Cele mai recente estimări arată că populația la nivel mondial va ajunge la 10 miliarde de locuitori până în 2050. Toți acești oameni vor contribui la economia digitală, însă acest lucru va determina o creștere considerabilă a cererii de energie electrică, gaze naturale și apă, unii experți spunând chiar că se va tripla. Noii jucători care intră pe piața de utilități, Google, Amazon, Tesla, schimbă regulile jocului. Dezvoltarea într-un ritm accelerat al inovațiilor din tehnologie și mediul social ridică riscuri noi pentru investitori. Consumatorii, comunitățile, chiar și companiile, se debranșează de la infrastructurile clasice de utilități și aleg surse regenerabile.
În acest context, nevoia pentru resurse curate, sigure și accesibile de energie și apă în economia digitală este acută. Furnizorii, distribuitorii și retailerii de apă și energie se confruntă, astfel, cu situații nemaiîntâlnite până în prezent, menite să perturbe ierarhiile vechi de un secol din domeniul utilităților.
Rețeaua digitală de energie este sistemul nervos digital al noii generații de infrastructură de utilități. Practic, aceasta constă în soluții digitale pentru toți jucătorii din piață, optimizate pentru fiecare industrie și model standard de informație în parte.
Focus pe consumatorul final
Conform raportului IDC Energy Insights sponsorizat de SAP Hybris, cei mai mulți dintre furnizorii de utilități nu se ridică la nivelul așteptărilor consumatorilor, care sunt foarte critici față de produsele pe care le achiziționează și experiențele pe care le primesc. Pentru a câștiga încrederea și loialitatea consumatorilor finali, furnizorii de utilități trebuie să adopte același model de relaționare cu clienții ca brandurile din e-commerce, retail, banking și alte industrii care au deja un avans în cursa pentru transformare digitală.
Un exemplu de transformare de succes este furnizorul german de energie și apă, REWAG, care, pentru a asigura un nivel ridicat al calității serviciilor sale, a implementat o soluție simplă și ușor de utilizat pentru a-și structura sistemul CRM existent și baza de date, toate acestea regăsindu-se acum într-un singur sistem. Specialiștii REWAG pot accesa și actualiza informațiile rapid de pe mobil, online și offline, de oriunde s-ar afla. Dar cel mai important beneficiu al acestei transformări este faptul că firma germană are o viziune mai clară și mai bine orientată către consumatori, ceea ce le permite să-și îmbunătățească serviciile și să-și crească vânzările.
“Industria de utilități este o industrie în care mijloacele fixe dețin o pondere majoră atât în investiții, cât și în costurile de exploatare. Utilizarea noilor tehnologii reprezintă un potențial însemnat de a îmbunătăți eficiența în exploatare. De asemenea, evoluția continuă a reglementărilor, dar și apariția de noi modele de afaceri, vor genera noi provocări și importante oportunități pentru companiile de utilități. Pornind de la o expertiză confirmată în domeniu, 45 din 50 cele mai mari companii de utilități din lume folosesc soluțiile noastre, SAP aduce în România noutățile care să contribuie la succesul transformării digitale a utilităților”, a declarat Cristian Popescu, Managing Director SAP România.
Cele mai mari companii de utilități din România vor participa joi, 24 mai, la SAP Utility Day 2018 unde vor descoperi cele mai recente inovații SAP în domeniu și cum pot profita de tehnologiile emergente precum Internet of Things (IoT), blockchain, Machine Learning și Inteligență Artificială, pentru a obține un avantaj competitiv.