SAP HXM Live 2020: Companiile care se concentrează pe experiența angajaților reușesc să atragă cei mai buni specialiști

10 Nov 2020

SAP a organizat astăzi conferința Human Experience Live, cel mai important eveniment virtual de HR din Europa de Est, oferindu-le participanților o experiență interactivă, cu prezentări susținute de experți independenți și specialiști și clienți SAP. Printre cele mai importante subiecte abordate în cadrul evenimentului s-a aflat experiența angajaților – cum reușesc companiile să depășească provocările cauzate de pandemia COVID-19 și să prioritizeze experiența propriilor angajați.

SAP HXM Live 2020: Companiile care se concentrează pe experiența angajaților reușesc să atragă cei mai buni specialiști

Modernizarea Resurselor Umane necesită eficientizarea proceselor companiei și unificarea datelor din mai multe sisteme pentru a oferi experiențe mai intuitive și captivante, care sporesc productivitatea și susțin dezvoltarea angajaților. Toate acestea se întâmplă sub semnul schimbării paradigmei de la Resursele Umane clasice la Experiența Angajaților – un proces în care SAP este pionier.

Astfel, HXM – Human Experience Management nu se referă la îmbunătățiri suplimentare, ci este vorba despre redefinirea tehnologiei HR așa cum o cunoaștem și de a depăși limitele platformelor  de Management al Capitalului Uman (HCM) tradiționale.

„Diferența dintre abordările de Managementul Capitalului Uman și Managementul eXperienței Umane este că, în timp ce primul analizează obiectivele companiei și apoi încearcă să motiveze angajații să contribuie la implementarea lor, HXM vede nevoile și implicarea angajaților drept catalizator pentru atingerea obiectivelor companiei. Nu este vorba despre a fi amabili cu angajații, ci despre îmbunătățirea experienței fiecărui angajat în parte, ceea ce se traduce direct și măsurabil în rezultate sporite de business. În aparență doar o nuanță, dar care are un impact pozitiv major asupra organizațiilor și asupra proiectării proceselor de personal”, a declarat Jakob Kiblboeck, Head of SAP SuccessFactors CEE în cadrul evenimentului.

Localizată în 99 de țări, suita SAP SuccessFactors HXM este utilizată de peste 7.000 de companii la nivel global, oferind soluții flexibile, scalabile și sprijinind în același timp angajații de-a lungul carierei.

Rezultate mai bune de business printr-o cultură activă de feedback

“La SAP, suntem de părere că oamenii sunt cheia succesului, iar angajatul este un client important. La fel cum companiile sunt preocupate de a menține și îmbunătăți experiența consumatorului prin procese de cercetare și dezvoltare continue, la fel trebuie tratată și experiența angajatului. Nu este doar un semn de apreciere, ci un pas esențial în satisfacerea clienților” – a menționat Josephin Galla, Managing Director SAP CEE Eastern.

În prezent, companiile care se concentrează pe experiența angajaților reușesc să atragă cele mai bune talente, au o rată mică de rotire a personalului și productivitate sporită.

„Am reproiectat experiențele din cadrul SAP cu focus pe utilizatorul final de-a lungul întregului ecosistem de HR, ceea ce înseamnă experiențe ce permit candidaților, noilor angajați, recruterilor, managerilor și liderilor de HR să îndeplinească mai repede sarcinile pentru a fi mai productivi – în toate procesele de HR, începând cu recrutarea, continuând cu dezvoltarea și terminând cu pensionarea”, a explicat Sabrina Dick, HR Director SAP CEE.

Concret, angajații SAP utilizează chatboți cu Inteligență Artificială și primesc recomandări bazate pe algoritmi de machine learning ce includ sugestii, informații relevante și sfaturi pentru a lua cele mai bune decizii și asigură experiențe personalizate. Aceste unelte ajută compania să monitorizeze permanent nevoile angajaților pentru a îmbunătăți experiențele individuale și ale echipelor.

Viitorul muncii este hibrid

“Modelele de lucru de la distanță pe care le vedem în prezent pe fondul pandemiei COVID-19 nu vor continua pentru totdeauna, dar le vom regăsi și în 2021. Astfel de modele vor fi mult mai comune de acum înainte, pe măsură ce oamenii vor realiza că nu trebuie să se deplaseze zilnic la birou pentru a lucra eficient împreună. Acest lucru înseamnă că organizațiile trebuie să acorde un sprijin sporit angajaților care lucrează de la distanță. Sunt două lucruri pe care managerii le pot face pentru a îmbunătăți experiența acestora: întâlniri regulate pentru a discuta obiectivele profesionale și așteptările, și sprijinirea angajaților în fața provocărilor cu care aceștia se confruntă în găsirea echilibrului dintre responsabilitățile profesionale și cele personale”, a explicat Dr. Steven Hunt, Chief Expert of Technology & Work, SAP North American Innovation Office.

În cadrul conferinței Human Eperience Live 2020, liderii SAP au prezentat cele mai noi inovații ale suitei de soluții SAP SuccessFactors care stau la baza viziunii îndrăznețețe centrate pe HXM. Partenerii și clienții SAP SuccessFactors din întreaga regiune, printre care EY, LinkedIn, tts România, Videnov Group Bulgaria sau UNIQA Insurance Ungaria, au împărtășit, de asemenea, povești de succes despre agilitate, adaptare și plasarea oamenilor în centrul preocupărilor de business.

Invitata Dr. Amy Bradley, cercetător și autor în domeniul managementului, a vorbit despre motivul pentru care organizațiile trebuie să găsească modalități de a deveni mai umane și să dea dovadă de compasiune, în timp ce Elena Bondar, cofondator și CEO al Wellbeing Company, a discutat despre reintroducerea conceptului de wellbeing în cadrul companiilor în noul context pandemic.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul