În calitate de companie de cercetare, previziunile Garner se îndreaptă, de cele mai multe ori, spre companiile mari, dar multe dintre trendurile menționate se reflectă adesea în activitatea companiilor mici și mijlocii sau chiar a start-up-urilor.
Cele mai importante aspecte menționate de Gartner în lista trendurilor pentru perioada imediat următoare includ:
- Companiile vor apela tot mai mult la înlocuirea resurselor umane cu cele tehnologice
45% dintre companiile ce au înregistrat creșteri rapide vor găsi o metodă foarte bună de reducere a costurilor și de eficientizare prin apelarea la sistemele de tehnologii inteligente.
Din punct de vedere financiar, pasul nu va fi unul considerat costisitor pentru companiile cu astfel de resurse, dar provocarea va fi una reprezentativă pentru cele aflate la început de drum.
- Departamentele de marketing vor avea sisteme automatizate/robotizate ce vor prelua activitățile copywriteri-lor
Până în anul 2020, specialiștii Gartner estimează că nu vom mai vorbi despre conținut creat de copywriteri, ci de soft-uri și tehnologii avansate. Întrucât calitatea conținutului existent este în continuă scădere, iar tipologiile de articole, comunicate de presă, rapoarte sau mesaje dedicate de marketing au început să fie tot mai des confundate și scrise într-o formă impersonală, specialiștii se așteată ca acestea să fie facil redate prin tehnologii avansate.
În acest moment, există tehnologii automatizate de creare de conținut folosite pentru publicații sportive.
- Până în anul 2018, 20% dintre clădirile de birouri inteligente vor deveni victime ale atacurilor cibernetice, conform Gartner.
- Asistenții virtuali vor coordona era post-app
Până în anul 2020, specialiștii Gartner se așteaptă ca 40% dintre interacțiunile prin aplicațiile mobile să le aparțină asistenților virtuali. Cunoscuți și sub acronimul VPA, Siri, Cortana sau Google Now își vor îmbunătăți performanțele și vor deveni mult mai folositori utilizatorilor de tehnologii mobile pentru a răspunde rapid solicitărilor acestora. Mai mult decât atât, aistenții virtuali sunt un instrument excelent pentru a colecta date importante despre nevoile, așteptările, obiceiurile utilizatorilor, fiind baza unor algoritmi comportamentali ce dețin coordonate uamane reale.
- Consumatorii vor deveni cei mai importanți inamici ai serviciilor din cloud.
95% dintre vulnerabilitățile de securitate informatică vor avea la bază vina umană