Top 10 motive pentru care un service trebuie să investească într-o aplicație de management:
- Managementul tichetelor. Pentru angajații aflați pe teren, comunicarea cu echipele de specialiști din birouri, care pot prelua și gestiona problemele clienților este esențială și trebuie să fie una facilă, rapidă și eficientă. Circuitul problemei și al soluțiilor trebuie să fie unul pe verticală, ceea ce înseamnă că aplicația software trebuie să poată să beneficieze de un sistem de escaladare automatizată.
- Reducerea numărului de tichete nerezolvate va însemna creșterea gradului de satisfacție al clienților.
- Raportare eficientă. Echipele de tehnicieni pot actualiza și descărca rapoarte complete de activitate, acestea devenind instrumente ce pot fi utilizate pe toate nivelele de management și de raportare, în vederea dezvoltării business-ului, anticipării unor eventuale probleme sau previzionării fluctuațiilor financiare sau de resurse umane.
- Gestionarea eficientă a intervențiilor de pe teren. Monitorizarea și managementul echipelor de tehnicieni, planificarea vizitelor de lucru, gestionarea stocurilor de consumabile (piese de schimb), generarea rapoartelor și creionarea rutelor deplasării pot aduce creșteri ale performanțelor interne și scăderi de costuri.
- Eficientizarea timpului de deplasare a echipelor de tehnicieni și optimizarea rutelor destinațiilor înseamnă, în definitiv, scăderea costurilor alocate fiecărui client.
- Reducerea costurilor companiei (prin echipe eficiente, prin eficientizarea rutelor și scăderea bugetelor de carburanți etc.).
- Accesarea în orice moment a istoricului de achiziție, tichetelor oferă un plus de transparență fluxurilor de lucru și la nivelul întregului business.
- Maximizarea eficienței și accelerarea procesului de livrare a serviciilor.
- Creșterea satisfacției clienților.
- Creșterea performanței angajaților.
Care sunt cele mai importante funcționalități ale unei aplicații cu rol de management a service-urilor:
- Managementul clienților și furnizorilor.
Interacțiunea cu un portofoliu variat de clienți, precum și cu furnizori ce aparțin unor industrii diferite poate genera dezorganizare și haos într-o echipă, mai ales atunci când aceasta este împărțită în tehnicieni care merg pe teren și colegii lor, de la birouri. De aceea, modulele de tip CRM (Customer Relationship Management) eficientizează statusul comunicării cu partenerii și oferă posibilitatea generării rapoartelor de activitate, a activităților și timpilor alocați fiecărei interacțiuni.
- Managementul programărilor activităților de service se poate face printr-un modul software dedicat, ce oferă acces la un calendar, la planificarea intervențiilor, asigurând beneficiarul de evitarea erorilor umane sau de omiterea unor deplasări agreate cu clientul.
- Planificarea intervențiilor (stabilirea și confirmarea lor în calendarele de lucru, posibilitatea de a identifica perioadele cu maximă sau cu minimă încărcare, predictibilitatea necesarului de resurse umane).
- Modul de garanții (gestionarea documentelor de garanție, managementul valabilității lor)
- Modul de gestionare a stocurilor de piese. Această componentă software indică necesarul de consumabile necesare echipelor de tehnicieni, oferind o viziune asupra perioadelor cu cerere mare, o predictibilitate a costurilor (prin investiții în comenzi noi) și capacitatea de setare a alertelor cu privire la epuizarea unor tipuri de produse.
- Rapoarte
- Facturare
- Managementul resurselor umane (salarizare, pontaj, fișa postului)
- Modul de alerte și notificări
- Gestionarea flotelor auto
Industriile care au nevoie de soluții software de management al service-urilor
Orice companie care are un departament de intervenție cu minim 5 angajați sau firmele care oferă exclusiv servicii de intervenție și de servisare au, în mod clar, nevoie de o aplicație software care să gestioneze și să monitorizeze activitatea. Industriile cu cea mai mare aplicabilitate în implementarea acestor soluții IT sunt: service-uri auto, de mentenanță a sistemelor de lockere, a mecanismelor electrice, electro-IT, de ascensoare, de utilaje și sistemul medical.
Companiile care se încadrează în aceste industrii și care oferă servicii de mentenanță și de intervenție, dar care nu au implementat o soluție software specifică se pot confrunta cu întârzieri ale intervențiilor, blocaje ale echipelor în procesele de livrare și cu o creștere a gradului de nemulțumire a clienților.
Ai nevoie de o aplicație software de management al serviciilor? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.