Doar 55% dintre lansările aplicațiilor software respectă termenele stabilite inițial, conform celui mai recent studiu publicat de Gartner Inc.
Studiul arată, de asemenea, că doar 11% dintre companii raportează încadrarea în etapele dedicate lansării, spune Adrian Lee, Senior Research Director în cadrul Gartner. De cele mai multe ori, aceste situații au la bază numeroși factori, precum obstacolele date de procedurile interne, întârzieri în fluxurile de dezvoltare, apariția erorilor în testare sau chiar neîndeplinirea așteptărilor impuse de clienți.
Pentru a ajuta managerii de produs, Gartner a lansat un instrument dedicat creării unui sistem de scoring pentru fiecare stadiu al finalizării unui modul sau a unei aplicații software, principala caracteristică a acestuia fiind dată de atribuirea unei strategii de produs.
46% dintre product managerii incluși în studiul Gartner spun că sunt responsabili în totalitate de managementul, planificarea, respectarea etapelor de strategie, planificare și respectare a fazelor de implementare a unui produs, în timp ce 39% dintre respondenți au confirmat faptul că rolul lor este acela de a crea o strategie a produsului, de a planifica și de a crea road map-urile dedicate acestuia.
Rolul unui product manager într-o companie este multifuncțional, mai ales în etapa care precedă lansarea unui produs software, când interacționează direct cu activități de vânzări, marketing, demo-uri sau testare. Studiul Gartner arată, însă, că doar 20% dintre companiile incluse în cercetare consideră că rolul product managerilor este acela care include inovația sau colaborarea dintre departamentele-cheie ale unei companii cu impact digital.