Studiu Gartner: 45% dintre produsele software lansate depășesc termenele cu minim o lună

11 septembrie 2019

Un studiu recent lansat de Gartner arată că tot mai mulți specialiști în Product Management se confruntă cu o rată a eșecului semnificativă în ceea ce privește lansarea produselor pe care le gestionează.

Studiu Gartner: 45% dintre produsele software lansate depășesc termenele cu minim o lună

Doar 55% dintre lansările aplicațiilor software respectă termenele stabilite inițial, conform celui mai recent studiu publicat de Gartner Inc.

Studiul arată, de asemenea, că doar 11% dintre companii raportează încadrarea în etapele dedicate lansării, spune Adrian Lee, Senior Research Director în cadrul Gartner.  De cele mai multe ori, aceste situații au la bază numeroși factori, precum obstacolele date de procedurile interne, întârzieri în fluxurile de dezvoltare, apariția erorilor în testare sau chiar neîndeplinirea așteptărilor impuse de clienți. 

Pentru a ajuta managerii de produs, Gartner a lansat un instrument dedicat creării unui sistem de scoring pentru fiecare stadiu al finalizării unui modul sau a unei aplicații software, principala caracteristică a acestuia fiind dată de atribuirea unei strategii de produs.

46% dintre product managerii incluși în studiul Gartner spun că sunt responsabili în totalitate de managementul, planificarea, respectarea etapelor de strategie, planificare și respectare a fazelor de implementare a unui produs, în timp ce 39% dintre respondenți au confirmat faptul că rolul lor este acela de a crea o strategie a produsului, de a planifica și de a crea road map-urile dedicate acestuia.

Rolul unui product manager într-o companie este multifuncțional, mai ales în etapa care precedă lansarea unui produs software, când interacționează direct cu activități de vânzări, marketing, demo-uri sau testare. Studiul Gartner arată, însă, că doar 20% dintre companiile incluse în cercetare consideră că rolul product managerilor este acela care include inovația sau colaborarea dintre departamentele-cheie ale unei companii cu impact digital.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Kaspersky prezintă o soluție cloud creată pentru a contracara trișatul în domeniul eSports

Kaspersky a făcut primul pas în protejarea fair play-ului în domeniul eSports: compania a introdus o versiune beta a noii sale soluții Kaspersky Anti-Cheat pentru a ajuta organizatorii să combată trișorii. Cu această nouă ofertă cloud, Kaspersky detectează în timp real tentativele de a trișa și furnizează rapoarte automate clientului, care poate apoi să ia o decizie ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One HANA, tranzacţional şi analitic într-o singură platformă

Dacă aveţi în plan implementarea SAP Business One, trebuie să decideţi ce versiune a sistemului ERP alegeţi. În funcţie de tipul bazei de date, aveţi două opţiuni: SAP Business One pentru Microsoft SQL (baza de date relaţională standard) sau SAP Business One pentru SAP HANA (baza de date pe tehnologie in-memory computing). 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce e nevoie de normarea industriei de robotică?

Era digitală înseamnă, printre multe altele, şi automatizarea extinsă a proceselor robotice (RPA). Tehnologia scuteşte oamenii de efectuarea unor ore nenumărate de sarcini repetitive şi secvenţiale, fără o mare valoare adăugată. Însă aceşti “boţi” care definesc automatizarea nu înseamnă şi scutirea de existenţa unor ameninţări de natură informatic...

Citește articolul arrow_forward