Soluții software pentru service-uri. Ce oferă și de ce sunt esențiale?

18 octombrie 2021

54% dintre companiile de tip sevice-uri care au ales implementarea unei aplicații software au reușit să crească eficiența și să asigure procese de asistență superioare din perspectiva calității serviciilor oferite. Datele sunt furnizate de platforma Software Advice și includ o serie de concluzii utile oricărui business care vizează creșterea satisfacției clienților unui service, fie că este vorba despre service-uri auto, echipamente sau de mentenanță.

Soluții software pentru service-uri. Ce oferă și de ce sunt esențiale?

Top 10 motive pentru care un service trebuie să investească într-o aplicație de management:

  • Managementul tichetelor. Pentru angajații aflați pe teren, comunicarea cu echipele de specialiști din birouri, care pot prelua și gestiona problemele clienților este esențială și trebuie să fie una facilă, rapidă și eficientă. Circuitul problemei și al soluțiilor trebuie să fie unul pe verticală, ceea ce înseamnă că aplicația software trebuie să poată să beneficieze de un sistem de escaladare automatizată.
  • Reducerea numărului de tichete nerezolvate va însemna creșterea gradului de satisfacție al clienților.
  • Raportare eficientă. Echipele de tehnicieni pot actualiza și descărca rapoarte complete de activitate, acestea devenind instrumente ce pot fi utilizate pe toate nivelele de management și de raportare, în vederea dezvoltării business-ului, anticipării unor eventuale probleme sau previzionării fluctuațiilor financiare sau de resurse umane.
  • Gestionarea eficientă a intervențiilor de pe teren. Monitorizarea și managementul echipelor de tehnicieni, planificarea vizitelor de lucru, gestionarea stocurilor de consumabile (piese de schimb), generarea rapoartelor și creionarea rutelor deplasării pot aduce creșteri ale performanțelor interne și scăderi de costuri.
  • Eficientizarea timpului de deplasare a echipelor de tehnicieni și optimizarea rutelor destinațiilor înseamnă, în definitiv, scăderea costurilor alocate fiecărui client.
  • Reducerea costurilor companiei (prin echipe eficiente, prin eficientizarea rutelor și scăderea bugetelor de carburanți etc.).
  • Accesarea în orice moment a istoricului de achiziție, tichetelor oferă un plus de transparență fluxurilor de lucru și la nivelul întregului business.
  • Maximizarea eficienței și accelerarea procesului de livrare a serviciilor.
  • Creșterea satisfacției clienților.
  • Creșterea performanței angajaților.

Care sunt cele mai importante funcționalități ale unei aplicații cu rol de management a service-urilor:

  • Managementul clienților și furnizorilor.

Interacțiunea cu un portofoliu variat de clienți, precum și cu furnizori ce aparțin unor industrii diferite poate genera dezorganizare și haos într-o echipă, mai ales atunci când aceasta este împărțită în tehnicieni care merg pe teren și colegii lor, de la birouri. De aceea, modulele de tip CRM (Customer Relationship Management) eficientizează statusul comunicării cu partenerii și oferă posibilitatea generării rapoartelor de activitate, a activităților și timpilor alocați fiecărei interacțiuni.

  • Managementul programărilor activităților de service se poate face printr-un modul software dedicat, ce oferă acces la un calendar, la planificarea intervențiilor, asigurând beneficiarul de evitarea erorilor umane sau de omiterea unor deplasări agreate cu clientul.
  • Planificarea intervențiilor (stabilirea și confirmarea lor în calendarele de lucru, posibilitatea de a identifica perioadele cu maximă sau cu minimă încărcare, predictibilitatea necesarului de resurse umane).
  • Modul de garanții (gestionarea documentelor de garanție, managementul valabilității lor)
  • Modul de gestionare a stocurilor de piese. Această componentă software indică necesarul de consumabile necesare echipelor de tehnicieni, oferind o viziune asupra perioadelor cu cerere mare, o predictibilitate a costurilor (prin investiții în comenzi noi) și capacitatea de setare a alertelor cu privire la epuizarea unor tipuri de produse.
  • Rapoarte
  • Facturare
  • Managementul resurselor umane (salarizare, pontaj, fișa postului)
  • Modul de alerte și notificări
  • Gestionarea flotelor auto

Industriile care au nevoie de soluții software de management al service-urilor

Orice companie care are un departament de intervenție cu minim 5 angajați sau firmele care oferă exclusiv servicii de intervenție și de servisare au, în mod clar, nevoie de o aplicație software care să gestioneze și să monitorizeze activitatea. Industriile cu cea mai mare aplicabilitate în implementarea acestor soluții IT sunt: service-uri auto, de mentenanță a sistemelor de lockere, a mecanismelor electrice, electro-IT, de ascensoare, de utilaje și sistemul medical.

Companiile care se încadrează în aceste industrii și care oferă servicii de mentenanță și de intervenție, dar care nu au implementat o soluție software specifică se pot confrunta cu întârzieri ale intervențiilor, blocaje ale echipelor în procesele de livrare și cu o creștere a gradului de nemulțumire a clienților.

Ai nevoie de o aplicație software de management al serviciilor? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.

Aplicații software recomandate

SmartCash Retail Management System este singura platforma software românească, ce poate fi utilizată pentru managementul oricărui format comercial, indiferent de complexitate, de la magazine sau cafenele până la hypermarket-uri sau de...

Citește tot arrow_forward

Tool pentru managementul campaniilor de marketing.

Citește tot arrow_forward

Fastboss este un Asistent Virtual vocal imbogățit cu Inteligență Artificială care vă ajută să completati documentele de rutină specifice afacerii dvs atunci cînd sunteți departe de computer, folosind dictare cu voce .Menține și gestionea...

Citește tot arrow_forward

Lemon Pos este aplicația software care ușurează eliberarea bonului fiscal printr-o interfața flexibila și ușor de personalizat care inlocuieste tastatura casei de marcat.

Citește tot arrow_forward

Autoshop - Software solution pentru service-ul tau auto: - este usor de folosit - nu trebuie sa instalezi nimic - este contruita cu ajutorul ultimelor tehnologii marca Google - ...

Citește tot arrow_forward

Sedona Retail este unul din cele mai populare programe de gestiune din Romania, acoperind integral nevoile magazinelor alimentare si nealimentare: • Conectarea tuturor echipamentelor, inclusiv cantare cu etichetare, terminale de plata, terminale d...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Atos și Thales creează cea mai mare companie europeană de big data și AI pentru apărare și securitate

Atos și Thales anunță crearea Athea, o societate mixtă care va dezvolta o platformă suverană de big data și inteligență artificială pentru jucătorii din sectorul public și privat din comunitățile de apărare, informații și securitate internă a statului. Athea se va baza pe experiența acumulată de ambele companii din faza demonstrativă a programului ARTEMIS, platforma de big dat...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum a impactat pandemia utilizarea aplicațiilor mobile?

Conform unui studiu realizat de BusinessOfApps, în anul 2020 s-a înregistrat un record de 218 miliarde de descărcări pe aplicațiile mobile, iar în T2 2021 un record de 34 de miliarde de dolari în cheltuieli, cu 2 miliarde mai mult decât in T1....

Citește articolul arrow_forward