Românii au conexiuni la internet cu viteze demne de invidiat. Cel puțin asta spun studiile realizate la nivel internațional în ultimii ani. Viteza cu care accesează românii conținutul internetului merge mână în mână cu un apetit pentru viteza cu care conținutul oferă informațiile.
În cadrul unui studiu, dintre toate categoriile de site-uri românești, românii au desemnat site-urile magazinelor online ca fiind cele ce respectă cel mai bine preferințele cu privire la calitatea conținutului site-urilor.
Site-urile companiilor românești
Conținutul site-urilor companiilor este văzut de români drept neactualizat, incomplet sau că nu le satisface acestora necesitățile specifice de informație. Părțile bune semnalate de români sunt cele legate de faptul că prezintă o informație demnă de încredere, că informația este bine scrisă sau prezentată și că informațiile sunt obiective (conform realității).
Site-urile magazinelor online românești
Cu toate că magazinele online sunt văzute de români drept categoria de site-uri ce respectă cel mai bine preferințele, ele sunt văzute că au un conținut ce nu este obiectiv, este incomplet și este unul ce nu oferă rapid informația căutată. Părțile cele mai bune sunt cele legate încrederea cu care este privit conținutul publicat pe acestea, cele legate de faptul că conținutul este updatat, la zi, și că acesta satisface necesitățile de informare ale vizitatorului.
Site-urile ONG-urilor românești
Site-urile ONG-urilor românești sunt văzute cu un conținut ce nu oferă rapid informația, cu un conținut ce nu este în conformitate cu realitatea sau cu un conținut ce nu este complet. Ca părți bune, studiul derulat relevă faptul că, chiar dacă au minusuri, conținutul acestor site-uri satisface necesitățile de informare ale audienței, că sunt updatate, la zi, și că informația prezentată de conținut este demnă de încredere.
Site-urile instituțiilor din România
Principalele defecte indicate de români sunt cele legate de faptul că nu oferă rapid informația căutată, că nu sunt conform realității și că informația nu este prezentată bine în conținut (bine scrisă, formatată, etc). Părțile bune sunt cele legate de faptul că nu conțin erori/greșeli. De asemenea, datele relevă că conținutul satisface necesitățile de informare și că conținutul este updatat, la zi.
Site-urile de știri/media din România
Principalele minusuri identificate de români sunt cele legate de faptul că nu sunt demne de încredere, că nu sunt complete și că nu sunt la zi/updatate. Ca părți bune, se poate nota că sunt obiective (corespund realității), că sunt bine scrise sau prezentate și că oferă rapid informația căutată.
Blogurile din România
Românii, în principal utilizatori din afara comunității de bloggeri, susțin că blogurile sunt pline de greșeli, că NU sunt bine scrise sau prezentate și că nu oferă rapid informația. Ca părți bune, studiul prezintă că românii au încredere (demne de încredere) în conținutul publicat pe bloguri, că satisfac necesitățile de informare și că acesta (conținutul) este complet.
Acestea sunt aspectele esențiale ale percepției generale din România cu privire la conținutul publicat pe site-uri. Plecând de la aceste date și proprietăți ale conținutului companiile, organizațiile sau instituțiile pot demara activități de îmbunătățire, de audit al conținutului pentru a oferi o experiență potrivită vizitatorilor.