențială pentru eficiență. Aplicațiile software de monitorizare a performanței utilajelor oferă date în timp real cu privire la funcționarea echipamentelor, timpul de funcționare și eventualele probleme. Aceste informații permit companiilor să efectueze mentenanța preventivă, să optimizeze utilizarea utilajelor și să minimizeze timpul de inactivitate.

8. Aplicații software pentru analiza datelor și Business Intelligence

În companiile de producție, analiza datelor în timp real permite întreținerea și intervenția preventivă, reducând esențial timpul de inactivitate și sporind eficiența operatională a echipamentelor și resurselor utilizate. Algoritmii de învațare automată și analiza predictivă facilitează prognoza tot mai corecta a cererii, rezultând o gestionare optimizată a stocurilor și costuri considerabil reduse.

9. Aplicații software de tip RPA (Robotic Process Automation)

Soluțiile software de tip RPA se caracterizează, în principal, prin reproducerea interacțiunii utilizatorului cu mașina de lucru și sistemele IT ale companiei (key-stroke level). De exemplu, actiuni de tip copy/paste, interogări repetate ale site-urilor, exporturi, extragerea datelor din documente, completarea formularelor electronice, citirea și scrierea în baze de date, dar si altele.

Pentru cazurile în care un proces are un grad ridicat de maturitate, date clare de intrare, iesire și reguli de procesare a informatiei, cu ajutorul aplicațiilor software RPA se pot automatiza procesele end-to-end: order to cash, invoice to pay, record to report, etc.

10. Semnătura electronică

Companiile de producție se confruntă, adesea, fie cu fluctuații mari de personal, fie cu un volum impresionant de documente printate ce necesită scanare, verificări în arhivă, îndosariere sau trimitere. De asemenea, în astfel de companii poate apărea riscul luării deciziilor întârziate ce declanșează ratarea unor oportunități, toate acestea cauzate de întârzierea unei semnături. Cu ajutorul semnăturii electronice, companiile câștigă timp, reduc costuri și cresc eficiența angajaților în orice tip de departament.

 

Ai nevoie de o aplicație software dedicată companiei tale de producție? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu solicitarea completă pe adresa [email protected] 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Organizațiile din domeniul serviciilor financiare au la dispoziție mai puțin de 7 luni pentru a se conforma noilor reglementări privind reziliența operațională digitală (DORA)

Devhd: Un proiect de conformitate cu DORA (Digital Operational Resilience Act) nu poate dura mai puțin de 6 luni iar companiile care nu s-au preocupat de acest aspect riscă să nu îndeplinească toate condițiile de conformitate pe 17...

Citește articolul
Softlead

[Studiu de caz] Editura Litera își gestionează toate procesele de business cu Entersoft Business Suite® și Entersoft Retail®

Cu peste 1.000 de titluri editate anual în cele 50 de colecții și imprinturi, Editura Litera pune la dispoziție cărți din cele mai variate domenii. La 32 de ani de când a văzut lumina tiparului prima carte, Editura Litera...

Citește articolul