Astfel, MerchantPro aloca o parte din echipa sa pentru a asista afacerile locale cu magazine offline, puternic afectate de starea de urgenta si contextul epidemiologic. 7 specialisti in eCommerce din echipa MerchantPro sunt dedicati incepand de astazi pentru implementarea in timp record a unui magazin online complet functional pe platforma MerchantPro.
In cadrul acestei initiative de sprijin, intitulate Oxigen prin eCommerce, afacerile offline pot beneficia de asemenea de acces gratuit la platforma de eCommerce MerchantPro.
Datele din platforma MerchantPro arata ca segmentul online inregistreaza evolutii pozitive in aceasta perioada, cum era de altfel de asteptat. Saptamana trecuta, s-au inregistrat cresteri semnificative ale numarului tranzactiilor si valorii medii ale comenzilor, cu 25% si respectiv 22% fata de aceeasi saptamana a anului anterior. Credem astfel ca, pentru afacerile de retail care functionau pana nu demult in spatii offline, lansarea unui magazin online care sa propuna chiar si o oferta partiala de produse poate fi o solutie pentru continuarea activitatii economice in aceasta perioada –declara Arthur Radulescu, Director General ShopMania Net, compania care administreaza MerchantPro.
Pe langa suportul alocat intern de echipa MerchantPro, demersul Oxigen prin eCommerce vizeaza si atragerea altor specialisti eCommerce care pot veni in sprijinul afacerilor locale nevoite sa se adapteze la vanzarile online intr-un timp foarte scurt, in conditii de siguranta, precum specialisti in marketing online, social media, fotografi etc.
MerchantPro este o solutie SaaS pentru eCommerce foarte usor de integrat in fluxul firesc operational al unui business. Antreprenorii si cei implicati in afaceri locale offline sunt insa acum intr-o situatie fara precedent, in care orice ajutor pentru tinerea pe linia de plutire a afacerii lor este foarte important. Prin urmare, am alocat o parte din echipa noastra care sa-i asiste cu know how, sfaturi si solutii pentru procesul de lansare a magazinului online. Prin profilul sau de SaaS, platforma MerchantPro permite oricum lansarea in foarte scurt timp a unui magazin online complet echipat, fara necesitatea ca detinatorii acestuia sa aiba cunostinte tehnice, dar acest taskforce pe care l-am alocat vine sa accelereze si mai mult procesul. De asemenea, am initiat deja discutii cu parteneri care ar putea asigura partea de procesare plati sau curierat, dar facem un apel la solidaritate si catre toti cei care pot oferi servicii conexe gratuite sau la preturi speciale pentru magazinele care fac pasii catre online fortati de contextul socio-economic actual –adauga Arthur Radulescu.
In martie, crestere de 18% a numarului tranzactiilor fata de anul trecut
Primele trei saptamani din luna martie au adus o crestere de 18% a numarului de comenzi preluate de magazinele online din platforma MerchantPro, fata de aceeasi perioada a lui 2019. Sapamana trecuta (16-22 martie), cresterea a fost de 25%, in timp ce in prima saptamana a lunii martie (2-8 martie) dinamica a fost de +13% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
La nivelul celor peste 1.000 magazine online care functioneaza pe platforma MerchantPro se remarca o crestere semnificativa fata de anul anterior, semn ca publicul se indreapta tot mai mult catre comenzile online pentru a-si satisface nevoile de trai si de adaptare la situatia actuala, de la produse de ingrijire, curatenie sau alimentare, pana la produse din categoriile fashion sau home&deco, spune Arthur Radulescu.
Ca urmare a indemnului general de a evita folosirea platilor numerar si a limita interactiunea cu personalul firmelor de curierat, platile efectuate online la nivel de platforma MerchantPro s-au dublat in cea de-a treia saptamana din martie fata de inceputul lunii.
Magazinele online active care utilizeaza platforma MerchantPro in Romania au listate un numar total de peste 5 milioane de produse.
MerchantPro a inregistrat anul trecut afaceri de 500.000 euro, in crestere cu 15% fata de 2019.