Semnătura electronică ajută companiile să desfășoare activitatea în condiții de lucru de acasă

27 martie 2020

Mutarea activității de lucru la distanță, în afara birourilor, înseamnă o adaptare continuă a companiilor, inclusiv de natură administrativă. Pentru a eficientiza fluxurile de semnare a documentelor de maximă urgență, semnătura electronică este esențială, fiind respectate, în același timp, siguranța beneficiarului. Semnătura electronică este reglementată prin lege de mai bine de 10 ani.

Semnătura electronică ajută companiile să desfășoare activitatea în condiții de lucru de acasă

Când poate fi folosită semnătura electronică?

Semnătura electronică poate fi utilizată în interacțiunea dintre persoane fizice și instituții publice. De exemplu, semnătura electronică poate fi folosită pentru semnarea unor documente electronice (de orice natură – de la contracte si declarații fiscale la facturi și bilanțuri) care pot ajunge la:

  • Autoritățile din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP);
  • Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF);
  • Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM);
  • Oficiul Național al Registrului Comertului (ONRC);
  • Casa de Asigurări de Sănătate (CAS);
  • Bănci;
  • Departamentele (de HR, de vânzări etc.) ale companiilor.

Ce este semnătura electronică?

Semnătura electronică este un simbol digital, ce are aceeași valoare precum a semnăturii clasice, cu rol de validare a autenticității actelor distribuite și folosite online. Certificatul digital este valabil pe o perioadă determinată, iar reînnoirea lui presupune plata unui cost suplimentar care este, de obicei, mai mic decât cel de achiziţie.

De semnătura digitală poate beneficia orice persoană fizică sau juridică care deține un cod digital unic, generat de un dispozitiv specializat, precum și un cod pereche, necesar verificării semnăturii electronice. Desigur, toate acestea au la bază un contract cu un furnizor de servicii de certificare digitală, ce oferă acces la toate aceste coduri.

Cum se obține semnătura electronică?

Semnătura electronică se obţine folosind un certificat digital ce asigură "identitatea virtuala" a posesorului şi permite identificarea fără echivoc a semnatarului.

Crearea semnăturii electronice necesită: un certificat digital calificat pentru semnătură electronică, un dispozitiv calificat de creare a semnăturilor electronice și o aplicație software de semnare.

Pe piața din România există mai multe companii care oferă servicii de semnătură digitală, printre cei mai cunoști fiind certSign, digiSign, certDigital.

Care sunt costurile pe care le are semnătura digitală?

Costurile pentru obținerea semnăturii digitale pornesc de la:

  • Certificat digital + dispozitiv criptografic: 45 Euro
  • Reînnoire certificat digital: 27 Euro.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward