Produsul tău vedetă a rămas în stoc? 5 pași pentru a-ți debloca vânzările online

21 Oct 2021

Magazinul tău online tocmai s-a lansat. Produsele sunt pe site, campaniile stau să înceapă, iar succesul pândește la fiecare click. Traficul este în creștere și primele comenzi au fost deja înregistrate. Există însă ceva ce te nemulțumește: produsul tău vedetă încă nu se vinde! „Sunt doar dificultățile primelor zile” îți zici și continui să aștepți. Traficul crește în continuare, comenzile se adună, dar produsul favorit este în continuare în depozit. Fiecare zi înseamnă costuri suplimentare așa că te întrebi în mod natural: „Ce e de făcut?”

Produsul tău vedetă a rămas în stoc? 5 pași pentru a-ți debloca vânzările online

Asigură-te că ai identificat în mod corect cauza problemei

Confruntați cu un produs blocat în stoc, mulți comercianți tind să se panicheze și să împingă produsul spre cumpărători prin reduceri, promoții sau vânzări fulger. Aceste metode sunt cu siguranță eficiente, dar nu sunt sustenabile pe termen lung. Mai mult, ele pot afecta și percepția cumpărătorilor asupra brandurilor vândute de tine.

Înainte de a lua măsuri care ți-ar putea afecta profitul și imaginea, este important să parcurgi următorii pași:

1.Află dacă magazinele concurente vând cu succes astfel de produse

Dacă răspunsul este NU, atunci vorbim despre cerere scăzută sau despre o categorie de produse încă tânără.

În cazul primului fenomen, trebuie să te întrebi dacă nu cumva produsul tău este unul sezonier, chiar dacă acest lucru nu este evident. De exemplu, produsele IT precum tabletele sau laptopurile pot avea vârfuri de vânzări în toamnă, odată cu începerea școlii și reîntoarcerea la birou. Mai mult, evenimentele externe pot afecta ciclurile de vânzare ale unor produse, lucru vizibil și pe perioada pandemiei.

În cazul în care categoria de produse nu are o rată de adopție suficient de mare, poți organiza o campanie de educare a consumatorilor. Chiar dacă există riscul ca și competitorii tăi să „profite” de ea, beneficiile tale de imagine vor fi uriașe. Dar ce se întâmplă totuși dacă produsul blocat are vânzări în magazinele rivale?

2. Verifică dacă produsul este vizibil

O viteză bună de încărcare a site-ului și accesibilitatea de pe telefonul mobil sunt esențiale, dar nu suficiente pentru asigurarea vizibilității. Nici plasarea produsului pe prima pagină sau la secțiunea „Recomandări” nu îți vor garanta neapărat vânzarea. Pe lângă ele, produsul tău ar trebui să aibă:

3. Asigură-te că checkout-ul este rapid și intuitiv

Dacă produsul este atât cerut, cât și vizibil pe site, următoarea piedică poate fi procesul de checkout. O statistică îngrijorătoare spune că rata de abandon a coșurilor de cumpărături online se apropie de 70% în 2021! Iată câteva sfaturi pentru a scurta cât mai mult drumul cumpărătorului în magazin precum și drumul tău către profit:

4. Nu te opri la check-out

Mulți comercianți consideră că, odată ce clientul a părăsit site-ul, parcursul lui s-a încheiat. Acest lucru nu este însă adevărat, mai ales dacă un cumpărător a vizitat sau a pus un produs un coș. Există mai multe metode de a-ți ajuta clienții să se hotărască:

5. Creează o conexiune cu clienții tăi

Chiar dacă sfatul de mai sus pare simplu, adevărul este că 68% dintre clienți susțin că nu vor mai cumpăra de la magazine care nu își demonstrează grija față de clienți. Ce poți face pentru a atenua o astfel de percepție?

Sperăm că pașii de mai sus ți-au fost de folos. Pentru a scurta procesul poți alege întotdeauna o platformă integrată de ecommerce care va gestiona toți acești pași pentru tine. VTEX îți oferă o platformă omnichannel cu sistem de management al comenzilor și căutare inteligentă integrate. În plus, capabilitățile native de marketplace îți vor permite să îți extinzi afacerea în timp record!

VTEX este o companie tech mulținațională prezentă în 32 țări care oferă o soluție de comerț end-to-end enteprise, cloud-native, cu capabilități native de marketplace și order management (OMS). Venim în sprijinul companiilor din retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate, industrie, precum și din multe alte piețe, astfel încât acestea să vândă mai mult, să își desfășoare operațiunile mai eficient, să scaleze fără probleme și să ofere o experiență remarcabilă clienților.

Listată la Bursa din New York (NYSE: VTEX), compania noastră a fost recunoscută pentru a al doilea an consecutiv drept Vizionară în Gartner Magic® Quadrant for Digital Commerce™ și numără peste 2000 de clienți cu peste 2500 de magazine active în 32 de țări. Printre clienții noștri se numără branduri mari precum Walmart, Carrefour, Adidas, Whirpool, C&A, Nestlé, Stanley Black & Decker, AB InBev, Sony, Motorola, Coca & Cola și multe altele.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare