SALESmanago, aplicație pentru care Softlead a devenit reseller oficial în 2015, este o soluție în Cloud cu rol în automatizarea acțiunilor de marketing, utilizată de peste 5.000 de companii din toată lumea, cu mai mult de 200 de milioane de clienți. Aplicația se adresează specialiștilor din zonele B2B și B2C, oferindu-le soluții de tip Marketing Automation care să le faciliteze crearea unor campanii digitale integrate eficiente.
Cu ajutorul aplicației, utilizatorii pot observa mai bine profilul vizitatorilor de pe site și construi, în jurul acestuia, campanii eficiente de e-mail marketing. De asemenea, ei pot să întegreze activitățile pe care le desfășoară cu un conținut optimizat și dinamic sau cu strategiile specifice Social Media.
Update-uri SALESmanago
RFM Marketing Automation este una dintre caracteristicile unice ale platformei SalesManago, creată în special în scopul eficientizării proceselor de automatizare a acțiunilor de marketing în cadrul magazinelor online, platformelor de eCommerce și companiilor de tip B2C.
RFM Marketing automation are la bază analiza RFM (Recency, Frequency, Monetary), ca tehnică de marketing folosită pentru a determina în mod cantitativ care sunt cei mai buni clienți, examinând cât de recent un client a cumpărat (Recency), cât de des (Frequency) și cât a cheltuit pentru achiziție (Monetary). După înstalarea acestei caracteristici în cadrul aplicațiilor de Marketing Automation SALESManago, vor fi generate chart-uri (scheme, grafice) cu informațiile colectate în funcție de parametrii de intrare, specifice fiecărei componente (RFM). Astfel:
- Utilizatori în funcție de recency/frequency/monetary: numărul de clienți activi, de la ultima achiziție/în funcție de frecvența achizițiilor/în funcție de câți bani au cheltuit pe produsul sau serviciul companiei;
- Utilizatori pe segmente de timp: activitatea recentă a clienților/frecvența de achiziție a clienților/suma de bani cheltuită, divizate pe pe segmente particulare de timp;
- Statistici ale segmentelor: informații detaliate despre fiecare tip de activitate recentă/fiecare tip de frecvență/modalitatea gestionării cheltuielilor unui client activ, pentru produsele sau serviciile companiei.
Beneficiile pe care RFM Marketing Automation le aduce reies, de asemenea, și din intepretările pe care le putem face în funcție de fiecare dintre cele 3 componente:
- În funcție de Recency, printre altele putem să analizăm:
- Diferența dintre totalul achiziților recente și totalul celor trecute; tendințe de achiziție prezente și trecute;
- Diferența dintre veniturile totale pe termen scurt și cele pe termen lung;
- Perioadele în care anumiți clienți achiziționează mult, dar pentru care plătesc puțin sau, invers, achiziționează produse cu un preț mai mare.
- În funcție de Frequency, printre altele putem să analizăm:
- Caracterul fiecărui grup de clienți, în funcție de rata de frecvență a achizițiilor;
- Diferența dintre clientul obișnuit și cel ocazional: de obicei ultimul cheltuie de două ori mai puțin decât primul;
- Difernța dintre grupuri de clienți: cel comun (regular client) și cel ocazional (casual client), spre exemplu. Clienții obișnuiți nu ar aduce un profit cu mult mai mare decât cel generat de clienții ocazionali.
- În funcție de Monetary, printre altele putem să analizăm:
- Modalitatea în care fiecare client obișnuit își cheltuie banii în achiziționarea produselor, pentru a putea să le creăm o ofertă personalizată;
- Diferența dintre clienții care economisesc și cei care cheltuie venituri medi sau mari; clientul care economisește are obiceiul de a face mai multe tranzacții decât celelalte două categorii.
- Modalitatea de focusare a strategiilor în concordanță cu nevoile și caracteristicile fiecărui tip de client, în funcție de veniturile pe care le acordă pentru achiziționarea produselor companiei.
Dată fiind analiza detaliată pe care o conturează aceste trăsături, o companie poate să pornească o serie de strategii (trimitere de e-mail-uri, sms-uri, oferte personalizate, păstrarea anumitor clienți etc.), care să contribuie la creșterea profitului și la menținerea unei relații benefice și constante cu consumatorii proprii.
După cum se poate observa, RFM Marketing Automation vine cu îmbunătățiri în cazul instrumentelor specifice automatizării de marketing tradiționale, care este creată în special pentru companiile de tip B2B, pentru a acoperi și gestiona procesele lineare de achiziție prezente în acest domeniu. Diferența o face posibilitatea de adresare de tip B2C – care permite monitorizarea și gestionarea proceselor, de data aceasta nonlineare, ce includ pașii prin care trece un client în interacțiunea cu compania (Customer Journey). Scopul acestui update este de crește valorificarea consumatorului (customer value) și, implicit, de a facilita relația cu el.
---
Aplicația de automatizare a acțiunilor de marketing SALESManago face parte din portofoliul Softlead. Companiile interesate pot solicita un demo sau o prezentare a planurilor de preț prin completarea formularului de mai jos sau printr-un e-mail la adresa [email protected].