Semnătura electronică ajută companiile să desfășoare activitatea în condiții de lucru de acasă

27 martie 2020

Mutarea activității de lucru la distanță, în afara birourilor, înseamnă o adaptare continuă a companiilor, inclusiv de natură administrativă. Pentru a eficientiza fluxurile de semnare a documentelor de maximă urgență, semnătura electronică este esențială, fiind respectate, în același timp, siguranța beneficiarului. Semnătura electronică este reglementată prin lege de mai bine de 10 ani.

Semnătura electronică ajută companiile să desfășoare activitatea în condiții de lucru de acasă

Când poate fi folosită semnătura electronică?

Semnătura electronică poate fi utilizată în interacțiunea dintre persoane fizice și instituții publice. De exemplu, semnătura electronică poate fi folosită pentru semnarea unor documente electronice (de orice natură – de la contracte si declarații fiscale la facturi și bilanțuri) care pot ajunge la:

  • Autoritățile din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP);
  • Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF);
  • Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM);
  • Oficiul Național al Registrului Comertului (ONRC);
  • Casa de Asigurări de Sănătate (CAS);
  • Bănci;
  • Departamentele (de HR, de vânzări etc.) ale companiilor.

Ce este semnătura electronică?

Semnătura electronică este un simbol digital, ce are aceeași valoare precum a semnăturii clasice, cu rol de validare a autenticității actelor distribuite și folosite online. Certificatul digital este valabil pe o perioadă determinată, iar reînnoirea lui presupune plata unui cost suplimentar care este, de obicei, mai mic decât cel de achiziţie.

De semnătura digitală poate beneficia orice persoană fizică sau juridică care deține un cod digital unic, generat de un dispozitiv specializat, precum și un cod pereche, necesar verificării semnăturii electronice. Desigur, toate acestea au la bază un contract cu un furnizor de servicii de certificare digitală, ce oferă acces la toate aceste coduri.

Cum se obține semnătura electronică?

Semnătura electronică se obţine folosind un certificat digital ce asigură "identitatea virtuala" a posesorului şi permite identificarea fără echivoc a semnatarului.

Crearea semnăturii electronice necesită: un certificat digital calificat pentru semnătură electronică, un dispozitiv calificat de creare a semnăturilor electronice și o aplicație software de semnare.

Pe piața din România există mai multe companii care oferă servicii de semnătură digitală, printre cei mai cunoști fiind certSign, digiSign, certDigital.

Care sunt costurile pe care le are semnătura digitală?

Costurile pentru obținerea semnăturii digitale pornesc de la:

  • Certificat digital + dispozitiv criptografic: 45 Euro
  • Reînnoire certificat digital: 27 Euro.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward