România
- Digi Communications, compania care deține operatorul telecom RCS&RDS, a participat la licitația 5G din Portugalia și a fost desemnată printre câștigători, fapt ce anunță expansiunea pe teritoriul portughez. Organizația va beneficia de 4 benzi de frecvență, iar prețul aferent al acestora este, în total, de aproximativ 68 de milioane de euro.
- Tailent, compania românească de tehnologie cunoscută pentru democratizarea accesului la soluții Robotic Process Automation (RPA), încheie un parteneriat cu furnizorul de soluții Wolters Kluwer România pentru a introduce soluții de automatizare la prețuri accesibile în industrii cu reglementări stricte precum domeniile juridic, conformitate, fiscal și contabilitate. Soluțiile RPA accesibile sunt foarte potrivite pentru astfel de sectoare unde angajații au de îndeplinit zilnic sarcini de rutină.
- Startup-ul medtech Medicai, care facilitează colaborarea în Cloud în timp real, între medici și pacienți, pentru investigații imagistice și documente medicale, a atras o nouă finanțare în valoare de 400.000 de euro de la ROCA X.
- Serket, un start-up ce asigură funcții de gestiune în ferme, creat cu ajutorul tehnologiilor de inteligență artificială și computer vision și fondat de un antreprenor maghiar a câștigat premiul de 50.000 de euro, în finala competiției UiPath Automation Awards și va beneficia de mentorat din partea companiei româno-americane UiPath.
- Nagarro, companie cu activitate în domeniul ingineriei digitale și a soluțiilor tehnologice, care a preluat anul trecut iQuest în România, l-a numit pe Andrei Doibani în calitate de Managing Director pentru Europa de Est, zonă ce cuprinde momentan România și Polonia. Acesta va fi responsabil de crearea și implementarea strategiei regionale a companiei, respectiv a operațiunilor de service.
- Bunnyshell, startup-ul românesc ce dezvoltă tehnologii pentru managementul infrastructurii Cloud, este finalist al Global Startup Awards, cea mai mare competiție independentă de startup-uri.
- Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s din România, a anunțat că va investi peste 2 milioane de euro până la finalul anului 2021 pentru remodelarea și introducerea unui sistem în mai multe restaurante din țară. Anul acesta, compania a investit deja peste 1,2 milioane de euro în modernizarea și digitalizarea a trei restaurante din București și a altor două din Cluj-Napoca, urmând ca până la finalul anului încă trei restaurante să beneficieze de noul sistem digital.
Global
- Conform Business of Apps, utilizatorii europeni de aplicații mobile au cheltuit aproximativ 4,6 miliarde de dolari pe AppStore și Google Play în cel de-al treilea trimestru al anului 2021, înregistrând o creștere de 21% față de anul precedent. Aceste cheltuieli au reprezentat 13,6% din veniturile globale din aplicațiile mobile, depășind 33,7 miliarde de dolari.
- Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a oficializat zvonurile cu privire la schimbarea numelui companiei mamă, ce cuprinde platformele Facebook, Instagram, WhatsApp și Oculus, în Meta. După 17 ani, odată cu această schimbare, Zuckerberg țintește spre construirea unui metavers.
- Potrivit VentureBeat, 67% dintre dezvoltatori sunt deschiși spre implementarea unei filozofii de tip API-first. Procentul companiilor ce s-au declarat deschise spre o astfel de adopție a crescut cu aproximativ 5% față de anul 2020, iar liderii din domeniu susțin faptul că dispun de capabilitatea de a produce API-uri mai rapid, de a realiza implementări mai frecvent, prezintă mai puține eșecuri și se redresează mai rapid atunci când apar erori.
- Gigantul Microsoft a achiziționat Clear Software, un start-up ce dezvoltă tehnologii de automatizare software de tip IPaaS (integrare ca și serviciu). Clear susține dezvoltarea fluxurilor de integrare ce asigură integrarea proceselor, serviciilor și datelor bazate în Cloud, toate acestea putând fi personalizate în funcție de nevoile organizațiilor.
- La începutul acestei luni, Mailchimp a lansat soluția Content Optimizer, un nou produs care folosește inteligența artificială pentru a contribui la îmbunătățirea performanței campaniilor de marketing prin e-mail. Content Optimizer folosește funcții de machine learning și reguli de business pentru a prezice calitatea campaniilor de e-mail și pentru a oferi sugestii despre cum se poate îmbunătățiți conținutul, aspectul și imaginile.
- Conform unui sondaj realizat de Gartner, în ciuda atenției acordate și investițiilor sporite, 55% dintre programele guvernamentale digitale nu reușesc să se extindă. Ca și si soluție, persoanele aflate în pozițiile de CIO pot adopta practici utilizate de către alte guverne mai dezvoltate din punct vedere digital pentru a îmbunătăți propriile programe.