„SAS are intenții serioase în abordarea sa față de AI-ul generativ, date sintetice, simulări de gemeni digitali și modele lingvistice mari, iar asta pe bună dreptate”, arată Dan Vesset, Group Vice President, Analytics and Information Management în cadrul IDC. „Toate acestea sunt capacități critice care permit o viteză mai mare de luare a deciziilor – scopul principal al directorilor care alocă fonduri pentru investiții în cele mai noi inițiative de inteligență artificială, analytics și inițiative privind datele. Reputația SAS în privința promovării unei inteligențe artificiale etice înseamnă că va putea oferi clienților susținere solidă pentru aceste tehnologii transformaționale, un aspect foarte important atunci când mizele sunt foarte mari pentru clienți din industrii ce gestionează date sensibile, precum sectorul bancar sau cel medical.”
SAS continuă să lucreze alături de clienții săi pentru a construi simulări de gemeni digitali în manufactură și logistică. Pentru generarea de date sintetice, SAS colaborează cu clienții din industriile bancare și medicale. Totodată, SAS cercetează îndeaproape și aplicarea de LLM-uri (modele lingvistice mari) problemelor din industrie, cu accent pe livrarea unor rezultate sigure și de încredere pentru clienți.
„Realizarea de plusvaloare prin intermediul AI-ului generativ necesită o expertiză profundă a industriei, capacități AI de ultimă generație și guvernanță de tip end-to-end. SAS are capacitatea unică de livra toate aceste elemente necesare”, a explicat Bryan Harris, Executive Vice President și Chief Technology Officer în cadrul SAS. ”Investiția noastră de 1 miliard de dolari în soluții pentru industrie include integrarea de capacități fiabile de AI generativ, care sunt precise, explicabile și valabile. Software-ul SAS este de cele mai multe ori critic în afacerile clienților noștri și nu ne permitem să avem dreptate doar uneori.”
În cadrul evenimentului SAS Explore, liderii SAS au prezentat progresele inovative ale companiei în privința AI-ului generativ, astfel:
- Generare de date sintetice. SAS este pionier în oferirea unei extensii brevetate pentru rețelele generative adversare pentru a crea date tabulare statistice congruente, ce reflectă complexitatea condițiilor din lumea reală. Această capabilitate garantează siguranța confidențialității, atenuarea biasurilor și reprezintă fundația gemenilor digitali. Inovațiile SAS în acest domeniu sporesc masiv modelele predictive în timp ce reduc costurile necesare obținerii de insight-uri în industrii precum științele vieții, medicale, bancare, de asigurări, retail și manufactură.
- Gemeni digitali. Pentru a combate perturbările și a îmbunătăți reziliența, organizațiile trebuie să stimuleze și să optimizeze sisteme complexe precum lanțurile de aprovizionare și spațiile de manufactură. Crearea unui geamăn digital pentru un sistem fizic ajută o organizație să-și pună întrebări precum ”cum ar fi dacă?” și să afle rezultate viitoare mult mai rapid. Astfel, pot fi luate decizii strategice de anvergură, care aduc mai multă plusvaloare, în timp ce riscurile și pierderile sunt minimizate.
- Modele lingvistice mari. Acestea reprezintă un element cheie al mișcării AI-ului generativ. Iar pentru a oferi plusvaloare reală companiilor, aceste modele trebuie să fie atent calibrate ca s răspundă nevoilor specifice ale fiecărui industrii, în timp ce asigură confidențialitatea datelor. Expertiza SAS în cadrul rețelelor neurale, învățării profunde și a procesării naturale a limbajelor accelerează procesul prin care este oferită plusvaloare clienților. De exemplu, clienții SAS pot folosi deja capacitățile modelelor generative AI cu ajutorul integrării SAS Customer Intelligence 360. Aceasta ajută oamenii de marketing să îmbunătățească planificările, crearea de conținut și trasarea unor linii clare de activitate.
Parteneriat SAS și Microsoft
SAS și Microsoft și-au luat angajamentul de a oferi îmbunătățiri ale productivității pentru clienți, totodată oferind și un mediu sigur și de încredere pentru dezvoltarea inteligenței artificiale.
Punctul forte al LLM-urilor este abilitatea lor de a crea experiențe conversaționale pornind de la seturi masive de date; cu toate acestea, nu sunt orientate către integrarea de calcule cantitative obținute din sisteme enterprise. Acesta este ultimul pas pe care SAS și Microsoft doresc să îl acopere prin parteneriatul dintre cele două companii.
SAS și Microsoft lucrează la o integrare cu AI-ul generativ care combină scalabilitatea Azure OpenAI cu capacitățile SAS de a organiza sarcini de nivel enterprise și analize existente folosite de companii pentru a lua decizii operaționale. Integrarea cu AI-ul generativ va fi disponibilă în cadrul unui preview privat, în ultimul trimestru din 2023.
Totodată, SAS lucrează alături de clienții săi pentru a dezvolta fluxuri de lucru bazate pe AI-ul generativ pentru a răspunde unor probleme specifice diverselor industrii în domenii cheie: bancar, asigurări, manufactură, retail și în sectorul public.
În spiritul susținerii dezvoltării unor sisteme de inteligență artificială de încredere, SAS a publicat un document ce ilustrează politicile companiei în privința folosirii AI-ului generativ.